خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو کند / موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت برجام یک توافق دو جانبه و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را لغو کند.

ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو کند / موگرینی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از یورونیوز، فدریکا موگرینی — مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا — گفت برجام یک توافق دو جانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد. این یک توافق چند جانبه است و هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را لغو کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت جهت حفظ توافق هسته ای بین کشور عزیزمان ایران و قدرت های جهانی به یک فرآیند جمعی نیاز هست. برجام قابل مذاکره دوباره نیست. هیچ کشوری حق ندارد به توافقنامه هسته‌ای آخر دهد. ما به خاص در شرایط کنونی به عنوان جامعه جهانی نمی‌توانیم توافقی را لغو کنیم که موثر و در حال کار کرد است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار قبول کرده است که کشور عزیزمان ایران به همه تعهدات خود براساس برجام پایبند بوده و از هیچکدام از آنها تخطی نکرده است.

ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو کند / موگرینی

موگرینی گفت برجام توانسته است و همچنان قادر خواهد بود و در آینده نیز این توان را دارد که از دستیابی کشور عزیزمان ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کند. برجام یکی از ستون های کارآمد و موثر رژیم عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تصویر العمل به اقدام ترامپ مبنی بر سپردن آینده برجام به کنگره گفت برجام یک مسئله داخلی نیست بلکه یک قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل است.

وی گفت: برجام توافق چند جانبه است که به اتفاق آرا به تصویب شورای امنیت شرکت ملل متحد نیز رسیده هست. اتحادیه اروپا قویا حمایت خود را از برجام اعلام و آن را حفظ خواهد کرد .

موگرینی اضافه کرد: مدیر جمهور آمریکا ممکن است اختیارات بسیاری داشته باشد؛ ولی راجع به لغو برجام و مصوبه شورای امنیت شرکت ملل اختیاری ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت برجام یک توافق دو جانبه و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را لغو کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی به طور آشکار اعلام کرده اند که برجام همچنان پا برجا خواهد بود. اتحادیه اروپا همچنان به طور کامل از برجام حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

حمایت موگرینی از برجام

واژه های کلیدی: سیاست | خارجی | توافق | ایران | امنیت | اروپا | اخبار بین الملل | فدریکا موگرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *