خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترساندن پیونگ‌یانگ از سوی ترامپ، آمریکا و کره شمالی را به قدرت‌نمایی در برابر یکدیگر نزدیکتر کرد / سی‌ان‌ان

پایگاه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی به بررسی عواقب ترساندن کره شمالی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا جهت او و این کشور پرداخت.

ترساندن پیونگ‌یانگ از سوی ترامپ، آمریکا و کره شمالی را به قدرت‌نمایی در برابر یکدیگر نزدیکتر کرد / سی‌ان‌ان

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان نوشت خبر تهدیدآمیز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، که اخیراً در تصویر العمل به پیشرفت‌های موشکی کره شمالی مطرح شده است هست، آتش‌افروزترین تهدیدی است که یک رئیس‌جمهور آمریکایی در چند دهه گذشته بیان کرده است.

در این تحلیل آمده است: «اگر کره شمالی از کارها تهدیدآمیزش دست نکشد با خشم و آتشی مواجه خواهد شد که دنیا هرگز مانند آن را ندیده است» این پیامی است که رئیس‌جمهور آمریکا در تصویر العمل به کارها موشکی پیونگ‌یانگ مطرح کرد. انتشار این خبر از نظر سیاسی، دیپلماتیک و تاریخی لحظه‌ای عجیب و انحراف از کنوانسیون‌های امنیت ملی آمریکا هست. ترامپ در تصویر العمل به لحن ستیزه‌جویانه پیونگ‌یانگ این خبر را ارسال کرده است در صورتیکه انتظار می‌رود چنین پیامی فقط در رویارویی با تهدیدی جدی به امنیت آمریکا بیان شود.

این گفته‌ ترامپ آمریکا و کره شمالی را به قدرت‌نمایی در برابر یکدیگر نزدیکتر کرده هست. همچنین او با چنین واکنشی، اعتبار خود را در گرو نتیجه‌ عملکردش در مدیریت این بحران قرار داده است.

ترساندن پیونگ‌یانگ از سوی ترامپ، آمریکا و کره شمالی را به قدرت‌نمایی در برابر یکدیگر نزدیکتر کرد / سی‌ان‌ان

ترامپ چه تصادفی و چه عمدی در برابر دوربین، خط قرمزی را در این خبر جهت کره شمالی تعریف کرد. او با چنین کاری اعتبار خود را را در کانون بحران آمریکا و کره شمالی قرار داد. در نتیجه دفعه‌ بعد که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، آمریکا یا متحدانش را ترساندن کند ترامپ بلافاصله جهت اتخاذ تصمیمی جدی جهت مقابله با او شدیداً تحت فشار قرار می‌گیرد و اگر هیچ کاری انجام ندهد، پوشالی بودن قدرتش به همه اثبات می‌شود.

ترامپ چنین خط قرمزی را درست زمانی تعریف کرده است که نظرسنجی‌ سی‌ان‌ان در روز سه‌شنبه نشان داد سه-چهارم آمریکایی‌ها به آنچه کاخ سفید اعلام می‌کند اعتماد ندارند. نتیجه های نظرسنجی سی‌بی‌اس نیز که سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد 61 درصد آمریکایی ها به توانایی ترامپ جهت مدیریت بحران کره شمالی مطمئن نیستند.

« تیموتی نفتالی»، یک تاریخ‌نگار ریاست جمهوری در دانشگاه نیویورک، در این خصوص می‌گوید: «دونالد ترامپ ممکن است با این اظهارات، انتخاب‌هایش را محدود کند. او خودش را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور می‌شود کاری را که تمایلی به انجامش ندارد انجام دهد. او باید مراقب تهدیدهایی که بر زبان می‌آورد باشد چون ممکن است مجبور شود جهت حفظ اعتبار آمریکا آنها را عملی کند؛ به همین علت رئیس‌جمهورها معمولاً بلوف نمی‌زنند».

پایگاه اینترنتی «واشنگتن پست» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت کره شمالی موفق به ساخت نمونه کوچکی از کلاهک هسته‌ای شده است که قابل جاسازی و حمل در موشک‌های این کشور هست. با این توصیف، کره شمالی یک مرحله دیگر در فعالیت‌های هسته‌ای خود پیشرفت کرده است و این عنوان محدودیت‌های ترامپ جهت مقابله با تهدیدات کره شمالی را زیاد کردن می‌دهد.

پایگاه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی به بررسی عواقب ترساندن کره شمالی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا جهت او و این کشور پرداخت.

با این شرایط، رئیس‌جمهور آمریکا باید کلمات خود را با دقت بیشتری گزینش کند و حرکات بعدی طرف برابر را از قبل پیش‌بینی کند. اگر پیونگ‌یانگ تصمیم بگیرد جهت جواب دادن به هرگونه اقدام نظامی آمریکا به کره جنوبی حمله کند، یک قتل عام انسانی رخ می‌دهد و این عنوان آمریکا را وادار کرده در اتخاذ تصمیماتش مکث کند.

سی‌ان‌ان در انتها نوشت: خبر تهدیدآمیز ترامپ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته هست. منتقدان بر این باورند که او تنش‌های دو کشور را شدت یافتن می‌کند. البته هنوز مشخص نیست ترامپ این بیانات را به یکباره و غیر عمدی بیان کرده یا آنها نتیجه‌ مشورت با اعضای ارشد دولتش هستند.

انتهای پیام/

تحلیل سی‌ان‌ان راجع به ترساندن نسنجیده ترامپ علیه کره شمالی

واژه های کلیدی: رهبر کره شمالی | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | کره شمالی | آمریکایی | آمریکا | تصویر | امنیت | اعتبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *