خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

واکنش‌ها پکن در دریای جنوبی چین قلدرمآبانه است / مک‌کین

جان مک‌کین در یک صحبت گفت پکن در مسئله دریای جنوبی چین، قلدرمآبانه واکنش‌ها می‌کند.

واکنش‌ها پکن در دریای جنوبی چین قلدرمآبانه است / مک‌کین

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه شنبه، جان مک کین – سناتور جمهوری خواه آمریکایی – گفت پکن در دریای جنوبی چین قلدرمآبانه واکنش‌ها می کند.
وی در یک صحبت در سیدنی استرالیا گفت چین با نظامی سازی جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، واکنش‌ها خود را در سطح جهانی به نمایش می گذارد. با این حال، چین بارها ادعای استفاده نظامی از این جزایر را رد کرده است.

عبارات مهم : استرالیا – استرالیا

انتظار می رود این بیانات مک کین تنش های میان آمریکا و چین را زیاد کردن دهد. هیات هایی از دو کشور قرار است در روزهای آینده در یک نشست امنیتی در سنگاپور شرکت کنند.
پکن بر بخش زیاد دریای جنوبی چین ادعای حاکمیت دارد. هر سال کالاهایی به ارزش 5 هزار میلیارد دلار به وسیله کشتی های تجاری از این منطقه عبور می کند. برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز ادعای مالکیت این آب راه کلیدی را دارند.
آمریکا تخمین زده است در سه سال گذشته، پکن بیش از 1300 هکتار جزیره مصنوعی را در آب های دریای جنوبی چین افزوده است.
آمریکا جهت جلوگیری از درگیری با چین، در این منطقه مانورهایی تحت عنوان “آزادی ناوبری” انجام داده هست. متحدان آمریکا، از جمله استرالیا، از پیوستن به چنین مانورهایی خودداری کرده اند.
با این که مک کین نتوانست استرالیا را به شرکت در این مانورها متقاعد کند، این سناتور آمریکایی گفت متحدان باید جهت یافتن راه حل های صلح آمیز، با یکدیگر همکاری کنند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: استرالیا | استرالیا | آمریکایی | آمریکا | بین الملل | جان مک کین | سناتور جمهوری خواه آمریکا | پکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *