خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اسرائیل در حال تبدیل به هم‌پیمان اعراب است / وال استریت ژورنال

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت، کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی به عنوان یک همپیمان می‌نگرند.

اسرائیل در حال تبدیل به هم‌پیمان اعراب است / وال استریت ژورنال

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی تحت عنوان اسرائیل جهت کشورهای عرب خلیج فارس بعنوان یک همپیمان در حال ظهور هست، نوشت که چندین دهه بود که سیاست های کشورهای عربی برپایه طرد رژیم صهیونیستی بوده است و همگی آنها علیه یک دشمن یکسان متحد شده است اند.

عبارات مهم : کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس – وال استریت ژورنال
این گزارش ادامه داد که «محمد مرسی» مدیر جمهور سابق مصر و رهبر اخوان المسلمین که در سال 2013 طی یک کودتا از قدرت برکنار شد، در سال 2010 در یک برنامه تلویزیونی یهودیان را بعنوان «نوادگان میمون و خوک» معرفی کرد.

این گزارش سپس ادامه داد که هم اکنون رویکردها در قبال رژیم صهیونیستی در بعضی بخش های دنیا در حال عوض کردن هست. «محمد بن عبدالکریم العیسی» دبیرکل اتحادیه دنیا اسلام که یک شرکت جهانی سعودی است و متهم به گسترش افراط گرایی هست، اخیراً به درسی از همزیستی در اسلام اشاره کرد و مدعی شد: «همسایه حضرت محمد یک یهودی بود و زمایکه یک یهودی بیمار شد، پیامبر به ملاقات وی رفت و با الفاظ نیک با او سخن گفت».

این روزنامه آمریکایی اینگونه ادامه داد که جهت کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس، شیعه و کشور عزیزمان ایران جدی ترین ترساندن جهت منافع آنها به حساب می آید و رژیم صهیونیستی که دشمن کشور عزیزمان ایران و حزب الله لبنان هست، در عمل به عنوان یک همپیمان جهت آنها است.

با ظهور «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان، این همکاری با رژیم صهیونیستی پرانرژی و مهم جلوه کرده است لیکن محمد بن سلمان که معمار جنگ یمن هست، خواستار یک پاسخ شدیدتر به کشور عزیزمان ایران است و با گزینش «دونالد ترامپ» بعنوان مدیر جمهور آمریکا، این امر یک شتاب تازه پیدا کرده است.

کاخ سفید روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که نخستین سفر خارجی ترامپ بعنوان مدیر جمهور آمریکا مشمول بر توقف هایی در سرزمین اشغالی و عربستان سعودی خواهد بود.

«احمد عسیری» معاون مدیر اطلاعات عربستان در ماه فوریه در خصوص تل آویو اعلام کرد: «ما دشمن یکسان و ترساندن مشترکی داریم و هر دو ما همپیمانان نزدیک آمریکا هستیم».

وال استریت ژورنال ادامه داد که فشارهای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بود که در تصمیمات اخیر حماس مبنی بر پذیرش تشکیل دولت مستقل فلسطینی درون مرزهای 1967 نقش داشت.

این گزارش سپس ادامه داد که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچنین در شکل دادن به افکار در سراسر دنیا عرب نقش دارند و اغلب کانال های خبری تلویزیونی بانفوذ و روزنامه های عربی متعلق به سعودی ها، قطری ها و اماراتی ها است.

وال استریت ژورنال سپس به عوض کردن رویکرد کشورهای عربی خلیج فارس در قبال رژیم صهیونیستی اشاره کرد و به نقل از یک تاجر و تحلیلگر سعودی نوشت که در تلویزیون های عربی دیگر الفاظ معمول همچون تجاوز اسرائیل را نمی شنویم و هم اکنون اغلب آنها در خصوص تجاوز کشور عزیزمان ایران صحبت می کنند.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس | وال استریت ژورنال | برنامه تلویزیونی | عربستان سعودی | رژیم صهیونیستی | کشورهای عربی | عربستان | روزنامه | اسرائیل | عربستان، | سعودی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *