خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک کودک بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، در پی بیش از 2 سال جنگ داخلی در یمن، پرسشها در این کشور بسیار زیاد کردن یافته هست. در ماه آوریل سال جاری، شرکت ملل گزارشی را انتشار داده است که به عنوان گرسنگی در این کشور می پردازد. فردی به نام «الوحید اشتروم» از یک شرکت امدادی نروژی با عنوان شورای پناهجویان نروژی (NRC) در این مورد به شبکه n-tv آلمان گفت که آمارهای دراماتیکی از یمن منتشر می شوند.

عبارات مهم : خانواده – گرسنگی
اشتروم که در ماه آوریل به مدت 3 هفته در یمن بوده هست، افزود: «یک سوم از مردم این کشور گرسنه هستند و نیم میلیون تن از کودکان یمنی در معرض سوء تغذیه قرار دارند. یمنی ها مردمی مغرور هستند و مسایل زیادی را تحمل می کنند. من از خانواده ای شنیدم که ترجیح می دهند تا در منزل گرسنگی بکشند ولی نیاز خود را آشکار نکنند.»

وی گفت: «در پایتخت طبقه میانگین در حال از بین رفتن است چه معلم و چه دکتر فرقی ندارد، هیچکدام در 8 ماه گذشته حقوق نگرفته اند. بخش عمومی به طور کامل در حال از بین رفتن هستند. مردم در حال فروش خودروی خود تا تلویزیون ارزش هستند و به زودی دیگر چیزی نخواهند داشت.»

اشتروم در ادامه از پدری یاد می کند که کودک 5 ماهه خود را به علت سوء تغذیه خوابیدن کرده است و هیچ کاری جهت انجام دادن پیدا نکرده است تا خانواده خود را اداره کند و مادر هم انقدر ضعیف شده است که نمی تواند به کودکش شیر بدهد. وی علاوه بر پایتخت، اوضاع بقیه نقاط یمن را وخیم ارزیابی می کند و می گوید که مردم این مناطق محل زندگی خود را ترک می کنند آیا که آنجا چیزی جهت خوردن پیدا نمی شود و بیمارستانی هم نیست.

وی تعداد واقعی قربانیان و افراد زخمی را بسیار زیاد از آنچه منابع رسمی اعلام کرده اند، اعلام می کند. آیا که با استمرار بمباران و در شرایطی که هیچ امکاناتی از قبیل بنزین در دست مردم نیست، نمی توان امیدوار بود که افرادی که زنده می مانند در فکر گزارش دادن تعداد بازماندگان و قربانیان باشند.

اشتروم در ادامه گفت: «اکنون کمتر از نیمی از تجهیزات پزشکی کارایی دارند و این یعنی، نیمی از مردم هرگز نمی توانند عمل جراحی بکنند. در یمن و سوریه افراد بیشتری به علت پیامدهای جنگ جان خود را از دست می دهند. البته اثبات این عنوان سخت است ولی اطلاعاتی که به دست آورده ایم موثق هستند مبنی بر اینکه در هر 10 دقیقه یک کودک به علت بیماری هایی که می شد از انها جلوگیری کرد، می میرند.»

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: خانواده | گرسنگی | تغذیه | بین الملل | یمن | کودکان یمنی | عربستان | گرسنگی و بیماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *