خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خطر درگیری نظامی بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی بسیار زیاد است / لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه از درگیری احتمالی نظامی بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

خطر درگیری نظامی بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی بسیار زیاد است / لاوروف

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف — وزیر امور خارجه روسیه – اعلام کرد مسکو به شدت دلواپس تهدیدهای متقابلی است که میان آمریکا و کره شمالی رد و بدل می‌شود.

بر این اساس، لاوروف امروز (جمعه) گفت خطر درگیری نظامی برسر برنامه هسته‌ای کره شمالی بسیار زیاد است و مسکو به شدت دلواپس تهدیدهای متقابلی است که میان آمریکا و کره شمالی رد و بدل می‌شود.

خطر درگیری نظامی بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی بسیار زیاد است / لاوروف

وی افزود: متاسفانه لفاظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ از حد خارج شده است هست. با این حال ما امیدواریم دو طرف بتوانند به توافق دست یابند.

لاوروف در نشستی با دانشجویان درمورد خطر تبدیل شدن این بن بست روزافزون به یک درگیری مسلحانه تصریح کرد: خطر وقوع یک درگیری نظامی به خاص با توجه به لفاظی‌های فزاینده بسیار زیاد هست. تهدیدهایی در مورد توسل به نیروی نظامی به گوش می‌رسد. حرف‌هایی (در واشنگتن) شنیده می‌شود مبنی بر اینکه باید حمله‌ای پیشگیرانه علیه کره شمالی انجام شود. در همین حال پیونگ یانگ نیز ترساندن می‌کند حمله‌ای موشکی علیه پایگاه آمریکا در گوام انجام خواهد داد. این تهدیدها بی وقفه ادامه دارد و این عنوان ما را به شدت دلواپس کرده است.

لاوروف گفت: من نمی خواهم حدس بزنم چه اتفاقی خواهد افتاد؛ ولی ما هر آنچه را که در توان داریم به کار خواهیم گرفت تا از گسترش این بحران جلوگیری کنیم.

وی در بیانات خود که به طور زنده از تلویزیون دولتی روسیه پخش می شد، افزود: به عقیده من هنگامی که به نقطه شروع جنگ نزدیک می شوید، طرفی که قویتر و باهوش‌تر است باید گام نخست را جهت عقب نشینی از این آستانه خطرناک بردارد.

وزیر امور خارجه روسیه از درگیری احتمالی نظامی بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

لاوروف همچنین پیونگ یانگ و واشنگتن را تشویق کرد با طرح پیشنهادی روسیه و چین موافقت کنند که براساس آن کره شمالی آزمایش های موشکی خود را متوقف خواهد کرد و آمریکا و کره جنوبی نیز تمرین های نظامی یکسان گسترده خودشان را به حال تعلیق درخواهند آورد. اگر این توقف دوجانبه محقق شود، در آنصورت ما می توانیم دور یک میز بنشینیم و تلاش‌ها را از ابتدا شروع کنیم و سندی را امضا کنیم که بر احترام به حق حاکمیت همه طرف‌های دخیل در این بحران از جمله کره شمالی تاکید خواهد داشت.

انتهای پیام/

آمریکا و کره شمالی در آستانه جنگ قرار دارند

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | پیونگ یانگ | کره شمالی | برنامه | آمریکا | واشنگتن | روسیه | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *