خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برجام یک توافق دوجانبه میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست / ظریف

وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت آمریکا باید این حقیقت را درک کند که جامعه بین‌المللی موفقیت‌آمیز بودن توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران را تایید می‌کند.

برجام یک توافق دوجانبه میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست / ظریف

به گزارشگروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز، اظهار داشت توافق هسته‌ای میان کشور عزیزمان ایران و گروه 1+5، یک توافق چندجانبه است و تنها یک توافق دوجانبه میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست؛ ولی آمریکا باید این حقیقت را درک کند که جامعه بین‌الملل بر موفقیت‌آمیز بودن این توافق مهر تایید می‌زند. این توافق اهداف موردنظر (امضاکنندگان) آن را تامین کرده است.

ظریف افزود: اعتقاد دارم آمریکا حداقل پایبندی را به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) دارد؛ به طور حتم و به خاص از وقت روی کار آمدن دولت تازه -دولت دونالد ترامپ- این کشور کارها مورد نیاز را جهت پایبندی کامل به توافق هسته‌ای انجام نداده هست. با وجود این، پایبندی واشنگتن به تعهداتش در این توافق مستلزم یک اراده سیاسی از سوی دولت آمریکا هست. جهت همه (طرف‌ها) حائز اهمیت است که با اعتقاد به این توافق در اجرای مفاد آن تلاش کنند. اعتقاد دارم که در نهایت، این کار به نفع همه خواهد بود که مردم کشور عزیزمان ایران مزایای اقتصادی اجرای این توافق را احساس کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آمریکا باید تصمیم خود را در این خصوص بگیرد؛ اینکه آیا این کشور می‌خواهد همچنان از نتیجه های بسیار مثبت این توافق بهره‌مند شود یا خیر؛ البته هیچ یک از طرف‌های مذاکره‌کننده به همه خواسته‌های خود دست نیافتند. معنای چانه‌زنی هم همین هست. اعتقاد دارم همه باید از نتیجه این مذاکرات رضایت داشته باشند؛ لیکن در غیر این صورت، شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

برجام یک توافق دوجانبه میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست / ظریف

انتهای پیام/

مصاحبه وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران با نیویورک تایمز

واژه های کلیدی: وزیر خارجه کشور | وزیر امور خارجه | نیویورک | آمریکا | توافق | ایران | مذاکره | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *