خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نشست‌عادی‌ و فصلی کمیسیون‌مشترک‌برجام برگزار‌ شد

نشست عادی و فصلی کمیسیون یکسان برجام امروز در وین با حضور معاونین و مدیران سیاسی کشور عزیزمان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک برگزار شد.

نشست‌عادی‌ و فصلی کمیسیون‌مشترک‌برجام برگزار‌ شد

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نشست عادی و فصلی کمیسیون یکسان برجام امروز در وین با حضور معاونین و مدیران سیاسی کشور عزیزمان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک برگزار شد.

در این نشست، مروری بر اوضاع اجرای بخشهای متفاوت برجام چه در حوزه برطرف تحریمها و چه در حوزه های هسته ای صورت گرفت. در حوزه هسته ای، آخرین اوضاع اجرای پروژه های مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک، احداث تاسیسات تولید ایزوتوپ های پایدار در فردو، مباحث مرتبط با تولید سوخت هسته ای در کشور عزیزمان ایران و جنبه های فنی و ایمنی مربوطه مرور شد و تدابیری جهت تسریع و تسهیل پیگیری این فعالیت ها مورد توافق قرار گرفت.

نشست‌عادی‌ و فصلی کمیسیون‌مشترک‌برجام برگزار‌ شد

همچنین همه هیات ها از اینکه آژانس اخیرا جهت ششمین بار متوالی از وقت اجرایی شدن برجام، پایبندی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به تعهدات هسته ای خود وفق برجام را قبول کرده است استقبال و ابراز خرسندی نمودند.

در حوزه «همکاری های هسته ای صلح آمیز» که در پیوست سوم برجام بدانها پرداخته شده است هست، گزارشی از دومین نشست کارشناسی کشور عزیزمان ایران و پنج بعلاوه یک که روز گذشته برگزار شده است بود به نشست کمیسیون ارائه شد و کمیسیون ضمن استقبال از همکاریهای گسترده دوجانبه و چندجانبه ای که در این چارچوب صورت گرفته و یا در دست اجرا هست، خواستار توسعه و تعمیق این همکاریها شد.

همچنین در ارتباط با کانال خرید برجام، هماهنگ کننده کارگروه مربوطه گزارشی از آخرین اوضاع فعالیت این کانال که با نشانه برقراری دسترسی صنایع کشور عزیزمان ایران به اقلام حساس دارای کاربری دوگانه ایجاد شده است است به کمیسیون ارائه داد. کمیسیون از فعالیت مطلوب و مستمر این کانال خرید استقبال نمود.

در حوزه برطرف تحریم ها، هیات جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به تفصیل و به شكل مستند به عنوان بدعهدی ها و کارشکنی ها و تعلل های ایالات متحده امریکا در اجراي تعهدات خود در برجام پرداخت.

نشست عادی و فصلی کمیسیون یکسان برجام امروز در وین با حضور معاونین و مدیران سیاسی کشور عزیزمان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک برگزار شد.

در برابر انتقادات شدید کشورمان، هیات آمریکایی تاکید کرد که علیرغم عوض کردن دولت در آن کشور دولت آمریکا همچنان به برجام پایبند است و تمام اقداماتی که به لحاظ قانونی باید جهت برطرف تحریم های هسته ای صورت دهد را کماکان انجام داده است.

تمامی هیاتها، بدون استثنا، بر اهمیت توازن در اجرای برجام و ضرورت برخوردار شدن کشور عزیزمان ایران از نتیجه های برطرف تحریمها که در برجام آینده نگری شده است است تاکید کردند و پایبندی کامل همه طرفهای برجام به تعهدات خود را خواستار شدند.

کمیسیون یکسان نهايتا پیامي نیرومند از حمایت همه اعضا از اجرای برجام و ضرورت اجراي همه مفاد آن به وسیله همه اعضا همراه با حسن نيت و در فضايي سازنده را ارسال نمود كه در بيانيه مطبوعاتي زن اشميد به عنوان هماهنگ كننده كميسيون مشترك به صراحت اعلام شده است است.

جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران البته عنوان عدم پايبندي كامل طرف آمريكايي به تعهدات خود در برجام را با جدیت در دستورکار پیگیری خواهد داشت و در پايان كميسيون مشترك اعلام نمود كه حق خود را براي هرگونه واكنش به اين موضع آمريكا محفوظ مي داند.

بدیهی است که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در کنار پیگیری های سیاسی و دیپلماتیک، ضمن رصد دقیق تمامی کارها سلبی و ایجابی ایالات متحده، و در مشورت با شرکای بین المللی خویش تمامي گزینه هاي مناسب را در ارزیابی های خود مدنظر خواهد داشت.

انتهای پیام/

نشست‌عادی‌ و فصلی کمیسیون‌مشترک‌برجام برگزار‌ شد

کمیسیون یکسان برجام

واژه های کلیدی: کمیسیون | استقبال | کانال | سیاسی | ایران | فعالیت | اسلامی | برجام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *