خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولت باید به احزاب بودجه تخصیص داده شده است دهد ، ضعف حمایتی دولت‌ها در توسعه احزاب

عضو حزب اعتماد ملی گفت: حمایت جدی‌ای از سوی دولت‌ها جهت توسعه احزاب صورت نگرفته است.

دولت باید به احزاب بودجه تخصیص داده شده است دهد ، ضعف حمایتی دولت‌ها در توسعه احزاب

سیدمحمد حائری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ راجع به انتقاد بعضی از اصلاح طلبان مبنی بر عدم حمایت دولت نسبت به احزاب اظهار داشت: احزاب در قانون اساسی جایگاهی خاص دارند، فارغ از بحث انتخابات اگر احزاب به معنای واقعی کلمه در کشور شکل بگیرند و دولت هم جهت یک مسابقه سازنده به آنها یاری کند آن وقت کل کشور از این اوضاع نفع خواهند برد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه احزاب فراگیر به معنای واقعی در کشور وجود نداشته‌اند، تأکید کرد: برای توسعه احزاب حمایت‌های جدی صورت نگرفته است و اگر چه در قالب شعار گفته می‌شود که از احزاب حمایت می‌کنیم ولی در قالب عمل هیچ حمایتی از احزاب نشده است.

وی با اشاره به اینکه فقط در اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی بود که خیلی گسترش یافته بود و آماده یک جهش بود، یادآور شد: به تدریج فعالیت این حزب هم متوقف شد، ولی اکنون اگر بر اساس مُر قانون عمل شود، می‌توان جهت احزاب جایگاهی خاصی در نظر گرفت تا شاهد توسعه آنها باشیم.

دولت باید به احزاب بودجه تخصیص داده شده است دهد ، ضعف حمایتی دولت‌ها در توسعه احزاب

حائری با تأکید بر اینکه نگاه توسعه‌ای به احزاب باید فراگیر و جهت همه زمان‌ها باشد، اظهار داشت:‌ توجه به احزاب نباید مختص به وقت انتخابات باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد:‌ چون احزاب رقیبی جهت دولت‌ها هستند عمده دولت‌ها حاضر به پذیرش احزاب نیستند چون معمولا احزاب منتقد هستند و قصد جایگزینی به جای دولت را دارند، از این رو رقیبی جدی جهت دولت‌ها به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید علاوه بر ایجاد زمینه‌های فعالیت سیاسی و داشتن روزنامه، در قالب بودجه سنواتی هم از احزاب حمایت کنند، تأکید کرد:‌ حمایت دولت از احزاب جهت تأمین منافع ملی است لیکن با شکل گیری احزاب می‌توانند جهت یک مسابقه سالم و سازنده در پرسشها سیاسی و اساسی کشور اثرگذار باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در آخر خاطرنشان کرد: سیاسیون و سه قوه باید در نهادینه کردن احزاب نقش تأثیرگذار داشته باشند تا مسابقه سالم در کشور ایجاد شود.

عضو حزب اعتماد ملی گفت: حمایت جدی‌ای از سوی دولت‌ها جهت توسعه احزاب صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

جایگاه احزاب در قانون اساسی

حمایت دولت ها از احزاب

حمایت دولت نسبت به توسعه احزاب در کشور

واژه های کلیدی: قانون اساسی | مسابقه | سیاسیون | مرکزی | قانون | سیاسی | سازنده | اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *