خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

«مسکنة»، منطقه‌ای راهبردی که به آغوش جغرافیای سوریه بازگشت

یکی از دستاوردهای مهم نیروهای سوری در نزدیکی شهر شرقی حلب، آزادسازی منطقه «مسکنة» هست.

«مسکنة»، منطقه‌ای راهبردی که به آغوش جغرافیای سوریه بازگشت

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، یکی از دستاوردهای مهم نیروهای سوری در نزدیکی شهر شرقی حلب که تاثیر برجسته ای در ادامه پیشروی رزمندگان مقاومت خواهد داشت، آزادسازی منطقه «مسکنة» هست.
نقشه زیر اوضاع میدانی حومه شرقی حلب را بعد از تسلط نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر منطقه استراتژیکی «مسکنة» و شماری از شهر ها و روستاهای اطراف آن نشان می دهد.

عبارات مهم : تروریست های داعش – تروریست ها

*آزادسازی 250 دِه در نزدیکی شهر شرقی حلب


به این ترتیب حومه شرقی استان حلب از تروریست های مسلح تخلیه شده است و مجموع مساحت اراضی آزادسازی شده است که طی عملیات اخیر نیروهای مقاومت به دست آمد، به حدود 3000 کیلومتر مربع می رسد.
در واقع مساحت کلی حومه شرقی حلب و نواحی اطراف آن سرزمینی به وسعت 6700 کیلومتر مربع است.
لازم به ذکر است که آزادسازی بیش از 250 دِه در نزدیکی شهر شرقی حلب به اتمام رسیده و هم چنین شهرهای مهمی که طی عملیات اخیر نیروهای سوری از چنگال تروریست ها آزاد شده است عبارتست از: کویرس، دیر خافر، رسم حرمل الامام، الخفسة، المسکنة و تادف.
*آخرین تحولات میدانی که به آزادسازی «مسکنة» منجر شد


آخرین خبرها و اطلاعاتی که درخصوص پیشروی نیروهای سوری در نزدیکی شهر منطقه مسکنة اعلام شد، حاکی از آخر یافتن تسلط تروریست ها بر این منطقه بود.
هنگامی که وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: یکی از یگان های مسلح ارتش با تعقیب عنصرهای تکفیری داعش توانسته پیشروی های خود را به حومه شرقی حلب رسانده و امنیت و ثبات را به منطقه راهبردی «مسکنة» و شماری از شهرهای واقع در این ناحیه بازگرداند.
اما شهرهایی که وزنه ای مهم در عرصه میدانی به شمار می رفتند و کنترل آن ها به معنای اهتزاز پرچم سوریه در مرکز مسکنة به شمار می رفت شامل: المسمومة، العزيزية، رده كبيرة، الإذاعة، ایستگاه های دوم و سوم تصفیه آب بودند.
در ادامه خبرگزاری اعلام الحربي با بیان وارد آمدن تلفات گسترده به عنصرهای تکفیری حاضر در نبرد مسکنة نوشت: تروریست های داعش در این حملات خسارات فراوانی در عرصه نفراتی و تجهیزاتی مجبور شدند و در ادامه یگان های مهندسی ارتش سوریه به خنثی کردن بمب های دست ساز و مین روبی از خیابان ها و محیط شهرها و روستاهای آزادسازی شده است اقدام کردند.
ولی خبری که بازگشت حیات را به ساکنان این مناطق نوید می داد ، تسلط رزمندگان سوری بر ایستگاه آب رسانی این ناحیه بود؛ آیا که ارتش سوریه در این عملیات توانسته بود با راه اندازی ژنراتور برقی بزرگ ایستگاه تصفیه آب منطقه «الخفسة»، خبر تامین آب شرب این منطقه را به شهروندان آن بدهد.
تروریست ها از شروع اشغال حومه شرقی حلب، به علت تسلط بر مرکز آب رسانی این مناطق، همواره از این مسئله به عنوان اهرم فشاری جهت پیشبرد اهداف خود در میان اماکن مسکونی منطقه الخفسة و مسکنة استفاده می کردند.
علاوه بر موارد یاد شده، تعدادی از فرودگاه های نظامی مهم و حساس که دارای نقشی ژئوپلیتیکی در امنیت نواحی شرقی حلب دارند، نیز به سرزمین های آزاد شده است ملحق شدند که از جمله آن ها می توان به فرودگاه های نظامی «کویرس» و «الجراح» اشاره کرد.
با توجه به آمارهای ارائه شده است از سوی منابع میدانی ارتش سوریه، هم اکنون رزمندگان مقاومت با تسلط بر حدود 3000 کیلومتر مربع از مجموع مساحت 6700 کیلومتر مربعی حومه شرق حلب، تقریبا آزادسازی نیمی از نواحی اشغالی این منطقه را اجرایی کرده اند.
آزادسازی و بازگرداندن «مسکنة» به آغوش جغرافیایی سوریه، دستاورد راهبردی و بزرگی به شمار می رود که می توان آن را به دستاوردهای دیگر نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در نواحی متفاوت افزود.
گزارش از: وحید امیدی موحد
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تروریست های داعش | تروریست ها | ارتش سوریه | ایستگاه | سوریه | نزدیکی | ارتش سوریه | رزمندگان مقاومت

«مسکنة»، منطقه‌ای راهبردی که به آغوش جغرافیای سوریه بازگشت

«مسکنة»، منطقه‌ای راهبردی که به آغوش جغرافیای سوریه بازگشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *