خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

واکنش‌های جهانی به نخستین صحبت ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل

اظهارات خصمانه ترامپ در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی شرکت ملل متحد، انتقاد سران دنیا و بسیاری از مقامات آمریکایی را برانگیخت.

واکنش‌های جهانی به نخستین صحبت ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ بیانات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، در هفتاد و دومین مجمع عمومی شرکت ملل متحد، انتقادهای زیادی را در سطح جهانی و محافل داخلی آمریکا به دنبال داشت.

امانوئل مکرون، مدیر جمهور فرانسه، در تصویر العمل به بیانات خصمانه ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: برجام عالی ترین توافق ممکن بوده و بیرون رفتن از آن تصمیم اشتباهی هست. آمریکا نباید این کار را انجام دهد. مکرون افزود: عدم پایبندی به تعهداتمان، اقدامی غیرمسئولانه خواهد بود.

کارل بیلدت، مقام ارشد شورای روابط خارجی اروپا، در پیامی شبکۀ اجتماعی توییتر از بیانات خصمانه ترامپ علیه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران انتقاد کرد و نوشت: به نظر می رسد ترامپ تحت فشار نتانیاهو قصد دارد آمریکا را درگیر جنگ منطقه‌ای با کشور عزیزمان ایران کند. (در صورت وقوع چنین جنگی)، اروپا متضرر خواهد شد. همه ما متضرر خواهیم شد. وزیر خارجه سابق سوئد همچنین نوشت: صحبت ترامپ یادآور نسخه‌ای تند از صحبت «محور شرارت» است که اکنون دو عضو دارد. (این نسخه خطرناک) به نحوه خطرناکی ساده‌انگارانه هست. بیلدت همچنین در پیامی دیگر نوشت: جهت نخستین بار است که یکی از رؤسای جمهور آمریکا در صحبت خود در مجمع عمومی شرکت ملل به مسئله فلسطین اشاره نکرد.

واکنش‌های جهانی به نخستین صحبت ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل

سناتور «دیان فینشتاین» عضو ارشد مجلس سنای آمریکا، در پیامی شبکۀ اجتماعی توییتر بعد از صحبت ترامپ نوشت: شرکت ملل محلی جهت پیشبرد صلح هست. ترامپ امروز آن را به صحنه جنگ تبدیل کرد.

جان کربی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا نیز نوشت: ترامپ وقت بسیار خوبی را در شرکت ملل از دست داد. شرمساری واقعی اینجاست که او به جای همکاری و احترام دوجانبه از درگیری و منازعه صحبت می کند.

همچنین ریچارد هاس، مدیر اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، در توییتی نوشت صحبت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یاد آور صحبت «محور شرارت» بوش پسر بود که تنها تغییرش کم شدن محورهای شرارت از سه کشور به دو کشور و از بین بردن عراق بود. با این حال کشور عزیزمان ایران و کره شمالی همچنان باقی مانده‌اند.

با وجود موج انتقادهای جهانی از بیانات خصمانه ترامپ، جنگ‌طلبانی همانند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در شرکت ملل متحد، از صحبت او تمجید کردند.

اظهارات خصمانه ترامپ در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی شرکت ملل متحد، انتقاد سران دنیا و بسیاری از مقامات آمریکایی را برانگیخت.

نتانیاهو در توییتی نوشت: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در صحبت امروز خود در شرکت ملل به بیان حقایق راجع به خطرات پیش روی دنیا پرداخت و خواستار اقدام با همه قدرت جهت تضمین آینده بشریت شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی دیگر نوشت: در سی سال اخیر تا آنجا که در خاطر دارم صحبت شجاعانه‌تر از این ندیده بودم.

جان بولتون نیز با اعلام رضایت از صحبت ترامپ در توییتی نوشت: صحبت ترامپ عالی ترین عملکرد او از شروع دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود. او به طور صریح و بی‌پرده از کره شمالی و کشور عزیزمان ایران انتقاد کرد.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد در شرکت ملل نگرانی‌های جدی راجع به پایبندی آمریکا به توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران و گروه 1+5 وجود دارد.

اظهارات خصمانه ترامپ علیه کشورمان در حالی صورت می‌گیرد که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با معاون رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: برجام کارآمد بوده هست، آژانس پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تائید کرده هست. اجرای این توافق باید ادامه یابد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از شروع صحبت ترامپ، دیپلمات‌های کره شمالی سالن را ترک کردند. کره‌شمالی با تأیید این گزارش‌ها، اعلام کرد تمام دیپلمات‌های این کشور پیش از شروع صحبت ترامپ، سالن را ترک کردند و تنها یک دیپلمات رده پایین جهت شنیدن سخنان او در محل باقی ماند.

واکنش‌های جهانی به نخستین صحبت ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل

در حال تکمیل …

واکنش‌ها به صحبت ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل

واژه های کلیدی: اتحادیه اروپا | دونالد ترامپ | رییس جمهور | سنای آمریکا | کره شمالی | نتانیاهو | آمریکا | خارجی | توافق | ایران | اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *