خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

واکنش‌های جهانی به صحبت ترامپ راجع به برجام

سخنان رییس جمهور آمریکا راجع به برجام واکنش‌های مقامات جهانی و داخلی این کشور را در پی داشت.

واکنش‌های جهانی به صحبت ترامپ راجع به برجام

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صحبت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا راجع به روش این کشور در قبال کشور عزیزمان ایران واکنش‌های بین المللی را برانگیخت.

بر این اساس، مذاکره کنندگان آمریکایی توافقنامه هسته‌ای با کشور عزیزمان ایران در سال 2015 اعلام کردند واکنش‌ها دونالد ترامپ که نمی خواهد توافقنامه هسته ای با کشور عزیزمان ایران را «تایید کند» و موضع سخت تر کنگره آمریکا را در این خصوص خواستار هست، «نقض» تعهدات آمریکا به شمار می رود.

واکنش‌های جهانی به صحبت ترامپ راجع به برجام

واکنش مقام های آمریکایی

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت کنگره در تصویر العمل به سخنان ترامپ گفت: صحبت های رییس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی بود که اعتبار و امنیت واشنگتن را به خطر خواهد انداخت. وی افزود: کشور عزیزمان ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و ما با آگاهی از آن از توافق برجام حمایت می کنیم. خروج از برجام کشور عزیزمان ایران را منزوی نمی کند، بلکه آمریکا را منزوی می کند.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، مدیر جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد: رویکردی که او از کنگره می خواهد آن را تصویب کند، توافقنامه را نقض خواهد کرد، لیکن این امر تلاش جهت مذاکره مجدد یک جانبه راجع به توافقنامه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به اقدامی پارلمانی یا اقدامی دیگر به منظور تلاش جهت عوض کردن مفاد توافقنامه مبادرت کند، این نقض توافقنامه خواهد بود. متحدان و شرکای ما به وضوح می گویند وی نباید به هیچ وجه توافقنامه را نقض کند.

سخنان رییس جمهور آمریکا راجع به برجام واکنش‌های مقامات جهانی و داخلی این کشور را در پی داشت.

وندی شرمن، مذاکره کننده مهم آمریکایی در وقت ریاست جمهوری باراک اوباما نیز هشدار داد «هر اقدامی که در جهت شرایط جدید» به توافقنامه هسته ای اضافه شود، «به منزله نقض یک جانبه توافقنامه» تلقی خواهد شد.

به گفته وندی شرمن «حتی در صورتی که کنگره مجازات هایی را اعمال نکند»، «فقط همین اقدام که مدیر جمهور تصمیم گرفته است تایید نکند کشور عزیزمان ایران به تعهدات خود پایبند بوده هست، توافقنامه را در نوعی ابهام دائمی فرو می برد». وی افزود: این (اقدام ترامپ) آمریکا را «تضعیف و منزوی خواهد کرد».

وندی شرمن و بن رودز در جریان کنفرانس مطبوعاتی تلفنی که گروه فشار موسوم به «دیپلماسی کار می کند» سازماندهی کرده بود، این مطالب را عنوان کردند. گروه «دیپلماسی کار می کند» را جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما و اعضای تیم وی به خاص جهت دفاع از توافقنامه هسته ای با کشور عزیزمان ایران ایجاد کرده اند.

سابا شامی، مشاور سیاسی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد، ترامپ بدون آنکه اهدافی را جهت راهبردش مشخص کند فقط به فشارهای اسرائیل پاسخ مثبت داده است.
پل رایان سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در تصویر العمل به صحبت های ترامپ گفت: از تصمیم ترامپ جهت ارزیابی دوباره توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران حمایت می کنم و با دولت آمریکا جهت مقابله با مجموعه فعالیت های بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران همکاری خواهم کرد.

سناتور رابرت منندز، یکی از سناتورهای دموکرات سنای آمریکا که به شدت با توافق هسته ای سال 2015 با کشور عزیزمان ایران مخالف بود، روز جمعه طرح دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا را در خصوص تایید نکردن پایبندی کشور عزیزمان ایران به این توافق بین المللی، رد کرد.

منندز در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون تایید نکردن این توافق کاری انجام نمی دهد بلکه میان متحدانمان تردید ایجاد می کند و کشور عزیزمان ایران از پیش متخاصم را جسور می کند . وی افزود: جامعه بین المللی باید نظارت و اجرای توافق هسته ای را تقویت کند.

واکنش‌های جهانی به صحبت ترامپ راجع به برجام

واکنش روسیه

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در تصویر العمل به سخنان ترامپ تدابیر ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران را اشتباه خواند و از همه طرف ها خواست به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران پایبند باشند.

وزارت خارجه روسیه نیز در تصویر العمل به این سخنان اعلام کرد، از عدم تأیید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافقنامه هسته ای ابراز تأسف می کنیم. نمی توان راجع به اعمال تحریم های تازه بر کشور عزیزمان ایران از طریق شورای امنیت شرکت ملل متحد سخن گفت. کشور عزیزمان ایران به توافقنامه هسته ای پایبند بوده است و ما تمدید تحریم های بین المللی علیه کشور عزیزمان ایران را رد می کنیم. موضع ترامپ در مورد توافقنامه هسته ای به شدت دلواپس کننده هست. بیانات تهاجمی و ترساندن آمیز هیچ جایی در دیپلماسی بین المللی ندارد.

توییت نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا

سخنان رییس جمهور آمریکا راجع به برجام واکنش‌های مقامات جهانی و داخلی این کشور را در پی داشت.

نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به تصویر العمل فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت، توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران ستون رژیم عدم اشاعه هست. این توافق در جهت خدمت و متعلق به جامعه بین المللی هست. هیچ کشوری نمی تواند آن را لغو کند.

حمایت رژیم صهیونیستی و سعودی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تصویر العمل به صحبت های مدیر جمهور آمریکا به خاطر آنچه که سخنان جسورانه دونالد ترامپ خواند به مدیر جمهوری آمریکا تبریک گفت. دونالد ترامپ فرصتی را جهت اصلاح توافقنامه هسته ای، مقابله با خشونت طلبی ها و حمایت های کشور عزیزمان ایران از تروریسم ایجاد کرده است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب سخنان دونالد ترامپ راجع به کشور عزیزمان ایران را بسیار مهم خواند و تاکید کرد این سخنان در سایه ترساندن های کشور عزیزمان ایران به جنگ منجر خواهد شد.

واکنش‌های جهانی به صحبت ترامپ راجع به برجام

عربستان سعودی از روش «قاطع» آمریکا در قبال کشور عزیزمان ایران استقبال کرد. یک مقام سعودی اعلام کرد، به همکاری خود با آمریکا و جامعه بین المللی جهت مقابله با خطرهای ناشی از کارها کشور عزیزمان ایران پایبند هستیم. وی مدعی شد کشور عزیزمان ایران از سپاه پاسداران و شبه نظامیان انصارالله جهت ترساندن نیروی دریایی بین المللی استفاده می کند.

انتهای پیام/

واکنش های جهانی به روش تازه ترامپ راجع به ایران

واژه های کلیدی: صحبت های ترامپ | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | رییس جمهور | آمریکایی | آمریکا | توافق | تصویر | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *