خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

زمانیکه ما در جنگ قربانی سلاح شیمیایی شدیم، جهت هیچکس مهم نبود ، مردم کشور ع

وزیر امور خارجه کشورمان با «ریچارد هاس» مدیر شورای روابط خارجی آمریکا راجع به پرسشها متفاوت منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا، با «ریچارد هاس» مدیر این شورا راجع به پرسشها متفاوت منطقه به گفتگو پرداخت.

ظریف در این مصاحبه با اشاره به براق بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون براساس اختیاراتی که کشور عزیزمان ایران به آن داده، بارها پایبندی ما به تعهدات برجامی خود را قبول کرده است.

وی در ادامه در تصویر العمل به بیانات اخیر مقامات آمریکایی در حمایت از تغییر نظام ایران گفت: ایالات متحده از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال تغییر نظام ایران بوده ولی کشور عزیزمان ایران بواسطه اتکا به مردم خود هیچگاه آسیب ندیده هست. ایالات متحده یکبار در سال ۱۹۵۳ (کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲) نظام حاکم در کشور عزیزمان ایران را سرنگون کرد و اکنون باید از پیامدهای آن درس بگیرد.

زمانیکه ما در جنگ قربانی سلاح شیمیایی شدیم، جهت هیچکس مهم نبود ، مردم کشور ع

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه با ریچاد هاس، در پاسخ به ادعای بی‌اساس وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ایرانی‌ها حق گزینش ندارند و در ایران، رهبر این کشور مدیر جمهور را گزینش می‌کند، گفت: مردم کشور عزیزمان ایران حدود دو ماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری، ده ساعت جهت رأی دادن در صف ایستادند تا نظر خود را بیان کنند. آیا آنها ده ساعت در صف می ایستند تا مدیر جمهوری که از قبل گزینش شده است است را گزینش کنند؟! حتما از نظر شما آنها شست و شوی مغزی شده‌اند! در همین لس‌آنجلس، ایرانی‌ها 5 ساعت در صف ایستادند. در کشور عزیزمان ایران انتخابات وجود دارد و این چیزی است که اساسا در بقیه کشورهای منطقه ما وجود ندارد.

ظریف راجع به بیانات محمد بن سلمان جانشین وقت وليعهد عربستان که گفته بود میخواهد جنگ را به داخل کشور عزیزمان ایران بکشاند نیز گفت: این بیانات یک ترساندن بود. تهدیدی که آنها از مدتها پیش با حمایت از سازمان‌های تروریستی مانند گروهک تروریستی منافقین و شرکت در تجمعات آنها به دنبال تحقق آن بودند. آنها در نهایت توانستند بعضی از تروریست‌ها را به داخل پارلمان ما بفرستند؛ یعنی جایی که آنها ندارند و ما داریم و به همین خاطر از آن متنفرند.

وی راجع به احتمال وضع تحریم‌های تازه علیه ایران خاطر نشان کرد: شخصا اعتقاد دارم که تحریم علیه کشور عزیزمان ایران موثر نیست و فقط باعث زیاد کردن بدهی آمریکا میشود. هنگامی که ایالات متحده ما را تحریم کرد ۲۰۰ عدد سانتریفیوژ داشتیم ولی هنگام مذاکرات هسته‌ای این عدد به ۲۰۰۰۰ سانتریفیوژ رسیده بود.

ظریف همچنین راجع به رویکرد کشور عزیزمان ایران به استفاده از تسلیحات شیمیایی گفت: هیچ کشوری به اندازه کشور عزیزمان ایران جهت استفاده از تسلیحات شیمیایی خط قرمز قائل نیست. با این حال، زمانیکه ما در جنگ قربانی تسلیحات شیمیایی شدیم، این جهت هیچکس مهم نبود. حتی مدیر شورای امنیت شرکت ملل هم به اعتراض من که در آن وقت دیپلمات جوانی بودم توجهی نکرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با «ریچارد هاس» مدیر شورای روابط خارجی آمریکا راجع به پرسشها متفاوت منطقه به گفتگو پرداخت.

در حال تکمیل …..

واژه های کلیدی: ایالات متحده | مقامات آمریکا | شیمیایی | استفاده | ایرانی | آمریکا | تغییر | ایران | ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *