خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصویرهای ، عملیاتی که به امنیت مثلث «بغداد- اردن- دمشق» منجر می‌شود+ تسل

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند معدن سنگ منطقه المشیرفة جنوبی در نزدیکی شهر شرقی حمص را به‌تسلط خود درآورند.

تصویرهای ، عملیاتی که به امنیت مثلث «بغداد- اردن- دمشق» منجر می‌شود+ تسل

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نیروهای ارتش سوریه بعد از درگیری های گسترده با عنصرهای تکفیری داعش موفق شدند معدن سنگ منطقه المشیرفة جنوبی در نزدیکی شهر شرقی حمص را به تسلط خود درآورند.

عبارات مهم : گروه تروریستی داعش – تروریست های داعش

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش سوریه بعد از رویارویی نظامی با تروریست های داعش، تسلط خود را بر معدن سنگ منطقه المشیرفة جنوبی تثبیت کرده و آتش سنگین خود را بر بزرگراه مواصلاتی بین روستاهای جباب حمد، رسم حميدة، خربة السبعة، هبرة غربي و هبرة شرقي در نزدیکی شهر حمص گشوده است.
*بازگشت امنیت به بزرگراه حلب- خناصر- اثریا/ خروج103 معارض مسلح از محله برزة


یگان هایی از ارتش سوریه حمله تروریست های داعش را به مسیر حلب- خناصر- اثریا را خنثی کرده و امنیت را به این بزرگراه بازگرداند.
اعلام الحربي نوشت: نظامیان مسلح سوری، هجوم گسترده عنصرهای داعش را به تعدادی از مناطق نظامی موجود در مسیر مواصلاتی میان خناصر و اثریا که در نزدیکی حوزه استحفاظی بین حماة و حلب واقع هست، خنثی کردند.
در ادامه این هجوم ناکام، تروریست های تکفیری مجبور خسارات سنگینی در زمینه نفرات و تجهیزات شدند.
خبرگزاری جمهوری عربی سوریه (سانا) تاکید کرد که امنیت در مسیر حلب- خناصر- اثریا به طور کامل برقرار شده است و حرکت در این بزرگراه به حالت عادی خود بازگشته است.
خبرهای رسیده از محله برزة در نزدیکی شهر دمشق حاکی از آن است که دومین مرحله از توافق صلح و آخر دادن به درگیری ها در این منطقه، با خروج 664 نفر که 103 تن از آنان جزو عنصرهای معارض مسلح بودند، آخر یافت.
دومین مرحله از خروج معارضان مسلح به همراه اعضای خانواده هایشان از محله برزة در نزدیکی شهر دمشق به سمت شمال سوریه هم چنان ادامه دارد.
به علاوه در این بخش از توافق، تمامی علائم مربوط به معارضان مسلح در برزة نیز آخر می یابد تا زمینه مورد نیاز جهت بازگشت تمامی ادارات و نهادهای دولتی به این محله فراهم شود.
*عملیاتی که به امنیت مثلث «بغداد- اردن- دمشق» منجر می شود


اما این نقشه انجام عملیات نظامی را در به‎سمت مرزهای یکسان با عراق نشان می دهد.
مرکز هماهنگی تروریست های مسلح اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر مثلث «ظاظا» در شرق منطقه «السبع بیار» تسلط یافتند.
این مثلث حومه شرقی حمص را به حومه شرقی دمشق متصل می کند؛ به علاوه بعد از تسلط بر تپه های «المحدد» در شرق مثلث مذکور، مثلث جغرافیایی بغداد- اردن- دمشق نیز ایمن می شود.
منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای سوری مرکز تجمع و محور تحرکات تروریست های داعش را در مناطق «المشیرفة جنوبی، هبرة شرقی و غربی، رسم الطویل، طلاع شرقی و ام صهریج» از توابع شرقی حومه حمص نشانه قرار دادند.
در این حملات ضمن انهدام اداوات تروریست ها، تعدادی از عنصرهای تکفیری به هلاکت رسیده و شماری از آنان نیز زخمی شدند.
*خط پیشروی های مقاومت به شرق کوه های الشومریة رسید
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت خط پیشروی های خود در نزدیکی شهر شرقی حمص را به شرق رشته کوه های الشومریة رساندند و بعد از درگیری با تکفیری ها و گشودن آتش به روی آنان موفق شدند تعدادی از مواضع تروریست ها را در اطراف روستای «رسم حمیدة» به تسلط خود درآورند.
در این عملیات نیز شمار زیادی از عنصرهای گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و تعدادی از آن ها زخمی شدند.
*وقتی قطع جیره تروریست ها از سوی واشنگتن، منجر به اختلافات داخلی تکفیری ها می شود

اختلافات و تنش های داخلی میان تروریست های جبهه الشامیة به علت اتهامات مطرح شده است درخصوص فساد مالی اوج گرفته هست. این اختلافات بعد از توقف حمایت‎های واشنگتن از این گروهک تروریستی صورت می گیرد.
هم اکنون گروه تروریستی جبهه الشامیة از بحران مالی زحمت می برد به گونه ای که پرداخت مالی به عنصرهای مسلح خود به خاص مجروحان را متوقف کرده هست.
*تجمع نظامی بی سابقه اردن در مرزهای سوریه به روایت تصویر

نقشه اوج نشان دهنده اوضاع مرزهای یکسان سوریه و اردن هست، در این نقشه موقعیت تجمع نظامی بی سابقه ای در داخل خاک اردن نشان داده شده است است.
ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بعد از درگیری های گسترده با تروریست های داعش موفق شدند سه بلندی را در رشته کوه های الشومریه به تسلط خود درآورند.
این تپه ها به روستای «رسم حمیدة» در نزدیکی شهر شرقی حمص مشرف هستند. این تصویرهای هم بیانگر پیشروی های ارتش سوریه در نزدیکی شهر حمص و تسلط این نیروها بر سه تپه در شرق کوه الشومریه هستند.
این نقشه ها اوضاع حومه غربی رقه را بعد از تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر شهر الطبقة و سد فرات نشان می دهد.
مهم ترین توصیه در تحولات میدانی سوریه طی 24 ساعت گذشته، استمرار پیشروی های موفقیت آمیز رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی شهر شرقی حمص است.
به علاوه مدیریت نبردها و کشاندن آن به سوی نواحی جنوب شرقی سوریه از سوی نیروهای ارتش این کشور می تواند ضمن تنگ تر کردن حلقه محاصره تروریست ها، شیوه ای راهبردی جهت فشار به گروه های تکفیری محسوب شود.
نگاهی به عملکرد پیروزمندانه نیروهای ارتش و حشدالشعبی عراق در نواحی شمالی این کشور نشان می دهد که مرزهای یکسان با سوریه، تنها منفذ فرار عنصرهای تکفیری به شمار می رود؛ لذا با انجام عملیات های یکسان میان نیروهای ارتش و مقاومت در دو کشور و برقراری امنیت در نواحی مرزی، می توان به حیات گروه های تکفیری در این مناطق حساس آخر داد.
گزارش از: وحید امیدی موحد
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: گروه تروریستی داعش | تروریست های داعش | گروه تروریستی | عملیات نظامی | تروریست ها | بزرگراه | تروریستی | سوریه | امنیت | نزدیکی

تصویرهای ، عملیاتی که به امنیت مثلث «بغداد- اردن- دمشق» منجر می‌شود+ تسل

تصویرهای ، عملیاتی که به امنیت مثلث «بغداد- اردن- دمشق» منجر می‌شود+ تسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *