خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

وزارت تعاون مکلف به ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار شد

نمایندگان در صحن علنی امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف به ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار کردند.

وزارت تعاون مکلف به ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 تیر ماه) ماده‌های 5، 6 و 7 لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را تصویب کردند.

به موجب ماده 5 منابع عنوان این قانون در درون استان به نسبت پنجاه درصد بر اساس سهم بیکاران روستایی، جمعیت عشایری، مناطق مرزی و مناطق محروم به صورت استانی توزیع می‌گردد و پنجاه درصد باقیمانده به صورت ملی و بر اساس شاخص‌های مصوب شورای عالی اشتغال و بر مبنای شاخص‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی توزیع می‌شود.

همچنین ماده 6 این لایحه را تصویب کردند که به موجب آن به منظور حسن اجرای این قانون و ارزیابی میزان پیشرفت کار شرکت برنامه و بودجه کشور موظف است تا به کارگیری سامانه مناسب بر نحوه اعطای تسهیلات و اشتغال ایجاد شده است نظارت کند.

وزارت تعاون مکلف به ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار شد

دستگاه های اجرایی موظفند در چارچوب اعلامی شرکت برنامه و بودجه کشور، اطلاعات مربوط به چارچوب این وزارت را در سامانه ثبت کنند. شرکت موظف است تا گزارش عملکرد را هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

همچنین به موجب تبصره این ماده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است سامانه جامع اطلاعات بازار کار، متناسب با اهداف این قانون را ایجاد کرده و داده‌های مورد نیاز را در اختیار دستگاه های مرتبط قرار دهد.

نمایندگان در ادامه بررسی این لایحه ماده 7 را هم تصویب کردند که به موجب آن آیین‌نامه اجرایی این قانون متشمل بر تکالیف و سهم هر یک از دستگاه های اجرایی در این زمینه، چارچوب و شرایط عقد قرارداد عاملیت با سپرده‌گذاری و قیمت سود متناظر بخش‌های هدف، دوره‌ بازپرداخت متناسب با نوع طرح، ساز و کار تزریق تدریجی منابع و پذیرش طرح‌های پیشنهادی سایر دستگاه ها ظرف دو ماه بعد از ابلاغ قانون به وسیله سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در چارچوب قوانین مربوطه تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/

نمایندگان در صحن علنی امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف به ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار کردند.

واژه های کلیدی: مناطق محروم | صندوق توسعه | بازار کار | بودجه کشور | اطلاعات | دستگاه | برنامه | منابع | قانون | بازار | اشتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *