خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌های مختلفی داریم / عراقچی

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌هایی داریم که راجع به ابعاد آن‌ها بررسی‌های مورد نیاز را کرده ایم.

اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌های مختلفی داریم / عراقچی

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، سید عباس عراقچی بعد از دیدار با یوکیا آمانو گفت: ما جهت نشست بعدی کمیسیون یکسان برجام که روز جمعه برگزار می‌شود در وین هستیم و هر بار از این وقت جهت دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت مرور همکاری کشور عزیزمان ایران و آژانس بخصوص در حوزه برجام هم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: طبیعی است که هر چند ماه مورد نیاز است که پرسشها و پرسشها حین اجرا مرور شده است و راه حلی جهت آن‌ها پیدا و حل و فصل شود.

عراقچی ادامه داد: خوشبختانه با فضای خوبی که میان کشور عزیزمان ایران و آژانس وجود دارد، این کار بخوبی انجام می‌شود. این بار هم مسائلی وجود داشت که در حین اجرا مشکلاتی ایجاد کرده بود که با آمانو مطرح شد و به درک مشترکی راجع به این پرسشها و اجرای آن‌ها رسیدیم.

اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌های مختلفی داریم / عراقچی

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: مساله مهم این است که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و این در گزارش‌های متفاوت آژانس هم بخوبی منعکس شده است است و این نقطه قوت کشور عزیزمان ایران است که در برابر همه بدعهدی‌هایی که آمریکا و دیگران ممکن است کرده باشند، در عرصه بین المللی بنا به گواهی آژانس کاملا به تعهدات خود پایبند است و این تا حدی هم نتیجه همکاری خوبی است که میان ما و آژانس وجود دارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی باید با ضوابط ما هماهنگ شود

عراقچی در خصوص پرسشها مطرح شده است با آمانو گفت: جلسات مستمری میان کارشناسان ما و شرکت انرژی اتمی و آژانس وجود دارد و بعضی موارد است که نیاز به تصمیمات در سطح سیاسی دارد و من در سفر‌هایی که به وین دارم در این زمینه گفت: وگو می‌کنم و این پرسشها هم حل و فصل می‌شود.

وی افزود: تصمیمات فنی این جلسات راجع به نحوه کار آژانس در کشور عزیزمان ایران نسبت به برجام هست؛ ما قواعد و ضوابطی داریم که آژانس حتما باید با آن‌ها هماهنگ شود.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: همکاری میان کشور عزیزمان ایران و آژانس در سطح بسیار خوبی است و بدون اشکال پیش می‌رود.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌هایی داریم که راجع به ابعاد آن‌ها بررسی‌های مورد نیاز را کرده ایم.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره جلسه کمیسیون مشترک و پاسخ کشور عزیزمان ایران به نقض برجام به وسیله آمریکا گفت: بررسی آخرین اوضاع اجرای برجام و گلایه‌هایی که کشور عزیزمان ایران از آمریکا دارد در جلسه روز جمعه کمیسیون یکسان برجام مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون یکسان برجام محیط مناسبی فراهم می‌کند جهت اینکه دیدگاه‌های کشور‌های متفاوت در آنجا مطرح و سوء تفاهمات برطرف می‌شود و اعتراضات و اشتباهات در آنجا بحث و بررسی شود.

ایران به گواهی آژانس همواره به تعهدات خود پایبند بوده است

معاون وزیر امور خارجه افزود: در طول یک سال و نیمی که از اجرای برجام گذشته است کشور عزیزمان ایران به گواهی آژانس همواره به تعهدات خود پایبند بوده، ولی طرف برابر بخصوص دولت آمریکا در عملکرد خود بدعهدی، پیمان شکنی ها، تاخیر‌ها و تعلل‌های زیادی داشته و ما همواره این‌ها را در کمیسیون یکسان بحث کردیم که بعضی از آن‌ها جبران شده است است.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام افزود: البته جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران خودش در خصوص اینکه بدعهدی آمریکا و در نهایت نقض برجام به وسیله آمریکا با چه تصویر العملی مواجه شود، تصمیم می‌گیرد و برجام چنین اختیاری به کشور عزیزمان ایران داده است.

عراقچی تصریح کرد: اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌هایی در برابر خود داریم که در باره ابعاد آن‌ها بررسی‌های مورد نیاز را کرده ایم و با توجه به شرایط تصمیم می‌گیریم. نقض برجام و عدم پایبندی آمریکا به بعضی از تعهدات خودش در برجام روشن است درمورد اینکه این عدم پایبندی با چه تصویر العملی باید مواجه شود و این که اولا نقض صورت گرفته یا نه و چه درجه‌ای داشته و آیا نقض فاحش بوده است یا نه مواردی است که هیات نظارت بر برجام راجع به آن تصمیم گیری می‌کند.

انتهای خبر/

اگر از مکانیزم‌های حل اختلاف در برجام نتیجه نگیریم، گزینه‌های مختلفی داریم / عراقچی

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | سید عباس عراقچی | آمریکا | کمیسیون | ایران | آژانس | عراقچی | عراقچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *