خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خنثی کردن یک تریلی بمب‌گذاری شده است در شمال بغداد ، عملیات “الفجر الجدید

نیروهای عراقی در تازه‌ترین عملیات خود در نوار مرزی سوریه، موفق شدند گذرگاه مرزی «الولید» را آزاد کنند.

خنثی کردن یک تریلی بمب‌گذاری شده است در شمال بغداد ، عملیات "الفجر الجدید

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نیروهای ارتش عراق در تازه ترین عملیات خود در نوار مرزی سوریه، موفق شدند گذرگاه مرزی «الولید» را آزاد کنند.
*عملیات «الفجر الجدید»، گذرگاه مرزی «الولید» را به روی رزمندگان عراقی گشود
شبکه المیادین اعلام کرد: نیروهای عراقی ورودی گذرگاه «الولید» در مرزهای یکسان با سوریه را به تسلط خود درآوردند. فرماندهی نیروهای مرزبانی عراق اعلام کرد که امروز عملیات «الفجر الجدید» در مناطق مرزی غرب این کشور با سوریه به اجرا درآمد.
وی در ادامه گفت: فرماندهی نیروهای مرزبانی از سه محور و با همکاری بسیج عشایر، جنگنده های ارتش و نیروی هوایی عراق عملیات گسترده نظامی «الفجر الجدید» را اجرا کردند.
این عملیات به آزادسازی ورودی گذرگاه مرزی «الولید» شده است که با اقدام مذکور، این بخش از نوار مرزی بین سوریه، عراق و اردن در کنترل نیروهای عراقی قرار گرفت.

عبارات مهم : نیروهای امنیتی عراق – نیروهای عراقی

*کشف انباری با 30 قبضه بمب در الطارمیه/ خنثی کردن یک تریلی بمب گذاری شده است در «المشاهده» بغداد

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی در ظاهر 22 پیاده نظام از لشکر ششم توانستند با انجام عملیاتی نفوذی در بازرسی باغ های منطقه «الطارمیه» شمال بغداد به نتیجه های زیر دست یافتند:
-کشف محل جلسات تروریست ها و انباری که حاوی 30 قبضه بمب 120 میلی متری بود
-آزاد کردن شهروندان ربوده شده است در باغ های منطقه المصلحیه در ناحیه العبایجی
هم چنین نیروهای ظاهر 22 ارتش عراق موفق شدند یک تریلی بمب گذاری شده است را که در یک بزرگراه عمومی به سمت بغداد از توابع منطقه المشاهده شمال پایتخت پارک شده است بود، کشف کنند.
در ادامه واحدهای مهندسی ارتش با حضور در محل مذکور توانستند بدون وقوع هیچ گونه خسارتی، این خودروی سنگین بمب گذاری شده است را خنثی کنند.

*حضور حشدالشعبی جهت مقابله با عنصرهای خرابکار تروریستی در منطقه شرقاط
یگان هایی از نیروهای حشدالشعبی، بعد از دریافت داده های اطلاعاتی مبنی بر وجود ترساندن امنیتی در منطقه «الشرقاط» استان صلاح الدین، در این منطقه پخش و مستقر شدند.
به نقل از منابع وابسته به حشدالشعبی؛ نیروهای زیرمجموعه ظاهر 33 بسیج مردمی عراق بعد از دریافت اطلاعاتی از وجود 10 عنصر تروریستی خرابکار در کارخانه آسیاب آرد منطقه شرقاط، در این منطقه حاضر شدند.
*بیمارستان محله «الشفاء» موصل، در کنترل پلیس فدرال عراق/ حمله داعش به تل صفوک خنثی شد
سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد: بخش هایی از نیروهای پلیس، خیابان مجاور بیمارستان محله الشفاء را به کنترل خود درآورده و تسلیحات ضد خودروهای بمب گذاری شده است خود را به همراه ده ها تن از تک تیراندازان بر بالای ساختمان ها مستقر کردند.
یگان هایی از نیروهای خاص ضمن پیشروی ها در این محله، به منظور محاصره بیمارستان الجمهوری، پشت بام های محل آموزش تروریست ها را به صورت فشرده بمباران کردند.
در این حملات موشکی نیروهای عراقی 5 موقعیت محل استقرار مسلسل های تروریست ها را منهدم کردند.
وی افزود: نیروهای ما در جهت آماده سازی های مورد نیاز جهت آزادسازی مسجد جامع النوری موصل، استحکامات گسترده دفاعی را جهت نبرد با تروریست ها به مناطق باب تازه و باب سنجار ارسال کردند.
نیروهای ظاهر 28 حشدالشعبی هجوم عنصرهای داعش را به تل صفوک خنثی کرده و ضمن به هلاکت رساندن 5 نفر از تروریست ها، خودروی حامل تجهیزات آنان را منهدم کند.
«قاسم مصلح» فرمانده ظاهر 13 حشدالشعبی اعلام کرد: نیروهای بسیج مردمی عراق توانستند در مقایسه با دوره اشغال مناطق موصل در سال 2003، هزاران کیلومتر را در غرب این شهر آزاد کنند.
لازم به ذکر است که موصل سرچشمه گروه های تروریستی و پایگاه نشانه قرار دادن استان های عراق به شمار می رفت.
*عملیات گسترده سرایاالجهاد حشدالشعبی در «تل زلط» موصل/ 3 ماشین منهدم شده است و 30 تکفیری به هلاکت رسیدند
به نقل از منابع میدانی؛ نیروهای ظاهر 17 حشدالشعبی (سرایاالجهاد) موفق شدند ضمن ناکام گذاشتن هجوم تکفیری ها به منطقه “تل زلط” در غرب موصل، 3 خودروی تروریست ها را منهدم کرده و با پشتیبانی جنگنده های ارتش، بیش از 30 عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.
این تصویرهای عملیات نیروهای تصویر العمل سریع را علیه مواضع داعش در ساحل راست شهر موصل نشان می دهد. در این عملیات تمامی تجهیزات و ادوات نظامی تروریست ها منهدم شد.
با آزادسازی گذرگاه مرزی مهم «الولید» نیروهای عراقی به سمت گذرگاه القائم حرکت می کنند. گفتنی است یکی از بااهمیت ترین پروژه های نظامی نیروهای ارتش و بسیج عراق در مقابله با تروریسم، آزادسازی نواحی غربی استان نینوا و شهر موصل هست، مناطقی که در ادامه به مرزهای یکسان عراق و سوریه منتهی می شود.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: نیروهای امنیتی عراق | نیروهای عراقی | بیمارستان | تروریست ها | بیمارستان | بمب گذاری | تروریستی | سوریه | بغداد

خنثی کردن یک تریلی بمب‌گذاری شده است در شمال بغداد ، عملیات "الفجر الجدید

خنثی کردن یک تریلی بمب‌گذاری شده است در شمال بغداد ، عملیات “الفجر الجدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *