خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همایش بررسی عرفان، اخلاق و تربیت امام خمینی(ره) در نخجوان برگزار شد

همایش تخصصی بررسی عرفان، اخلاق و تربیت امام خمینی (ره) به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در نخجوان برگزار شد.

همایش بررسی عرفان، اخلاق و تربیت امام خمینی(ره) در نخجوان برگزار شد

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، این همایش به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در نخجوان و با همکاری مراکز علمی، فرهنگی و هنری کشور عزیزمان ایران و نخجوان در سالن اجتماعات هتل تبریز نخجوان برگزار شد.

عبارات مهم : امام خمینی – ایرانیان
منصور آیرم، سرکنسول کشور عزیزمان ایران در نخجوان در صحبت خود در این همایش گفت: صاحب نظران، محققان و تحلیل گران دنیا امروز را بیش از هر زمانی پرتلاطم، چالشی و ملتهب ارزیابی می کنند. بسیاری از ناظران بین المللی معتقدند خشو.

وی افزود: در این میان وظیفه هر انسان با فرهنگ و دارای عقلانیت منطقی این است که با ترویج اندیشه های صلح طلبانه و عقلانی در برابر افراطی گری های ویران گرایانه ایستادگی کند.

سرکنسول کشورمان در ادامه اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر نظر و اندیشه های مردم دوستی و صلح طلبانه توانست انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران را هدایت و به عنوان یکی از انقلاب های موفق دنیا، رهبری و به پیروزی برساند.

منصور آیرم در ادامه اسلام مداری، قیام جهت خدا، نفی سبیل و استقلال خواهی، عدم جدایی دین از سیاست، بر پا داشتن معروف و نهی از منکر، حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی، حاکمیت قانون بر حکومت افراد و تکیه بر اصل وحدت را به عنوان ریشه های مهم اندیشه های امام خمینی (ره) مورد تاکید قرار داد و گفت: بنابراین باید از نو به ریشه های مهم اندیشه های رهبرانی همانند امام خمینی و رهبران ملل دیگر توجه و در نشست های علمی این چنینی و با حضور اندیشمندان و صاحب نظران این پرسشها مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.

در این مراسم رامیز قاسم اف، استاد برجسته آکادمی علوم نخجوان نیز در صحبت خود تصریح کرد: امام خمینی (ره) یکی از رهبران مردمی در قرن بیستم بود که انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران را شکل داد و امروز شاهد هستیم که کشور عزیزمان ایران کشوری امن و باثبات در منطقه است.

وی در ادامه گفت: نمونه این امر را در سفر به پایتخت کشور عزیزمان ایران و ارومیه از نزدیک شاهد بودم و در سفر پایتخت کشور عزیزمان ایران صحبت عالمانه و ادیبانه رهبر انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران را شنیدم. امروز می بینم که روابط دو کشور در تمام عرصه ها به خاص در بخش همکاری های علمی در حال گسترش است و این همایش نمونه ای از اوضاع کنونی است.

سخنران بعدی همایش فرزاد دنیا بین، معاون دانشجویی دانشگاه شاهد بود که مقاله خود تحت عنوان “تاثیر عرفان امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی” ارایه کرد.

وی در این مقاله امام راحل را عارفی عمل گرا و حق گرا معرفی کرد.

معصومی، عضو هیات علمی پردیس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران سخنران بعدی بود که در صحبت خویش بر وجوه عرفانی امام راحل در زندگی روزانه تاکید کرد و گفت: امام به تمام معنا فراتر از عارف عمل کرد و در تمام مراحل زندگی و فعالیت های خود در عرصه های متفاوت همواره رضای الهی را مد نظر قرارداد و بر محور حق حرکت کرد.

در آخر این مراسم حسین آقازاده، وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در نخجوان نیز در جمع بندی تصریح کرد: نشانه مهم از این همایش تبیین واقعیت های پنداری، رفتاری و شخصیتی بنیان گذار انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران با رویکرد علمی است.

وی در ادامه اظهار کرد: علی رغم تلاش رسانه های غربی جهت معرفی امام راحل به عنوان یک شخصیت صرفا سیاسی و مذهبی، ایشان واجد یک شخصیت چند بعدی است.

آقازاده اضافه کرد: بنیان و اساس بینش و عمل بنیان گذار انقلاب اسلامی بر مبنای عرفان، اخلاق و تربیت مکتبی شکل گرفته و بر این اساس بود که توانست انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از انقلاب های کم خشونت در تاریخ هدایت و رهبری کند. از این رو با توجه به تبلیغ یک سویه و جهت دار ی که در خصوص رهبران مردمی از سوی رسانه های غربی اجرا می شود، ضرورت دارد ابعاد دیگر شخصیت امام راحل به وسیله صاحب نظران مورد بازبینی و مداقه قرار گیرد.

در این همایش برنامه های دیگری همچون نمایش گزیده مستند زندگی امام، نمایشگاه عکس، رونمایی از کتاب و پرتره امام راحل اجرا شد که از سوی مخاطبان نخجوانی و ایرانی مورد استقبال چشمگیر واقع شد.

در این برنامه ها جمعی کثیری از استادان، شخصیت های فرهنگی، هنری، دینی، مسوولان و مدیران نخجوانی و ایرانیان مقیم شرکت کردند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: امام خمینی | ایرانیان | ایرانی | انقلاب | همایش | زندگی | ایران | نخجوان | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *