خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نهال کاری در کانون تولید ریزگردها تا آخر امسال به آخر می‌رسد

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح نهال‌کاری در کانون تولید ریزگردها باید طبق پیش‌بینی ما تا آخر امسال به اتمام برسد.

نهال کاری در کانون تولید ریزگردها تا آخر امسال به آخر می‌رسد

فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، راجع به طرح نهال‌کاری در کانون ریزگردهای استان خوزستان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی سال گذشته 7 هزار هکتار از کانون ریزگردها را تحت کشت قرار دادیم و اکنون ادامه این طرح در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح نهال‌کاری باید طبق آینده نگری تا آخر امسال به اتمام برسد، افزود: در این طرح همه اصله مورد نشانه جهت 42 هزار هکتار است و امیدوارم بتوانیم حدود 35 هزار هکتار از اراضی تولید ریزگردها را تحت کشت قرار دهیم.

هاشمی‌زاده با اشاره به بودجه تخصیص داده شده است داده شده است به طرح نهال‌کاری در کانون ریزگردها، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اعتباری بالغ بر 100 میلیون دلار جهت مهار بحران ریزگردها تصویب کرد که نیمی از این اعتبار به استان خوزستان، وزارت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و موسسه‌های تحقیقات تحت پوشش جهاد کشاورزی داده شد تا اموری همچون انتقال آب، کارها بیولوژیکی، مطالعات علمی و هدایت علمی طرح را انجام دهند.

نهال کاری در کانون تولید ریزگردها تا آخر امسال به آخر می‌رسد

معاون عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: در استان خوزستان 7 کانون تولید ریزگرد وجود دارد که یکی از آنها دارای مساحت 65 هزار هکتاری و اوضاع بحرانی هست، براین اساس ما عملیات کاشت نهال را برا ی 42 هزار هکتار از این اراضی شروع کردیم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده است با کشورهای همسایه جهت مهار بحران ریزگردها، تصریح کرد: مرتب با کشورهای همسایه مذاکره می‌کنیم و هیئت‌های متفاوت هم میان کشور عزیزمان ایران و عراق مبادله می‌شوند خوشبختانه در عراق عرصه‌هایی تعیین شده است و از کشور عزیزمان ایران هم جهت انجام امور بیولوژیکی و مطالعاتی دعوت کردند تا اقدامت مورد نیاز را در این زمینه جهت آنها انجام دهیم.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: عراق آمادگی خود را جهت انجام کارها مشابه در کشور عزیزمان ایران جهت مهار ریزگردها اعلام کرده و خوشبختانه مقدمات آن هم در دستور کار است همچنین راجع به آب‌گیری تالاب هورالعظیم مذاکراتی با طرف عراقی داشتیم و قرار شد آنها با استفاده از آب رودخانه دجله و فرات، حقابه این تالاب را تامین کنند.

انتهای پیام/

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح نهال‌کاری در کانون تولید ریزگردها باید طبق پیش‌بینی ما تا آخر امسال به اتمام برسد.

واژه های کلیدی: وزارت جهاد کشاورزی | استاندار خوزستان | کشاورزی | ریزگردها | خوزستان | تالاب | ایران | ریزگردهای استان خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *