خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اروپایی ها باید آینده خود را به دست گیرند / مرکل

صدر اعظم آلمان گفت اروپایی ها باید خود آینده ارزش را به دست گیرند. دولت دونالد ترامپ | آمریکا | پاریس | اروپا

اروپایی ها باید آینده خود را به دست گیرند / مرکل

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از شبکه فرانس 24، آنگلا مرکل امروز در سخنانی در جمع هواداران حزبش گفت اروپایی ها باید آینده خود را خود به دست گیرند و از این به بعد نمی توانند به طور کامل بر متحدان خود تکیه کنند.
این اظهار نظر صدر اعظم آلمان بعد از نشست گروه هفت بیان می شود که به خوبی عنوان اختلاف میان اعضای آن به خاص آمریکا با دیگر اعضا را نشان می دهد. اختلافات بین اعضای گروه هفت راجع به پرسشها آب و هوایی، تامین مالی شرکت پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) و پرسشها دیگر خیلی عمیق بود.
در نشست اخیر سران گروه هفت، جهت نخستین بار مشخص شد دیگر خبری از آن وحدت و اتحاد دوران گذشته نیست. برگزاری این نشست اصلا به مذاق آنگلا مرکل خوش نیامد. از همین رو، وی در سخنانی اعلام کرد اروپا باید خودش به فکر خودش باشد و از این به بعد نباید چشم انتظار کمک متحدانش از جمله آمریکا باشد.

عبارات مهم : دولت دونالد ترامپ – آمریکا
او گفت دورانی که ما می توانستیم به کمک متحدانمان امید داشته باشیم دیگر سپری شده است هست. ما اروپایی ها باید واقعا خودمان آینده خودمان را به دست گیریم.آینده ای که مرکل از آن جهت اروپا سخن می گوید اروپایی بدون انگلیس است که چگونگی خروج از آن اتحادیه اروپا از ماه مارس امسال شروع شده است هست.

همچنین آینده ای که مرکل از آن جهت اروپا سخن می گوید در آن دیگر تکیه زدن به کمک آمریکا وجود ندارد.به خاص اکنون که دولت دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا حاضر نیست به تعهدات کشورش در اجرای توافقنامه آب وهوایی پاریس تن دهد.
ترامپ در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد نظر خود را راجع به اینکه آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس پایبند خواهد ماند یا خیر به هفته آینده موکل خواهد کرد ولی کاملا معلوم است ترامپ تمایلی به پایبندی کشورش به اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس ندارد.
گواه آن هم این است که هنگامی که نخست وزیر ایتالیا در نشست گروه هفت در این باره صحبت می کرد، دونالد هدفون ترجمه اش را به زمین گذاشت. گویی که اصلا نمی خواهد چیزی دراین باره بشنود.
همچنین ترامپ در نشست سران شرکت پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) در بروکسل نیز گفته بود حاضر نیست از بند پنج اساسنامه ناتو حمایت و آن را اجرا کند. بر اساس این بند، اگر کشوری نشانه حمله قرار گیرد دیگر کشورها باید به حمایت از آن کشور بپردازد، بشتابند.
سیاستی که ترامپ اکنون در پیش گرفته است به معنای آن است که هر کسی باید به فکر خودش باشد که اگر این کار انجام گیرد روابط میان اتحادیه اروپا و آمریکا در معرض خطر خواهد بود.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: دولت دونالد ترامپ | آمریکا | پاریس | اروپا | بین الملل | آلمان | صدراعظم المان | آنگلا مرکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *