خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قانون اساسی نیاز به بازبینی دارد

نماینده مردم آمل گفت: مساله بازبینی در قانون را جدی بگیرید حدود سی و هشت سال از انقلاب اسلامی گذشته هست، هنوز معنی رجل سیاسی را بنده با سی سال قضاوت و دو دکتری نمی دانم.

قانون اساسی نیاز به بازبینی دارد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، “عزت الله یوسفیان ملا” نماینده مردم آمل و لاریجان در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: خدای سبحان را شاکرم که همزمان با طلوع خورشید عالم تاب، خورشید ملت کشور عزیزمان ایران در صبحگاه 29 اردیبهشت جهانیان را مات و مبهوت از یک تصمیم نانوشته و ناگفته کرد و حماسه ای بزرگ آفریدند که گوشه ای از درخشش آن تحت شعاع قرار گرفتن نشست عربستان بود.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – انقلاب اسلامی
وی ادامه داد: اگر عربستان تعمدا برگزاری آن جلسه را در این روز گزینش کرده بود پاسخ کوبنده خود را گرفت و اگر تصادفا همزمان شده است باشد از الطاف خفیه الهی هست.

نماینده مردم آمل و لاریجان تصریح کرد: امیدواریم مدیر جمهور با اعتماد عظیمی که ملت کشور عزیزمان ایران به وی داشتند با قدرت به وظایف خود عمل کند و هر چه سریعتر در نوشتن و راهکارهای برنامه 5 ساله ششم نسبت به زیاد کردن حقوق بازنشستگان، کارمندان، مزدبگیران و کارگران جزء اقدام کند.

یوسفیان ملا با تاکید بر ضرورت بازبینی در قانون اساسی گفت: قانون اساسی میثاق ملی، خون بهای شهدا و یادگار امام(ره) است امام(ره) بعد از 10 سال دستور بازبینی در قانون را صادر کردند ولی اکنون نزدیک به 27 سال از آن بازبینی می گذرد.
وی تصریح کرد: در اجرای اصل 177 قانون اساسی بخشی از بازبینی به وظایف مجلس مربوط می شود و در آن قسمت از این اصل بعد از صدور حکم بازبینی از طرف رهبری خطاب به مدیر جمهور گفته شده است مجلس راهکار، کیفیت و شرایط این بازبینی را تعیین کند لذا از این جهت یک بعد بازبینی قانون اساسی متوجه مجلس است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه اطراف بازبینی در قانون اساسی، افزود: در کشورهایی که سیستم ارزش به صورت پارلمانی یا ریاستی است هیچ مدیر جمهوری بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری اش مجددا جهت کاندیداتوری عضویت نمی کند.
وی بیان داشت: 11 مدیر جمهور در آمریکا، 7 نخست وزیر در انگلستان، 5 مدیر جمهور فرانسه هیچکدام بعد از اتمام دوران مسئولیتشان جهت عضویت مجدد در انتخابات کشور خود دوباره مراجعه نکرده اند آنان می گویند راه رفته را نباید برگردیم.
یوسفیان ملا تاکید کرد: فارغ از جریان ها و خط سیاسی، پرسشها کشور از جایی شروع شد که خواستیم دوباره برگردیم.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملا انتخابات در کشور عزیزمان ایران دو دوره ای است مردم 4 سال را کم می دانند هنگامی که انتخابات دو دوره ای است آیا این هزینه های عظیم به لحاظ مالی، جانی و شخصیتی را در دوره دوم می دهیم 7 ساله اش کنید که تمام شود.
وی خاطر نشان کرد: مساله بازبینی در قانون را جدی بگیرید حدود سی و هشت سال از انقلاب اسلامی گذشته است هنوز معنی رجل سیاسی را بنده با سی سال قضاوت و دو دکتری نمیدانم معنی اش چیست؟ می دانم ولی منظورم معنی اش در عرف جامعه است بنابراین قانون اساسی ما نیاز به بازبینی دارد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | انقلاب اسلامی | قانون اساسی | ریاست جمهوری | انتخابات | قانون | سیاسی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *