خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آمار و شرح ، مقایسه قدرت نظامی کره شمالی و آمریکا در سال 2017 + موشک های

اعزام ناوگروه رزمی امریکا به شبه‌جزیرۀ کره و زیاد کردن تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، بر بیم و نگرانی‌ دربارۀ امکان تقابل نظامی میان دو طرف افزوده هست.

آمار و شرح ، مقایسه قدرت نظامی کره شمالی و آمریکا در سال 2017 + موشک های

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ کره شمالی یکی از قدرت های نظامی صاحب سبک دنیا است که تلاش می کند تا قدرت دفاعی خود را از راه های متفاوت تقویت کند.

عبارات مهم : موشک بالستیک – کره شمالی

این کشور تاکنون ده ها موشک بالستیک ساخته و آزمایش کرده و به دنبال تولید بمب اتم به تعداد زیاد هست.
اما در یک ماه اخیر تنش های گسترده ای بین آمریکا و کره شمالی در منطقه به وجود آمده که این عنوان موجب شده است تا گمانه زنی ها جهت درگیری نظامی آمریکا و کره شمالی زیاد کردن یابد.

اعزام ناوگروه رزمی امریکا به شبه جزیرۀ کره و زیاد کردن تنش میان “واشنگتن” و “پیونگ یانگ”، بر بیم و نگرانی دربارۀ امکان تقابل نظامی میان دو طرف افزوده است.

اما سایت گلوبال قدرت نظامی دو کشور را در ابعاد متفاوت در سال 2017 میلادی تخمین زده است که در شاخص هایی همچون نیروی انسانی و نیروی انسانی خط مقدم نبرد کره شمالی توانایی گسترده دارد.
البته در بسیاری از پارامترهای نظامی آمریکا از نظر تجهیزات دست اوج را دارد و آن هم تنها به علت بودجه نظامی 587 میلیارد دلاری آمریکا نسبت به 7 میلیارد و 500 میلیون دلاری کره شمالی هست.
در زمینه تعداد تانک؛ ارتش کره شمالی با 5 هزار و 25 دستگاه در رتبه چهارم دنیا واقع شده است است و این عنوان نشان دهنده قدرت تجهیزاتی بالای یگان های زرهی کره شمالی است.
در حضورسامانه های راکت انداز چندگانه کره شمالی با 2 هزار 400 فروند در رتبه دوم دنیا و آمریکا با 1 هزار و 331 فروند در رتبه ششم دنیا قرار دارد. در زمینه تعداد جنگنده ها آمریکا با 2 هزار و 296 فروند در رتبه نخست دنیا و کره شمالی با 458 فروند در رتبه پنجم دنیا قرار دارد.
درگیری های دهه 50 میلادی نشان می دهد که کره شمالی به هیچ عنوان حریف آسانی جهت آمریکا و همپیمانانش نخواهد بود و این عنوان تفاوت دو قدرت را در نبرد مستقیم نشان می دهد.
ارتش کره شمالی همچنین از موشک های ویرانگری همچون “موسودان” و “تائپودونگ” بهره می برد که از 2000 تا 6 هزار و 200 مایل برد عملیاتی دارد. همچنین موشک های آزمایش شده است اخیر کلاس “کا ان” از نظر کارشناسان روسی جز پیشرفته ترین موشک های بالستیک هست.

پایگاه خبری رادیو روسی اسپوتنیک به نقل از ولادیمیر خروستالف کارشناس روس نوشت: موشک های تازه بالستیک نمایش داده شده است شبیه مدل به روز شده است “اسکاد” است.

به اعتقاد وی، لوله شلیک موشک ها روی شاسی مدل اسکاد راه اندازی شده است هست. خروستالف ادامه داده است: یکی از دلایل بالابردن شاسی افزون بر شاخصه های عملکردی، این است که کره شمالی می تواند فناوری های گوناگون و پیچیده ای با این تکنیک بسازد که وابستگی به واردات را کمتر می شود. از همین رو، زیاد کردن تعداد دستگاههای شلیک حتی در شرایط اعمال تحریم های متفاوت جهت کره شمالی نیز ممکن می شود.

کارشناس روس افزوده است: دو مدل آخر موشک های بالستیک بیشترین توجه و حساسیت را ایجاد کرده اند. مدل نخست یک نوع کانتینر حمل و نقلی و شلیک کننده است که روی یک ماشین باری نیمه کشنده راه اندازی شده است و شبیه موشک چینی DF-21 و DF-31 هست. مدل دوم نیز روی یک ماشین چندچرخ راه اندازی شده است که قدرت حرکت آن را بالابرده اند. ظاهرا هر دو مدل پیشتر جهت حمل موشک های KN-08 و KN-14 استفاده می شدند.

یکی از مقامات نظامی کره شمالی راجع به احتنمال حمله نظامی آمریکا به این کشور می گوید: علاوه بر مقر مدیر جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی)، پایگاه های نظامی امریکا در اولسان، بوسان و پیونجگ تایک در تیررس تسلیحات کره شمالی قرار دارد. او ترساندن کرد این مکان ها در عرض چند دقیقه به خاکستر تبدیل خواهد شد. وی هم چنین خواست تا شلیک موشک های کره شمالی به پایگاه های امریکا در ژاپن و کرۀ جنوبی فراموش نشود.

البته هر چند آمریکا هم به عنوان قدرت نظامی بزرگ دنیا توانایی های بسیاری در نشانه قرار دادن مواضع کره شمالی دارد ؛ ولی قطعا این جنگ یک طرفه نخواهد بود آیا که صدها هزار نیروی کره شمالی آماده تلافی جنگ دهه 50 میلادی با آمریکا هستند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: موشک بالستیک | کره شمالی | کره جنوبی | حمله نظامی | میلادی | اندازی | امریکا | آمریکا | بالستیک

آمار و شرح ، مقایسه قدرت نظامی کره شمالی و آمریکا در سال 2017 + موشک های

آمار و شرح ، مقایسه قدرت نظامی کره شمالی و آمریکا در سال 2017 + موشک های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *