خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

با تصویب بیمه بیکاری مانع استثمار کارگران شویم ، مدل توسعه سرمایه‌داری نقشه چاه است

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: راه رشد و توسعه سرمایه‌داری بر پایه مدل ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا بیان شده است است که نقشه راه تلقی نمی‌گردد بلکه نقشه چاه هست.

با تصویب بیمه بیکاری مانع استثمار کارگران شویم ، مدل توسعه سرمایه‌داری نقشه چاه است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ علیرضا محجوب نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: حضور شکوهمند مردم در انتخابات بویژه کارگران در تاریخ انتخابات و کسب نصاب انتخاباتی رکورد جدیدی در میزان همکاری عمومی بود.
وی ضمن تبریک آزاد سازی خرمشهر افزود: اردیبهشت، ماه معلمان، کارگران و شهید مطهری است جا دارد تا به پرسشها آنان خصوصا حقوق ها ومعیشت ارزش را در رأس سایر امور قرار دهیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماه رمضان مژده توجه به فقیران، فرودستان و عنایت خداوند به آنان است بیایید در سحرها و افطارهایمان و همه روزها و شب های رمضان جز به مستمندان و فقرا و سفرهای خالی آنها نیندیشیم.
محجوب با بیان اینکه میان رمضان و اقتصاد مقاومتی پیوند ناگسستی وجود دارد، گفت: رمضان تمرین اقتصاد مقاومتی و مدرسه ای است که مصرف کوچک و تولید زیاد را یادآوری می کند.
وی اظهار داشت: در ضلع اقتصاد مقاومتی اشتغال، تولید و توجه به معیشت کارگران تأکید شده است است مدیر جمهور منتخب که به واسطه چهار سال حضور در صحنه و در جریان پرسشها کشور همچون مهاجرت، فقر، حاشیه نشینی، پرسشها کارگاه های نیمه جان و حقوق غیرمتناجس کارگران و بازنشستگان با سطح معیشت واقع شده است است انتظار توجه و تحرک خاص در این مقطع به دنبال این حجم از اقبال عمومی را داریم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تا جامعه نتواند فقر این بلای جانمان سوز را از بین ببرد حرکت به سمت مرزهای توسعه یافتگی اقتصادی و دسترسی به جامعه ای پویا و فعال مقدور نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه راه توسعه و سرمایه داری برسوداگری و ظلم بنا شده است است که نمی تواند ضامن غلبه بر فقر باشد، تاکید کرد: راه رشد و توسعه سرمایه داری بر پایه مدل ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا بیان شده است است چنین نقشه راهی ایجاد فاصله زیاد طبقاتی و شکاف اجتماعی میان طبقات صاحب ثروت و فرودستان را فراهم می آورد و نقشه راه تلقی نمی گردد بلکه نقشه چاه است.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – قانون اساسی

محجوب گفت: اتکا به اقتصاد اسلامی که در فصل اقتصادی قانون اساسی جمهوری اسلامی طراحی گردیده تنها راه برون رفت از بحران های اقتصادی موجود است.
وی بیان داشت: روش اقتصاد متفاوت که در دو دهه اخیر روش پیروز دنیا بوده است و بنیان گذاران قانون اساسی چهل سال پیش آن را در قانون اساسی گنجاندند ولی اکنون از نظر بعضی مطرود به حساب می آید.
محجوب ادامه داد: همگان را به این میثاق ملی، اسلامی و نسخه پیروز بین المللی دعوت می کنم تأکید بر عملیاتی کردن شعار رهبر معظم انقلاب در سال 96 یعنی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید که خوشخبتانه گفتمان مهم این انتخابات نیز بود شاید از امیدبرانگیزترین و نقاط عطف این انتخابات به حساب بیاید.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی ترین راه جهت مبارزه با فقر و غلبه بر پرسشها مهمی همچون مهاجرت، حاشیه نشینی، بیکاری، اعتیاد و آسیب های اجتماعی اقتصاد مقاومتی است که راه برون رفت از وضع فعلی به حساب می آید.
وی با بیان اینکه آنچه در این میان مغفول مانده توجه به عامل محرک این حرکت یعنی کارگر هست، گفت: کارگران ستون مهم اشتغال هستند امید است مدیر جمهور و دولت دوازدهم ارتباط معیشت کارگران و ارتقای دستمزدها را به میزان برابری حداقل معیشت یک خانواده کارگری با حقوق پرداختی آنان هماهنگ سازند.
محجوب گفت: کارگران از مدیر مجلس و مدیر جمهور انتظار دارند با هماهنگی خاص میان دولت و مجلس مردم را یاری کنید تا اقتصاد اشتغال محور بر بنیاد دولت و رفاه یعنی مباره همه جانبه علیه فقر شکل گیرد.
وی تصریح کرد: راه تقویت حمایت های اجتماعی خصوصا حمایت از بازار کار و کارگران با نهایی کردن طرح مهم یعنی بیمه بیکاری است که سه دوره است در میان مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام گردش می کند و عده ای می کوشند کارگران خصوصا بیکاران را ناچار به فروش ارزان کار خود کنند با تصویب و ترویج این طرح مانع استثمار زیاد کارگران شوید.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ترویج اشتغال، حمایت شرکت یافته از کارگران،کارآفرینان و بازار کار مطابق اصل 104 اهمیت دارد و تصویب اصلاحی قانون شوراهای اسلامی که از یک سال پیش در مجلس معطل است در کنار مبارزه جدی با فساد توصیه اساسی ما به مدیر محترم و مدیر جمهور هست.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | قانون اساسی | ماه رمضان | انتخابات | اقتصاد | کارگران | اقتصادی | قانون | اشتغال | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *