خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مسیر تغییرات کابینه در جهت توانمندسازی دولت نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تغییرات کابینه دولت دوازدهم در جهت توانمندسازی و فعال‌سازی زیاد دولت نیست.

مسیر تغییرات کابینه در جهت توانمندسازی دولت نیست

مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ راجع به وعده اخیر مدیر جمهور مبنی بر ایجاد تغییرات در کابینه دوازدهم گفت: نظر آقای روحانی این است که وزرای بالای 60 سال در کابینه حضور نداشته باشند، در حالی که بعضی از وزرای احتمالی این دوره با این معیار سنی سازگاری ندارند.

عبارات مهم : کمیسیون – سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بعضی از وزرای مسن دولت میل به چندانی جهت ابقاء در مسئولیت ندارند، اظهار داشت: حتی وزرای جوان تر کابینه هم چندان مایل به ادامه مسئولیت نیستند، که ممکن است بعضی جهت حضور اینها فشار وارد کنند، ولی علی القاعده به خاطر وعده ای که آقای روحانی داده تغییرات انجام می شود.
ذوالنور با بیان اینکه بعضی از وزرا علاوه بر بحث سنی جهت دولت هزینه ساز هستند، اظهار داشت: در مورد این وزرا هم ممکن است بر سر ماندنشان اجماع نباشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه روحانی در صحبت هایش گفته است که بعضی از وزرا جهت دفاع از دولت سینه سپر نکردند، بیان داشت: بعضی از وزرا به بعضی از حرف های دولت اعتقادی نداشتند و نمی توانستند از آمارهای بدون اعتبار حمایت کنند و یا به هر علت دیگری سینه چاک عمل نکردند و ممکن است مدیر جمهور هم از این فضا خشنود نباشد و یکی از دلایل عوض کردن هم همین باشد.
ذوالنور در ادامه با بیان اینکه چند گروه با گرایش های متفاوت در حال ارائه لیست اصلاحات و اعتدال جهت کابینه هستند، اظهار داشت: افرادی در حال کار کردن روی لیست های متفاوت هستند تا به دولت پیشنهاد دهند.
وی با تأکید بر اینکه از نظر من تغییرات در جهت توانمندسازی و فعال سازی زیاد دولت نیست، اظهار داشت: بعضی از وزرا، آن طور که روحانی می خواهد همسوی صد در صدی نیستند و به جای بله قربان گویی ممکن است انتقاد کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ممکن است تغییرات کابینه از حیث جریان فکری و سیاسی باشد، تأکید کرد: چون هنوز دولت لیستی نداده نمی توان مسئله را قضاوت کرد.
وی افزود: بعضی افرادی که در مظان کاندیداتوری هستند، توانایی مورد نیاز را ندارند و ما نه تنها انتظار نداریم با آمدن آنها شرایط بهتر از گذشته شود، بلکه گمان می رود هزینه های بیشتری جهت کشور ایجاد کنند.
ذوالنور در خاتمه و جهت مثال به پیشنهاد انتصاب زن مولاوردی جهت وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وی نه در این زمینه سابقه دارد و نه از لحاظ سیاسی می تواند دولت را کمک کند، بلکه حضور وی یک جریان سازی منفی در کشور شکل می دهد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: کمیسیون | سیاسی | امنیت | ذوالنور | عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس | آموزش و پرورش |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *