خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فشار عربستان جهت جلوگیری از پذیرش سفیر شیعه لبنان در کویت

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان از فشار عربستان بر کویت جهت نپذیرفتن سفیر شیعه لبنان خبر داد.

فشار عربستان جهت جلوگیری از پذیرش سفیر شیعه لبنان در کویت

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان، شواهد بیانگر آن است که عربستان سعودی جهت تبدیل کردن لبنان به کشور متخاصم، تدابیر مورد نیاز را اتخاذ کرده هست. این عنوان به خاص بعد از آن جدی تر شد که محور مخالف با سیاست های عربستان پیروزی هایی را در منطقه کسب کرده و در برابر محور همراه با سیاست های ریاض مجبور شکست هایی شده است هست. هر بار که احساس می شود لبنان از زیر چتری که عربستان جهت این کشور گسترانده هست، فاصله گرفته است جنون ریاض علیه بیروت زیاد می شود که تهدیدات ثامر السبهان وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد.
عربستان در این مسیر تلاش می کند از ائتلاف چهاردهم مارس در لبنان بهره ببرد و این ائتلاف نیز تلاش می کند با استفاده از تمامی امکانات، خواسته های عربستان را بر آورده کند.
بر اساس اطلاعاتی که الاخبار دریافت کرده هست، عربستان دولت کویت را تحت فشار قرار داده است تا استوارنامه ریان سعید، سفیر لبنان در کویت را نپذیرد. ریان سعید با اتفاق نظر دستگاه دیپلماسی و با مصوبه بیستم ژوئیه کابینه لبنان جهت تصدی سمت سفیر لبنان در کویت گزینش شده است است.
بنا بر بیانات منابع سیاسی، علت مخالفت عربستان با ریان سعید، فقط مذهب اوست لیکن این سیاستمدار لبنانی، شیعه مذهب هست. فشارهای عربستان بر کویت با صدور حکم دادگاه کویتی علیه متهمان پرونده موسوم به هسته العبدلی در کویت هم وقت شده است هست. مقامات کویتی متهمان پرونده العبدلی را با حزب الله و کشور عزیزمان ایران در ارتباط می دانند. این کشور حتی در نامه ای به وزارت امور خارجه لبنان، رفتارهای حزب الله را تهدیدی جهت امنیت و ثبات ملی خود خوانده است تا در ادامه، وزارت امور خارجه لبنان به این بهانه که مخالفت کویت با ریان سعید و نپذیرفتن استوارنامه اش، ممکن است مشکلاتی را جهت کشور به وجود آورد، پرونده سفیر مورد نظر را معلق کند.
این عنوان تا جایی پیش رفته است که میشل عون مدیر جمهور لبنان، مجبور به مداخله شد و برنامه ای را جهت دیدار رسمی از کویت ترتیب داد تا با امیر کویت گفتگو کند، ولی سفر اخیر شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت به آمریکا و همچنین سفر میشل عون به پاریس و نیویورک، مانع از آن شد تا این سفر در ماه سپتامبر انجام شود، ولی ممکن است این دو در حاشیه نشست مجمع عمومی شرکت ملل متحد با هم دیدار داشته باشند.
وزارت امور خارجه لبنان نیز جهت حل مسئله برنامه دیگری را تدارک داده هست. بر اساس این برنامه، اگر مسئله پیش آمده حل نشود، آلبر سماحه سفیر لبنان در عمان به واتیکان می رود تا جانشین جونی ابراهیم شود، لیکن این تردید وجود دارد که به علت وابستگی سابق جونی ابراهیم به محافل فراماسونی، مقامات واتیکان، استوارنامه اش را نپذیرند. در چنین شرایطی جونی ابراهیم سفیر لبنان در کویت می شود و ریان سعید به عمان خواهد رفت.
انتهای خبر /

مخالفت عربستان با انتصاب سفیر شیعه لبنان در کویت

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | عربستان سعودی | عربستان | برنامه | لبنان | سیاست | پرونده | برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *