خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ کشور عزیزمان ایران با تاکتیک‌ها و توانمندی خود بر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست، گفت: باید جهت همه سناریوهای آمریکایی‌ها برنامه هدفمند و دقیق داشته باشیم.

برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ کشور عزیزمان ایران با تاکتیک‌ها و توانمندی خود بر

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جمشيدی کارشناس روابط بین الملل و رضاخواه پژوهشگر ايرانی در آمريكا با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی سياست‌های آمريكا در قبال برجام پرداختند.

نقوي حسينی با بیان اینکه آنچه كه ترامپ از تريبون شرکت ملل بيان كرد نشان از عصبانيت او بود، اظهار داشت: صحبت‌های او مخالف با شعار انتخاباتی‌اش مبنی بر اولويت آمريكا بود و مديران آمريكايی و اروپايی منتقد صحبت ترامپ بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عصبانيت آمریکایی‌ها ناشی از موفقيت ايران در سوريه و تحولات منطقه هست. آمريكا در سوريه و تحولات منطقه به اهداف خود دست نيافته هست. آنها آمده بودند كه بر عراق و سوريه مسلط شوند. آمریکا در باتلاق یمن گير كرده است.

برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ کشور عزیزمان ایران با تاکتیک‌ها و توانمندی خود بر

جمشيدی کارشناس روابط بین‌الملل نیز در ادامه گفت: ما بايد روش آمريكا را بشناسيم. با توجه به روش مشخص و ثابت آمريكا در قبال ايران ،ترامپ راه اوباما را پيش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه آمريكایی‌ها فكر می‌كنند اگر جامعه ايران را تحت فشار اقتصادی قرار بدهند، آنها تحريك خواهند شد، بیان داشت: صحبت‌های ترامپ همه از جنس اجتماعی بود و مردم را نشانه صحبتهای خود قرار داده بود. آنها به دنبال مذاكره مجدد در خصوص برجام هستند تا آن را موسع‌تر كنند.

رضاخواه پژوهشگر ايراني در آمريكا نیز در ادامه برنامه اظهار داشت: رسانه‌های آمريكا بيشتر انتقادشان بر صحبت ترامپ در قبال برجام معطوف به كره شمالی بود و اينكه اگر ترامپ در قبال برجام واکنش‌ها ديپلماتيك نداشته باشد. آنان در مقابله با كره شمالی راه به جايی نخواهد برد.

نقوی حسينی با بیان اینکه آمريكا منابع قدرت ايران مانند مردم، سپاه، ولايت فقيه و قدرت ايران در منطقه را مورد نشانه قرار داده هست، تصریح کرد: بهترين ابزار به نظر آنها تحريم اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست، گفت: باید جهت همه سناریوهای آمریکایی‌ها برنامه هدفمند و دقیق داشته باشیم.

جمشيدی نیز ادامه داد: اختلاف نظر در مورد كاركرد برجام در ميان سياستمداران آمريكا وجود دارد. بعضی مانند هيلی اعتقاد دارند كه برجام به خوبی ايران را محدود نكرده هست، ولی افرادی هم مانند تيلرسون اعتقاد دارند برجام به اندازه كافی ايران را محدود كرده است.

این کارشناس روابط بین الملل عنوان کرد: آنها می‌خواهند دسترسی به مراكز نظامی گسترده‌تر شود و برجام را به حوزه موشكی گسترش دهند تا اینکه در آخر سياست‌های منطقه‌ای ايران را مورد نشانه قرار خواهند داد.

نقوی حسینی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا آمریکا به دنبال خروج از برجام هست، گفت: اگر بر ادبیات سیاسی و واکنش‌ها امریکا مروری کنیم روش مهم انها شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اگرچه در دولت دموکراتها و در طول مذارکرات هسته‌ای موضع خود را بیان کردند ولی ما هنوز این مواضع را به یاد داریم. در روز 26 دی ماه سال 94 اجرای برجام شروع شد و 27 دی ماه همان سال یعنی یک روز بعد از اجرای برجام امریکا 11 شخصیت حقیقی و حقوقی ما را در دولت دموکراتها در لیست تحریم قرار داد .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تاکنون آمریکایی ها 16 مرتبه در دولت دموکراتها و جمهوری‌خواهان واکنش‌ها و اقدام نقض برجام در مصوبات کنگره و کارها مدیر جمهورشان داشتند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بنا ندارند کلیات برجام اجرا شود،گفت: آنها موافق از بین بردن و خروج از برجام هم نیستند. اعتقاد دارم آمریکایی‌ها می‌خواهند کشور عزیزمان ایران جنبش شود و برجام را متوقف کند تا به این شکل به اهدافشان برسند.

برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ کشور عزیزمان ایران با تاکتیک‌ها و توانمندی خود بر

نقوی حسینی یاداور شد: آمریکایی‌ها توقف برجام را با هزینه کشور عزیزمان ایران می‌خواهند و با واکنش‌ها خود به دنبال این هستند که اگر برجام متوقف شود ما هزینه آن را بپردازیم و اگر هم ادامه پیدا کرد کشورمان نفعی از آن نبرد.

وی بیان داشت: یکی از منابع قدرت مادی ما بنیه دفاعی کشورمان است و تاثیرات آن در تحولات سیاسی در داخل آمریکا و منطقه دیده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بنیه دفاعی ما مدنظر آمریکایی‌ها قرار دارد، ادامه داد: توان ما در حوزه موشکی پیشرفتهای خوبی داشته است و آنها نتوانستند این حوزه را در برجام قید کنند تا حق نظارت جهت خودشان در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظامی ما جهت آمریکایی ها بسیار مهم هست، یادآور شد: آنها در تلاشند تا در حوزه نظامی ما وارد شوند از این رو متوسل به برجام و پرتوکل الحاقی می‌شوند و نظارت آژانس را بررسی می‌کنند تا آژانس بتواند به این عنوان ورود کند ولی باید بدانیم برجام قابل مذاکره مجدد نیست بنابراین آنها در تلاشند بعد از تاریخ آخر برجام به حوزه نظامی ما ورود کنند و چارچوبی جهت کنترل نظامی ما در نظر بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست، گفت: باید جهت همه سناریوهای آمریکایی‌ها برنامه هدفمند و دقیق داشته باشیم.

نقوی حسینی با بیان اینکه در جریان توافق هسته‌ای چک آمریکایی‌ها نقد نشده هست، تصریح کرد: زمانی که چک انها نقد نمی‌شود، به لحاظ مناسبات اروپایی‌ها با آمریکایی‎‌ها، چک اروپایی‌ها هم دچار مسئله می‌شود.

وی گفت: انتفاع ملت کشور عزیزمان ایران در برجام با اختلال روبه روست البته نباید بی‌انصافی کرد که همه چک‌ها نقد نشده واقعیت این است که چک آمریکایی‌ها نقد نشده و بر چک‌های شرکایش در 5+1 تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: ما باید جهت تمام سناریوها برنامه داشته باشیم تا جایی که می‌دانم شورای امنیت ملی، دولت و مجلس در حوزه اقتصادی، سیاسی و مجامع بین‌المللی برنامه‌ریزی کردند.

نقوی حسینی اضافه کرد: ما محکم و استوار راهمان را ادامه می‌دهیم و توانمندی مورد نیاز را داریم و اگر برجامی هم نباشد همین اقتدار را خواهیم داشت. وی خاطرنشان کرد: باید جهت همه سناریوها برنامه هدفمند و دقیق داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی حرکت کنیم.

برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ کشور عزیزمان ایران با تاکتیک‌ها و توانمندی خود بر

در ادامه گفتگوی خاص خبری محمد جمشیدی کارشناس روابط بین الملل اظهار کرد: نشانه آمریکا در وهله اول این است که برجام مورد مذاکره مجدد قرار گیرد و با توجه به ماهیت محدود کننده آن، ابعاد دیگر قدرت کشور عزیزمان ایران را محدود کند.

وی ادامه داد: آمریکا نسبت به خروج از برجام ابایی ندارد ولی نشانه مهم این کشور خروج از این توافق نیست. اعتقاد دارم نشانه مهم آمریکا این است که جهت برجام مذاکره مجددی صورت بگیرد و عملا این عنوان هم از سوی تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا مطرح شد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود تحریم‌های ثانویه علیه کشورمان فعال می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند با ما همکاری کند البته نوع تحریم‌های آمریکا اکثرا مالی است لذا پرسشها مالی ما با بانکهای بزرگ زیاد کردن خواهد یافت.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا طوری واکنش‌ها کند که کشور عزیزمان ایران از برجام خارج شود یکی از روشهای این کشور محسوب می‌شود همچنین ابزار این نشانه هم از سوی آمریکایی‌ها در قالب تحریم، طراحی شده است است.

این استاد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: طبق اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمریکا‌یی‌ها ضعیف هستند و به لحاظ راهبردی در منطقه شکست خوردند و عامل این شکست هم کشور عزیزمان ایران است.

وی افزود: کشور عزیزمان ایران با توجه به تاکتیک ها و توانمندی خود توانست برنام‌ های امریکا را در منطقه شکست دهد به طوری که انها جهت امنیت عراق و برنامه هسته‌ای کشور عزیزمان ایران وارد مذاکره شدند در حالی که پیش از این امکان مذاکره ای با امریکایی ها وجود نداشت.

جمشیدی متذکر شد: در انتخابات میان دوره ای، کنگره از دست جمهوری خواهان خارج شد سپس تحولات منطقه و بیداری اسلامی اتفاق افتاد و برنامه امریکا به وسیله کشور عزیزمان ایران به این شکل با شکست مواجه شد.

استاد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: آمریکا دارای گرفتاری مهم استراتژیک است و این گرفتاری به مرور وقت استمرار پیدا می‌کند. اعتقاد دارم آنها به دنبال مولفه مادی قدرت کشور عزیزمان ایران هستد و باید بپذیریم که همچنان به دنبال تحریم کشور عزیزمان ایران هستند.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام ما این است که استراتژی طرف برابر را شناسایی و خنثی کنیم این روش به این شکل ممکن است که استراتژی آمریکا را جهت جامعه تشریح و در حوزه اقتصادی هم به گونه ای عمل کنیم که سیاست انها خنثی شود البته در این زمینه میتوان به تحقق سیاست اقتصادی مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری توجه کرد.

جمشیدی گفت: اعتقاد دارم سیگنالهایی که از سوی کشور عزیزمان ایران به امریکا داده شده است هست، درست نیست چراکه این سیگنالها طرف برابر را جنبش کرده که ما به برجام نیازمندیم و از تحریمهای وضع شده است تاثیر می‌پذیریم . به هرحال این پرسشها باید طوری به طرف برابر نشان داده شود که سیاستهایشان تاثیری بر ما نخواهد داشت.

انتهای پیام/

آمریکا در باتلاق یمن گير كرده است

واژه های کلیدی: امریکایی | آمریکایی | برنامه | امریکا | آمریکا | ایران | ايران | امنیت | مذاکره | برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *