خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نزاع هابیل و قابیل در کاخ سفید!

اخبار رسیده از کاخ سفید حاکی از اختلاف شدید میان مقامات ارشد دولت ترامپ است.

نزاع هابیل و قابیل در کاخ سفید!

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از تایم، بعد از «شان اسپایسر» سخنگوی قبلی کاخ سفید که با آمدن «آنتونی اسکاراموچی» به عنوان مدیر تازه روابط عمومی کاخ سفید (تصویر سمت چپ) از مقام خود استعفا داد، گفته می شود که «رینس پریبس» مدیر دفتر دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا (تصویر سمت راست) نیز با او دچار اختلافات جدی شده است است.

این اختلافات به حدی است که چند منبع آگاه در کاخ سفید گفته اند این دو در کنار یکدیگر نمی توانند به حضور در دولت ادامه دهند.

«آنتونی اسکاراموچی» که همچون بسیاری از دولتمردان ترامپ از وال استریت به دولت آمده، در پست تازه خود به عنوان مدیر روابط عمومی کاخ سفید چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

نزاع هابیل و قابیل در کاخ سفید!

وی بعد از انتصاب به این مقام از سوی ترامپ، ماموریت نخست خود را مقابله با نشت اطلاعات از کاخ سفید به رسانه ها عنوان کرد؛ مساله ای که ترامپ تاکنون بارها از آن گلایه کرده است.

همین عنوان باعث شده است است که او به بسیاری از نزدیکان ترامپ در کاخ سفیداز جمله «راینس پریبس» به چشم متهم نگاه کند و در نتیجه، آنها را در برابر خود قرار دهد.

به همین دلیل، اسکاراموچی روز گذشته در گفتگو با سی ان ان، رابطه خودش با «راینس پریبس» مدیر دفتر ترامپ را “برادرانه” خواند ولی آن را به رابطه هابیل با قابیل تشبیه کرد!

برخی در تصویر العمل به مثالی که اسکاراموچی در گفتگو با خبرنگار سی ان ان از کتاب مقدس به زبان آورد، آن را نوعی ترساندن تلقی کرده و گفته اند منظور او از تشبیه رابطه خود با پریبس به رابطه هابیل با قابیل این است که مدیر دفتر ترامپ را در نهایت همانند دوست نزدیک او یعنی «شان اسپایسر» از کاخ سفید فراری خواهد داد.

اخبار رسیده از کاخ سفید حاکی از اختلاف شدید میان مقامات ارشد دولت ترامپ است.

البته اختلاف در کاخ سفید به سطح مدیران میانی محدود نمی شود؛ بلکه در سطح مقامات ارشد دولت ترامپ نیز گزارشات موثق زیادی طی روزهای اخیر راجع به اختلاف آنها با یکدیگر انتشار یافته که اختلاف ترامپ با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «جف سشنز» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا یکی از این موارد است.

گفته می شود ترامپ به علت اختلاف نظر با تیلرسون بر سر پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام او را از تیم بررسی توافق هسته ای کنار گذاشته و به علت دفاع نکردن خوب سشنز از دولت در پرونده ارتباط با روسیه نیز به دنبال برکنار کردن او از وزارت دادگستری است.

همچنین روز گذشته (پنجشنبه) خبر رسید که ژنرال «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «درک هاروی» مشاور خود در امور خاورمیانه که دارای نظر هایی به شدت ضدایرانی بود را به علت اختلاف نظر با او از شورای امنیت ملی آمریکا کنار گذاشته است.

انتهای خبر /

اوج گرفتن اختلافات در کاخ سفید

واژه های کلیدی: ترامپ در کاخ سفید | وزیر دادگستری | دونالد ترامپ | روابط عمومی | دولت ترامپ | روز گذشته | دادگستری | اختلافات | آمریکا | تصویر | امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *