خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پوتین نسبت به ترامپ قابل اطمینان‌تر است

نظرسنجی‌ها در میان شهروندان چند کشور همپیمان آمریکا نشان می‌دهد آنها به رییس جمهور روسیه بیش از همتای آمریکایی‌اش اعتماد دارند.

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس یک نظرسنجی که نتیجه های آن روز چهارشنبه منتشر شد، شهروندان چند کشور همپیمان آمریکا از جمله ژاپن، کره جنوبی و هفت کشور اروپایی عضو ناتو عقیده دارند ولادیمیر پوتین — مدیر جمهور روسیه — نسبت به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در مورد تصمیمات در امور بین المللی قابل اعتمادتر است.

بر اساس تحقیق مرکز تحقیقاتی پیو، هر دو رهبر در مجموع امتیاز ضعیفی بدست آوردند ولی امتیاز ترامپ به خاص در رابطه با بی اعتمادی عمومی بین المللی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

بر اساس پیمان اتحاد، آمریکا متعهد به دفاع از تمامی کشورهای ناتو و بر اساس پیمان‌های نظامی دیگر متعهد به دفاع از ژاپن و کره جنوبی است.

پوتین نسبت به ترامپ قابل اطمینان‌تر است

بر اساس این تحقیق، در کشورهای یونان، آلمان، ترکیه، مجارستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا زیاد شهروندان به مدیر جمهور روسیه بیش از همتای آمریکایی اش «برای انجام کار درست در رابطه با امور بین المللی» اعتماد دارند.

اینکه ترامپ در میان جمعیت کشورهایی که به طور دیرینه جهت منافع نظامی خود به آمریکا متکی هستند با بی اعتمادی شدید روبرو است به علت بیانیه‌های بین المللی او هست. در این بیانیه ها مواردی همچون زیر پرسش بردن اعتبار و تاثیر ناتو، علاقه به برخورداری کشورهای زیاد از تسلیحات هسته‌ای و تهدیدات «آتش و خشم» وی علیه کره شمالی دیده شده است است.

طبق تحقیق موسسه پیو، با این وجود ترامپ نسبت به پوتین در کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، هلند و لهستان امتیاز بالاتری بدست آورده است.

نتایج این تحقیق نشان داد با وجود اینکه اعتماد به مدیریت امورخارجی پوتین در مجموع پایین هست، ولی در بسیاری از کشورها وی نسبت به دونالد ترامپ امتیاز بالاتری دارد.

نظرسنجی‌ها در میان شهروندان چند کشور همپیمان آمریکا نشان می‌دهد آنها به رییس جمهور روسیه بیش از همتای آمریکایی‌اش اعتماد دارند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کشورهای ناتو | دونالد ترامپ | بی اعتمادی | آمریکایی | آمریکا | تحقیقات | پوتین | بیانیه | اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *