خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نگرانی شرکت ملل از درگیریهای تازه در آفریقای مرکزی

کمیساریای عالی آوارگان شرکت ملل متحد از درگیریهای تازه در بعضی از مناطق جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

نگرانی شرکت ملل از درگیریهای تازه در آفریقای مرکزی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، آندری ماهسیچ سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد در روزهای اخیر خشونتها و درگیریهای جدیدی در شهرهای زمیو، بریا و کاگا باندارو در جنوب و شمال جمهوری آفریقای مرکزی میان گروههای مسلح رقیب گزارش شده است ولی مسئله ای که زیاد مایه نگرانی شده است این است که شمار زیادی از غیرنظامیان و تعدادی از کارکنان آژانسهای بشردوست در این درگیریها نشانه قرار گرفته و بعضی از آنها نیز در مناطق مناقشه زده گرفتار شده است اند.

در منطقه زمیو که در مجاورت مرزهای جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده است هست، کارکنان کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد از درگیریهای مسلحانه با سلاحهای سنگین خبر داده اند. طبق بعضی گزارشها منزل های نزدیک دفتر نمایندگی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در این شهر نشانه قرار گرفته و به آتش کشیده شده است است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از ژنو، در شهر بریا نیز که در چندصد کیلومتری شمال شرقی بانگی پایتخت آفریقای مرکزی واقع شده است هست، از بیست ژوئن درگیریهای مسلحانه شروع شد و به مدت چند روز پیاپی ادامه داشت. در این درگیریها نزدیک به 136 نفر کشته، دهها نفر زخمی و صدها منزل به آتش کشیده یا غارت شدند.

طبق اعلام کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد، درگیریها و ناامنی های دو سال اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی بیش از 500 هزار نفر را در داخل این کشور آواره کرده است و نزدیک به همین تعداد را نیز به کشورهای همسایه فراری داده است.

نگرانی شرکت ملل از درگیریهای تازه در آفریقای مرکزی

کمیساریای عالی آوارگان از همه طرفهای دخیل در مناقشه آفریقای مرکزی خواست هر چه سریعتر حملات خود را به غیرنظامیان و گروههای بشردوست متوقف کنند و امکان دسترسی آزاد و امن نهادهای بشردوست را به مناطق آشوبزده فراهم کنند.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: جمهوری دموکراتیک کنگو | جمهوری آفریقای مرکزی | مرکزی | اخبار بین الملل | آفریقای مرکزی | سازمان ملل | کمیساریای عالی آوارگان | گروه های مسلح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *