خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شکنجه‌ها و کارها توهین‌آمیز آمریکایی‌ها در ابوغریب زمینه‌ساز قدرت‌گیری داعش شد / فرانس ۲۴

شبکه فرانسوی «فرانس 24» در گزارشی اعلام کرد شکنجه‌ها و رفتارهای توهین‎‌آمیز نظامیان آمریکایی در زندان مخوف ابوغریب زمینه‌ساز قدرت‌گیری داعش شد.

شکنجه‌ها و کارها توهین‌آمیز آمریکایی‌ها در ابوغریب زمینه‌ساز قدرت‌گیری داعش شد / فرانس ۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی راجع به زندان ابوغریب، اعلام کرد حوادث و رفتارهای توهین‌آمیزی که نظامیان آمریکایی در این زندان از خود نشان دادند، در قدرت‎گیری داعش تاثیر داشت.

این شبکه فرانسوی در گزارش خود اعلام کرد: به اذعان خود جرج بوش، مدیر جمهور وقت آمریکا، وجود این زندان و اقداماتی که در آن انجام گرفت یکی از بد‌ترین اشتباهاتی بود که دولتش در عراق انجام داد. در این زندان بود که زندانیان عراقی از سوی نظامیان آمریکایی و ماموران سیا شکنجه شدند و اقدامات توهین‌آمیزی علیه آن‌ها انجام گرفت. رسوایی مربوط به رفتارهای توهین‌آمیز و شکنجه زندانیان عراقی در این زندان در آوریل سال ۲۰۰۴ فاش شد. هنگامی که مطبوعات و رسانه‌های ارتباط جمعی آمریکا تصاویری را که چند ماه قبل‌تر گرفته شد منتشر کردند.

آمریکایی‌ها بعدا به تدریج این زندان را ترک کردند و کنترل آن را از سال ۲۰۰۶ به عراقی‌ها واگذار کردند.

شکنجه‌ها و کارها توهین‌آمیز آمریکایی‌ها در ابوغریب زمینه‌ساز قدرت‌گیری داعش شد / فرانس ۲۴

فرانس ۲۴ در ادامه افزود: با این حال، این زندان اکنون به نماد اشغال عراق از سوی آمریکا تبدیل شده است است و بعضی حتی آن را زمینه‌ساز قدرت‌گیری گروه تروریستی داعش می‌دانند. شماری از اعضای تشکیل دهنده داعش در همین زندان با هم آشنا شده است بودند. در همین میان، داعش سه سال پیش به این زندان حمله کرد و بیش از ۵۰۰ زندانی آن را آزاد کرد. همه این افراد به این گروه پیوستند که بعدا اعلام «خلافت» کرد.

انتهای پیام/

فرانس ۲۴ شکنجه‌های طاقت‌فرساسی آمریکا در ابوغریب را زمینه‌ساز قدرت‌گیری داعش دانست

واژه های کلیدی: فرانسوی | آمریکایی | زندانی | آمریکا | شکنجه | زندان | اخبار بین الملل | داعش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *