خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ناوهای آمریکایی در رزمایش دریایی اوکراین شرکت می کنند

چندین فروند ناو جنگی ارتش آمریکا جهت شرکت در یک رزمایش دریایی ۱۲ روزه در سواحل اوکراین، وارد دریای سیاه شدند.

ناوهای آمریکایی در رزمایش دریایی اوکراین شرکت می کنند

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از راشاتودی، چندین فروند ناوجنگی مجهز به موشک با بیش از ۸۰۰ ملوان به همراه یک یگان خاص نیروی دریایی آمریکا جهت شرکت در یک رزمایش دریایی ۱۲ روزه موسوم به «نسیم دریا ۲۰۱۷» در سواحل اوکراین، وارد دریای سیاه شدند.

در این رزمایش نظامی، نیروهای دریایی از ۱۶ کشور دنیا شرکت دارند. این مانورهای نظامی چندملیتی در شمال غربی دریای سیاه و در مجاورت شهر بندری «اُدِسا» در اوکراین برگزار می شود.

وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که در این رزمایش نظامی، ۳۱ فروند کشتی، ۲۹ فروند هواپیما و بیش از ۳۰۰۰ نیروی نظامی حضور خواهند داشت.

نیروهای دریایی از ۱۶ کشور دنیا مشمول بر آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، ایتالیا، نروژ، لهستان و ترکیه علاوه بر تمرین فعالیتهایی همچون «طرح ریزی و اجرای عملیاتهایی مطابق با استانداردهای ناتو»، بر نبرد ضد زیردریایی و ضد کشتی، دفاع هوایی، مین روبی و نجات گروگان تمرکز خواهند کرد.

ناوهای آمریکایی در رزمایش دریایی اوکراین شرکت می کنند

کاپیتان «دان گیلن» افسر فرمانده ناو «یو اِس اِس هیو سیتی» گفت که «آمریکا درصدد برقراری روابطی محکم است که جهت صلح و ثبات در منطقه حیاتی هست. حضور و همکاری آمریکا در [رزمایش] نسیم دریا اعتماد را تقویت می کند و متحدان و شرکای منطقه ای آمریکا را از تعهد واشنگتن به برقراری امنیت در دریای سیاه مجدداً مطمئن می سازد!»

شایان ذکر است که فرمانده نیروی دریایی اوکراین در مراسم افتتاحیه این رزمایش نظامی، دریای سیاه را به مثابه یک «منطقه بحرانی در پرتو الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه و تحولات در شرق اوکراین» توصیف کرد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: اوکراین | دریایی | آمریکا | واشنگتن | امنیت | اخبار بین الملل | ناو آمریکایی | ارتش آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *