خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کنگره مجوز جنگ در ونزوئلا را صادر نخواهد کرد / سناتور جمهوری‌خواه

بن سَس با انتقاد شدید از بیانات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ، تأکید کرد کنگره این کشور مجوز مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا را صادر نخواهد کرد.

کنگره مجوز جنگ در ونزوئلا را صادر نخواهد کرد / سناتور جمهوری‌خواه

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از نشریه هیل، بن سَس، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا، با انتقاد شدید از اظهارات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، تأکید کرد کنگره مجوز مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا را صادر نخواهد کرد.

عضو مجلس سنای آمریکا از ایالت نبراسکا و رئیس کمیته خدمات مسلح سنا در بیانیه‌ای اظهار داشت کنگره خون مردم «نبراسکارا» را تنها براساس بیانات انتقادآمیز دستگاه اجرایی (دولت ترامپ) علیه دیگر کشورها، نخواهد ریخت.

رئیس جمهور آمریکا که این روزها بیانات جنگ‌طلبانه‌اش علیه کشورهای دیگر شدت یافته هست، روز جمعه ونزوئلا را هم ترساندن به حمله نظامی کرد. ترامپ در کلوب گلف خود در نیوجرسی و در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت آمریکا جهت حل بحران ونزوئلا گزینه‌های زیادی دارد که یکی از آنها، مداخله نظامی هست. او افزود: مردم ونزوئلا در شرایط مشکل قرار دارند. ما گزینه های بسیاری جهت حل بحران سیاسی ونزوئلا داریم، از جمله گزینه نظامی احتمالی در صورت لزوم.

کنگره مجوز جنگ در ونزوئلا را صادر نخواهد کرد / سناتور جمهوری‌خواه

ترامپ از اظهارنظر درخصوص اینکه آیا آمریکا نیروهای نظامی خود را به ونزوئلا اعزام خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد؛ ولی گزینه مداخله نظامی را رد نکرد. ترامپ تأیید کرد: ما در این باره صحبت نمی کنیم. ولی عملیات نظامی، گزینه‌ای است که قطعا می توانیم به دنبال آن باشیم.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تصویر العمل به بیانات ترامپ اعلام کرد تا این لحظه هیچ دستوری از کاخ سفید راجع به ونزوئلا دریافت نکرده هست. سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای و در تلاش جهت آرام کردن جو متشنج ایجادشده بعد از بیانات ترامپ ادعاها درخصوص برنامه‌ریزی واشنگتن جهت مداخله نظامی در ونزوئلا را «بی‌اساس» خواند.

عبارات مهم : وزارت امور خارجه – مداخله نظامی

از سوی دیگر، «ولادیمیر پادرینو»، وزیر دفاع ونزوئلا، روز جمعه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد ترساندن مدیر جمهور آمریکا، به مداخله نظامی در ونزوئلا «حماقت» هست. ارنستو ویلگاس، سخنگوی قوه مجریه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیز اعلام کرد وزارت امور خارجه ونزوئلا بیانیه‌ای را در رد ترساندن مداخله نظامی که روز جمعه از سوی دونالد ترامپ مطرح شد، آماده می‌کند. ویلگاس در یک خبر شبکۀ اجتماعی توییتر نوشت: «وزارت امور خارجه ما بیانیه‌ای رسمی در رد تهدید‌های امپریالیستی منتشر می‌کند».

ترامپ در حالی بیانات تهدید‌آمیز خود را علیه کاراکاس بیان می‌کند که وزارت خزانه داری آمریکا نیز اخیراً 6 عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم های واشنگتن اضافه کرده است.

بن سَس با انتقاد شدید از بیانات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ، تأکید کرد کنگره این کشور مجوز مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا را صادر نخواهد کرد.

ترامپ هفته گذشته کره شمالی را نیز به اقدام نظامی ترساندن کرد. مدیر جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کلوب گلف خود در نیوجرسی گفت: کره شمالی بهتر است دیگر آمریکا را ترساندن نکند. در این صورت پیونگ یانگ با آتش و خشمی مواجه خواهد شد که دنیا تاکنون مشابه آن را ندیده است.

اظهارات جنگ‌طلبانه مدیر جمهور آمریکا علیه کشورهای دیگر موجی از نگرانی را در میان افکار عمومی و جامعه سیاسی آمریکا به وجود آورده است.

انتهای پیام/

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از بیانات جنگ‌طلبانه ترامپ علیه ونزوئلا انتقاد کرد

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | مداخله نظامی | عملیات نظامی | دونالد ترامپ | رئیس جمهور | سنای آمریکا | وزارت دفاع | دولت ترامپ | حمله نظامی | ونزوئلا | آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *