خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سناریوهای متناسب در قبال همه‌پرسی بارزانی پیاده می‌شود

کارشناس پرسشها خاورمیانه گفت : با توجه به نقش غیرقابل انکار رژیم صهیونیستی در همه‌پرسی کردستان عراق روش‌های متناسب با حجم تنش‌ها به وسیله کشورهای منطقه به کار گرفته خواهد شد.

سناریوهای متناسب در قبال همه‌پرسی بارزانی پیاده می‌شود

هادی سید افقهی کارشناس خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: مسئله جدایی اقلیم کردستان از کل خاک عراق توطئه استکبار جهانی است و مردم اقلیم کردستان قربانی این توطئه خواهند شد.

عبارات مهم : رژیم صهیونیستی – خاورمیانه
کارشناس خاورمیانه بیان کرد: دلیلی که باید همه‌پرسی کردستان عراق را توطئه استکبار جهانی بدانیم این است که خواسته نامشروع و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در پوششی نرم به شکل تحقق آرزوی بزرگ مردم کردستان درآمده است و شاهد حمایت‌های آشکار رژیم صهیونیستی از این همه‌پرسی هستیم.

سید افقهی با بیان اینکه آمریکا به صورت پنهانی از این همه‌پرسی حمایت می‌کند و حتی بعضی افراد وابسته به این کشور در منازل سران سیاسی کردستان عراق در شب همه‌پرسی جلساتی را ترتیب داده‌اند؛ تأکید کرد: راجع به حقوق شهروندی مردم کردستان بحثی نیست، آنچه مخالفت‌ها را برانگیخته این است که توطئه تجزیه از کردستان عراق شروع می‌شود و به دیگر مناطق تسری پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به صورت مسئله و توطئه موجود در آن، مردم در کردستان عراق با تفکری آزاد تصمیم نمی‌گیرند و احزاب و گروه‌ها به آنها خط می‌دهند.

سید افقهی با تأکید بر اینکه اقوام،گروه‌ها و جریانی‌های متعددی وجود دارند که روی خوشی به این همه‌پرسی نشان نداده اند،گفت: اقداماتی که در حال حاضر در قبال مسئله کردستان عراق صورت گرفته است یکسری رفتارهای بازدارنده ابتدایی علیه تقسیم عراق هست، بنابراین هر اقدامی علیه این اتفاق باید با هماهنگی هر سه کشور مرزی صورت بگیرد.

کارشناس خاورمیانه ادامه داد: اقداماتی از قبیل برخورد سیاسی، محاصره هوایی، جلوگیری از فروش نفت و کنترل مرزها جهت اعمال فشار علیه این توطئه هست. اگر این استراتژی‌ها موثر نباشد و درهای تعامل و گفت‌وگو از طرف بارزانی گشوده نشود و به ماجراجویی‌ها آخر ندهد، تحت این شرایط هر اقدامی محتمل خواهد بود.

سناریوهای متناسب در قبال همه‌پرسی بارزانی پیاده می‌شود

وی گفت: با توجه به پیش روی‌هایی که بارزانی در سرزمین‌های دیگر به جز اقلیمی مانند دشت نینوا، داشته است که به مناطقی مورد اختلاف با دولت مرکزی تبدیل شده است است اگر در این مناطق متوقف نشود قطعنا گزینه نظامی و امنیتی پیش رو خواهد بود و هشدارهایی به بارزانی داده خواهد شد.

سید افقهی یادآورد شد: بارزانی فقط قسمتی از این بازی است و با روشن شدن آتش توطئه ابتکار عمل از دستش خارج خواهد شد در این مرحله وظیفه بارزانی این بود که بیاید و این آتش را در منطقه روشن کند بنابراین تمام گزینه ها متناسب با حجم تنش ها و چالش ها روی میز است و بررسی می شود و در هر مرحله سناریو متناسب پیاده خواهد شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رژیم صهیونیستی | خاورمیانه | کردستان | سیاسی | کردستان عراق | همه پرسی | رژیم صهیونیستی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *