خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هرگونه عوض کردن مرزهای منطقه بسیار خطرناک است

رییس جمهور گفت: بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و هرگونه حرکت در جهت عوض کردن مرز و جغرافیای کشورهای منطقه بسیار خطرناک است.

هرگونه عوض کردن مرزهای منطقه بسیار خطرناک است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ” آنتونیو گوترش” دبیر کل شرکت ملل که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی این شرکت برگزار شد، با تبریک گزینش وی، گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره جهت حمایت از شما و پیشبرد مسوولیت سنگینی که برعهده دارید، آماده است.

روحانی ضمن اعلام آمادگی کشور عزیزمان ایران جهت تقویت همکاری خود با این شرکت جهت حل و فصل پرسشها منطقه ای تاکید کرد: برجام می تواند الگوی خوبی جهت صلح و ثبات در منطقه و دنیا باشد و مسوولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی و دبیر کل شرکت ملل در حمایت و تقویت برجام بویژه در برابر آنهایی که خلاف تعهدات گام بر می دارند، بسیار با اهمیت است.

وی همچنین در این دیدار از دبیر کل شرکت ملل متحد خواست که تلاش های خود را جهت اجرای قطعنامه دنیا علیه خشونت و افراط گرایی (WAVE) و قطعنامه های سالهای 2013 و 2015 مرتبط با آن بکار گیرد.

هرگونه عوض کردن مرزهای منطقه بسیار خطرناک است

رییس جمهور در ادامه در خصوص تروریسم به عنوان یک معضل جهانی و ضرورت تقویت همکاری همگانی جهت مبارزه با این معضل، گفت: کشور عزیزمان ایران علیه تروریسم کارها ارزشمندی در منطقه انجام داده هست. باید جهت حل پرسشها منطقه بدنبال راه حل های سیاسی بود و ما با کشورهای دوست همانند ترکیه و روسیه در حال پیشبرد روند مذاکرات آستانه هستیم.

روحانی همچنین همگان و از جمله شرکت ملل متحد را به حمایت قاطع و حفاظت از قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق فرا خواند و گفت: بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و هرگونه حرکت در جهت عوض کردن مرز و جغرافیای کشورهای منطقه بسیار خطرناک است.

دبیر کل شرکت ملل متحد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار و گفت وگو با رییس جمهوری اسلامی ایران، به ضرورت اجرای کامل و دقیق برجام از سوی همه طرف ها اشاره کرد و گفت :حقیقیت این است که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده هست. برجام گام مهمی در تقویت صلح است و اعتقاد دارم همه باید از آن حفاظت کنند.

آنتونیو گوترش با اشاره به شرایط کنونی سوریه و یمن اظهارداشت: شرکت ملل خواهان همکاری بسیار نزدیک با کشور عزیزمان ایران جهت حل و فصل سیاسی پرسشها در کشورها است.

رییس جمهور گفت: بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و هرگونه حرکت در جهت عوض کردن مرز و جغرافیای کشورهای منطقه بسیار خطرناک است.

دبیر کل شرکت ملل متحد همچنین با اشاره به عنوان همه پرسی در کردستان عراق، ضمن حمایت قاطع از قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق، گفت: ما معتقدیم حل پرسشها کنونی در سوریه و عراق در گرو پیگیری راه حل های سیاسی و مذاکره همه طرف ها هست؛ همانند آنچه که اکنون با همکاری ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و از سوی شرکت ملل در ژنو در جریان است.

وی افزود: هر گونه تجزیه عراق یا سوریه نفعی جهت ثبات منطقه ندارد و ما آماده همکاری با کشور عزیزمان ایران در تقویت پایه های صلح و امنیت در منطقه هستیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ریاست جمهوری | حسن روحانی | کردستان | سیاسی | سوریه | ایران | همکاری | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *