خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر رسانه‌ها باید ضابطه‌مند شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها باید واکنش‌ها مسئولانی که به حواشی می‌پردازند را تقبیح کنند.

نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر رسانه‌ها باید ضابطه‌مند شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی لاریجانی در نشست یکسان با مدیران رسانه ها اظهار داشت: یکی از جلسات خوب جهت من، برگزاری جلسه با رسانه هاست و احساس می کنم بیش از اینها باید مطالب شما شنیده شود و از کارهای رسانه های مستقل حمایت شود.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – سرمایه گذاری
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مورد نیاز است رسانه ها رابطه تنظیم یافته تری با مجلس شورای اسلامی داشته باشند که ما نیز از این عنوان استقبال و جهت فراهم کردن این امکان تلاش می کنیم. می توان با همکاری مرکز پژوهش ها و رسانه ها مدلی را طراحی و از حضور رسانه ها در کمیسیون های مجلس استفاده کرد. پیشنهاد ایجاد گروهی کاری جهت مطبوعات که متشکل از نماینده رسانه ها، نمایندگان مجلس و معاون مطبوعاتی ارشاد هست، قابل بررسی است تا اگر ایراد احتمالی دارد، برطرف گردد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به این که مجلس دریچه ارتباط با رسانه ها را باز می گذارد، گفت: همکاری با رسانه ها جهت مجلس شورای اسلامی افتخار است.

وی با اشاره به تقاضای بعضی مدیران رسانه جهت دیدار با مدیر قوه قضائیه گفت: حتما توصیه می کنم تا مدیر قوه قضائیه با رسانه ها دیدار داشته باشد که قطعاً این جلسات بافایده خواهد بود و طی آن نظرات اهالی رسانه به صورت مستقیم به گوش مسئولان می رسد.

علی لاریجانی با تاکید بر این که نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر شدن رسانه ها باید ضابطه مند شود، گفت: همان طور که عنوان حبس زدایی از سوی مجلس پیگیری می شود، نباید اجازه داد رسانه ها نیز به سادگی تعطیل شوند. قبول داریم در این زمینه نیاز به ضابطه داریم و اگر مورد نیاز باشد، مجلس نیز پیگیری خواهد کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به تجدید نظر در خصوص هیات منصفه در لایحه گفت: گفته می شود که در ارتباط با رسانه ها دو لایحه در راه است که البته دولت لایحه های دیگری را نیز در راه دارد که هنوز به دست مجلس نرسیده است که از جمله این لوایح می توان به لایحه خدمات کشوری اشاره کرد.

وی با بیان این که قانون مطبوعات سال هاست که وجود دارد، گفت: قانون شرکت نظام رسانه ها نیز عنوان مطلوبی است که می توان به آن توجه داشت.

لاریجانی با بیان این که رسانه ها یک صنف هستند و می توانند مستقل باشند، تاکید کرد: دولت اگر سریع تر لوایح مربوطه را به مجلس ارائه کند، می توانیم روی آنها زیاد کار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مطبوعات به علت همکاری معقولانه آنها با مجلس اظهار داشت: رسانه ها با مجلس ارتباط معقولانه ای داشته اند و من نقدهای مطرح شده است را بافایده می دانم لیکن واکنش‌ها رسانه ها در آگاهی بخشی جهت مجلس بافایده است.

وی با بیان این که از رسانه ها می خواهم که مردم را نسبت به قوانینی که در مجلس با زبان خشک و حرفه ای وضع می شود، آشنا کنند، گفت: مردم باید بدانند چه قوانینی وجود دارد و اگر محدودیتی هست، آن را بشناسند. جهت مثال قانون برطرف موانع تولید در مجلس شورای اسلامی وضع شده است ولی سرمایه گذار از این قانون مطلع نیست که در این گونه مواقع نقش رسانه ها جهت ایجاد ارتباط بین مردم و قوانین وضع شده است بسیار مهم است.

او همچنین با اشاره به این که امروز در مجلس قانونی مرتبط با حاشیه نشین ها وضع شده است هست، افزود: در مناطق حاشیه نشین از آنجا که مسکن آنها قانونی نیست، از ارائه خدمات نیز محروم هستند. در مجلس اطراف این عنوان مباحث فراوانی مطرح شد که در نهایت وقت ۳ ساله ای به این افراد جهت برطرف پرسشها داده شد و از طرف دیگر مناطق حاشیه نشین از خدماتی مانند آب و برق برخوردار می شوند که این مباحث باید از طریق رسانه ها و با زبانی مردمی به اطلاع برسد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اگر مورد نیاز باشد کمیته مشترکی را جهت انتقال مفاهیم قانونی به مردم با رسانه ها تشکیل می دهیم و ما مخالفتی در این زمینه نداریم.

لاریجانی گفت: مقدار زیادی از دعاوی مطرح شده است در قوه قضائیه به عدم آگاهی مردم نسبت به حقوقشان ارتباط دارد.

وی با اشاره به شرایط کشور اظهار داشت: در سال های گذشته با تدابیر اندیشیده شده است کشور روی بزرگراه مناسبی قرار گرفته که نیاز به حمایت دارد تا از سنگلاخ ها عبور کند. از مسئله هسته ای تا حدودی عبور کرده ایم و فضای آرامی جهت سرمایه گذاری ایجاد شده است که البته هنوز بعضی کشورها در این زمینه مسئله سازی می کنند و نقش رسانه ها در این مقطع مهم می تواند بسیار کمک کننده باشد. در بعضی کشورها اقداماتی انجام می شود تا کشور عزیزمان ایران را عصبانی کرده یا تصویر العمل کشور عزیزمان ایران را ببینند که این روند ادامه خواهد داشت و شاید شدیدتر هم بشود.

وی با بیان این که در منطقه دچار تحولاتی می شویم، بیان کرد: چالش های منطقه ای رو به زیاد کردن است و تروریست گرایی زیاد می شود که در نتیجه بحران امنیتی منطقه رو به زیاد کردن است و مورد نیاز است که به آن توجه داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تاکید کرد: بدون عزم ملی پرسشها اقتصادی قابل حل نیست و جهت برون رفت از شرایط کنونی نیاز به ایجاد فضایی عقلانی و همگرایی زیاد است.

وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در زمینه کارآفرین بیان کرد: تنها راه رسیدن به این نشانه و تحقق رشد ۸ درصدی زیاد کردن حجم سرمایه گذاری است.

لاریجانی با بیان این که امام خمینی (ره) در وقت حیات خود به ثروتمندان توصیه می کردند که در زمینه های تولیدی، سرمایه گذاری کنند، گفت: ایشان از سوی دیگر به مسئولان نیز توصیه می کردند تا فضای امن اقتصادی جهت سرمایه گذاران ایجاد کنند.

وی با بیان این که نیاز به اصلاحات اقتصادی داریم، افزود: در بودجه سال ۹۶ حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه داشتیم که با اوراق همکاری بر آن سرپوش گذاشته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آخر گفت: وقت مسئولان باید به پرسشها مهم کشور تخصیص داده شده است یابد و رسانه ها واکنش‌ها مسئولانی که به حواشی می پردازند را باید تقبیح کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | سرمایه گذاری | علی لاریجانی | سرمایه گذار | اهالی رسانه | قوه قضائیه | ایجاد گروه | مطبوعات | لاریجانی | رسانه ها | قانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *