خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مسلمانان میانمار قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند

خوشرو سفیر کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل گفت: مسلمانان میانمار قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند.

مسلمانان میانمار قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، در جلسه عالی رتبه شرکت ملل متحد با عنوان فرهنگ صلح که در سالن مجمع عمومی این شرکت برگزار شد، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران فرهنگ صلح را چکیده منشور ملل متحد و این عنوان را مرکز همه فعالیت­های شرکت ملل متحد دانست.

وی با اشاره به اینکه این شرکت به منظور نجات بشریت از عفریت جنگ تاسیس شده است هست، مسئولیت این شرکت را در مقابله با اهریمن افراطی‌گری و ارتقای فرهنگ صلح بسیار برجسته دانست.

خوشرو يك‌جانبه‌گرايی و زورمداری در روابط بين‌المللی را موجب بی‌ثباتی و ناامنی و افزايش تروريسم و افراطی‌گری دانست و افزود: بايد از نمونه‌های موفق ديپلماسی، همانند برجام، بهره گرفت و آنها را در تعاملات بين‌المللی الگو قرار داد؛ نه اينكه مرتب بر طبل تهديد كوبيد و جامعه جهانی را به سخره گرفت و تجربه‌های زيانبار و ناموفق و خشونت‌بار گذشته را تكرار كرد.

مسلمانان میانمار قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند

نماینده کشورمان ادامه داد: منطقه خاورميانه نمايشگاه سلاح‌های پيشرفته مرگبار شده است است و این سلاح‌ها هر يك زخمی بر تن مجروح صلح وارد می‌كند. در اين شرايط است كه افراطی‌گری زمينه رشد می‌يابد و خشونت به تنها وسيله تعامل تبديل می‌شود. ما بايد همزمان با فرهنگ يك‌جانبه‌گرايی و افراطی‌گری مقابله كنيم. زمانی كه كانونهای ترور و نيزائتلاف‌های كاذب به تخریب و بمباران اماکن مذهبی، مدارس و بیمارستانها و نیز کشتار مردم كوچه و بازار می‌پردازند، در عمل با دست‌های آهنين گلوی فرهنگ صلح را می‌فشارند.

خوشرو در ادامه به اوضاع دیگر مناطق دنیا اشاره کرد و وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار را نمونه‌ای بارز دانست که در آن افراد بی­‌گناه قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌­شوند. وی خشونت­های جاری علیه مسلمانان روهینگیا را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری این خشونت­ها شد. وی گفت: در جریان این اتفاقات متاثرکننده، هزاران نفر جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر ناگزیر به ترک خانه­‌های خود شده‌اند.

نماینده دائم کشورمان در شرکت ملل متحد همچنین به اوضاع سرزمین اشغالی فلسطین و یمن اشاره کرد و آنها را مواردی از شکست تلاش جمعی کشورها جهت ایجاد جهانی صلح­ آمیز دانست. وی افزود که علی­‌رغم این شکست­ها، جامعه جهانی نباید دست از تلاش جهت تحقق این نشانه بردارد.

خوشرو در آخر با اشاره به ابتکار کشورمان در ارائه قطعنامه «جهانی علیه خشونت و افراطی­‌گری» در مجمع عمومی شرکت ملل متحد، از همه کشورهای صلح ­طلب دنیا خواست تا در راه تحقق صلح به تشریک مساعی بپردازند.

خوشرو سفیر کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل گفت: مسلمانان میانمار قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند.

منطقه خاورميانه نمايشگاه سلاح‌های پيشرفته مرگبار شده است است

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: میانمار | مسلمانان | فرهنگ | خشونت | قربانی | سفیر کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل | خوشرو | مسلمانان میانمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *