خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بررسی طرح تحول نظام بانکی تا چند ماه آینده تمام می‌شود / پور ابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این‌که «اولویت‌های اقتصادی مجلس مشخص است»، گفت: بسیاری از این اولویت‌ها هم راستا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری هست.

بررسی طرح تحول نظام بانکی تا چند ماه آینده تمام می‌شود / پور ابراهیمی

به روایت بخش مجلس گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی در نشست فعالین بخش شخصی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که امروز در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، ادامه داد: بعضی از این اولویت ها با همکاری دولت و به صورت لایحه به مجلس می آید و بعضی هم در قالب طرح از سوی خود نمایندگان مطرح می شود. با مجموع این برنامه ها و برطرف شدن مشکلات، اقتصاد کشور را رو به جلو و آینده آن را روشن می بینیم.
وی بیشترین فراوانی پرسشها بخش اقتصادی در کشور را مربوط به پرسشها بانکی دانست و تاکید کرد: از همین رو طرح تحول نظام بانکی کشور بعد از بیش از 30 سال در دستور کار قرار داده شد کار این طرح ظرف چند ماه آینده تمام می شود و تا کنون نیز به خوبی پیش رفته است.

عبارات مهم : سرمایه گذاری – منطقه آزاد

وی ابراز امیدواری کرد که با تدوین این طرح شاهد اصلاح بسیاری از پرسشها اقتصادی مرتبط با بانک ها و رواج بیش از یپش بانکداری بدون ربا در کشور باشیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مالیات بر ارزش افزوده را یکی از پرسشها دیگر کشور دانست که در دستور کار مجلس قرار گرفته و دولت نیز لایحه آن را به مجلس داده است و افزود: بازبینی این قانون را نیز در دستور کار داریم و امیدواریم با اجرای طرح نظام جامع مالیاتی در کشور بسترهای مورد نیاز جهت اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده نیز در کشور فراهم شود. دولت لایحه بازبینی قوانین گمرک را نیز به مجلس داده که کلیات آن تصویب شده است و شرح آن نیز در کمیته های تخصصی در دست بررسی است.
وی گفت: یکی دیگر از اولویت های ما شفافیت نظام اقتصادی و مبارزه با فساد است که در این خصوص نیز حدود دو سال قبل قانونی به تصویب رسید که بر اساس آن همه شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای انقلابی، هفت هزار خیریه کشور که بعضی از آن ها کارهای بزرگ اقتصادی انجام می دهند و … موظفند صورت های مالی و اقتصادی خود را براق کنند. بورس مکلف است صورت های مالی این شرکت ها را بگیرد و افشا کند و بعد از این افشا شرکت حسابرسی در خصوص این صورت ها اظهار نظر کند.
وی مسئله این قانون را گارانتی اجرایی آن دانست و تاکید کرد: در سال 95 سه گارانتی اجرایی هم جهت این قانون در نظر گرفته شد که اگر شرکتی براق سازی نکند کارهای بانکی و ثبت شرکت های آن متوقف می شود و فرد مدیر نیز به عنوان متخلف آشنا خواهد شد که این گارانتی اجرایی نیز چند ماه قبل به وسیله مدیر جمهور ابلاغ شد. با اجرای این طرح اوضاع براق سازی مالی در کشور بهتر خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشاره ای هم به آخرین اوضاع هفت منطقه آزاد تجاری که به صورت لایحه به مجلس آمده داشت و تاکید کرد: چون مناطق آزاد تجاری و خاص اقتصادی در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری هست، کلیات این هفت منطقه را کاملا تصویب کردیم. متاسفانه هنوز نقشه های مصوب این هفت منطقه به مجلس داده نشده و به همین علت تصویب شرح آن ها به تاخیر افتاده هست. منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم از سوی مجلس اعلام وصول شده است و به زودی در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت و بررسی می شود.
وی برنامه دیگر مجلس جهت مناطق آزاد را بازبینی قوانین این مناطق اعلام کرد و یادآور شد: قرار بود این مناطق سکوی صادراتی، محلی جهت سرمایه گذاری و همچنین محلی جهت آموزش دانش فنی و تکنولوژی باشند که اکنون از اهداف مهم خود فاصله گرفته اند.
وی اشاره ای هم به اوضاع سرمایه گذاری خارجی در کشور داشت و تاکید کرد: آن چه که ممکن است مشکلاتی را بر سر راه سرمایه گذاری ایجاد کند خود قانون سرمایه گذاری است و اگر نیاز باشد بازبینی یا تغییری هم در این قانون صورت گیرد، مجلس آماده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از معافیت مالیاتی جهت رونق سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته کشور هم یاد کرد و افزود: به هر حال بخشی از بودجه عمومی کشور از محل مالیات تامین می شود و نمی توان جهت همه بخش ها معافیت مالیاتی در نظر گرفت.
وی رصد پرسشها اقتصادی را یکی از مهمترین وظایف کمیسیون اقتصادی مجلس خواند و افزود: کرمانشاه پنجمین استانی است که به آن سفر کردیم. مشکلاتی که در استان ها وجود دارد یا در همان استان به نتیجه و جمع بندی می رسانیم، یا اگر نیاز بود در دستور کار قرار می گیرد تا در مجلس بررسی شود.
وی توضیحی هم در باره پروژه استفاده از پسماندهای دارای ارزش حرارتی جهت سوخت صنایع سیمان داد و افزود: آماده ایم کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح گزینش شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | منطقه آزاد | کرمانشاه | قانونی | کمیسیون | اقتصادی | قانون | پور ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *