خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مراجع و حوزه‌های علمیه جهت مبارزه با قاچاق وارد میدان شوند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه فقط قوای سه گانه در خصوص قاچاق وظیفه ندارند بیان داشت: حوزه های علمیه و مراجع در این عنوان وظیفه دارند.

مراجع و حوزه‌های علمیه جهت مبارزه با قاچاق وارد میدان شوند

سید رضا اکرمی در گفت وگو با احزاب و تشکلهای گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و صدور فرمان آتش به کشور عزیزمان ایران جهت کارهای فرهنگی گفت: اگرچه مخاطب سخن مقام معظم رهبری دانشجویان بودند ولی عنوان آن همه اقشار هستند و همه وظیفه دارند جهت حل پرسشها عظیم کشور که نیازمند ساختن فرهنگ هست، وارد عمل شوند.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص اولویت های فرهنگی کشور گفت: الان جامعه ما گرفتار اعتیاد، بیکاری، نقدینگی سرگردان، رشوه و قاچاق است و همه وظیفه داریم با اصلاح واکنش‌ها خود جهت حل این پرسشها گام های بزرگ فرهنگی برداریم.

عبارات مهم : مقام معظم رهبری – ریاست جمهوری

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئله ما در امور فرهنگی تعدد متولیان دولتی و غیر دولتی است تأکید کرد: پرسشها فرهنگی باید از خانواده شروع شود.
اکرمی تصریح کرد: متأسفانه نگاه خانواده های ایرانی به خانه، نگاه به خوابگاه است در حالی که منزل نخستین آموزشگاه و پرورشگاه است و بعد از منزل مدرسه، دانشگاه و جامعه وظیفه دارند.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امروزه کم کردن ازدواج و زیاد کردن طلاق وضع خانواده ها را به هم ریخته، فقر، بیکاری، اعتیاد و رواج شبکه های ماهواره ای غیر اخلاقی را از جمله دلایل آن بر شمرد.
وی با تأکید بر اینکه این پرسشها اجازه نمی دهد که جامعه ما یک جامعه آرایش و پالایش شده است باشد اظهار داشت: ابتدا باید این پرسشها از درون خانواده حل شود تا بعد به شرکت تبلیغات و حوزه علمیه و نماز جمعه برسد.
اکرمی با بیان اینکه اولویت های فرهنگی ما رهایی از اعتیاد، بیکاری، رشوه و قاچاق است تأکید کرد: درخصوص قاچاق فقط دولت وظیفه ندارد بلکه حوزه های علمیه و مراجع هم نسبت به این عنوان وظیفه دارند.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به صدور فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در حوزه پرسشها فرهنگی گفت: این سخن به این معنا است که به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم و هرگاه خلافی را شاهد بودیم تذکر دهیم و اگر تذکر ما چاره ساز نبود باید از طریق سیستم اداری دولت کار را به عهده بگیرد.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه وظیفه سنگینی در مواقع مهم مانند ماه رمضان و محرم و صفر جهت اموزش و تربیت دارد بیان داشت: الان در هر دبیرستانی باید پرسشها متفاوت را جهت دانش آموزان روشن کنیم.
اکرمی با اظهار تأسف از گسترش اعتیاد بیان داشت: هنگامی که که سیگار کشیدن بین دانش آموزان دختر عادی می شود نمی توان جلوی اعتیاد را گرفت و ریشه حل این مسئله باید از منزل درمان شود لیکن تربیت بر عهده خانواده است و دولت نمی تواند بالای سر هر کس یک نفر مأمور بگذارد.
انتهای خبر /

واژه های کلیدی: مقام معظم رهبری | ریاست جمهوری | خانواده | اعتیاد | بیکاری | مبارزه با قاچاق | حوزه علمیه | نهاد ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *