خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تنها ره‌آورد داعش در القیروان, کشف انبار موشک‌های هوشمند تکفیری‌ها در «حاوی الکنیسة» ، سرخوردگی

گردان‌های حشدالشعبی چندین دِه را در شرق ناحیه «القیروان» آزاد کردند. تروریست های داعش | عملیات آزادسازی | تروریست ها | استفاده | تروریست | داعش | حشدالشعبی | ارتش عراق

تنها ره‌آورد داعش در القیروان, کشف انبار موشک‌های هوشمند تکفیری‌ها در «حاوی الکنیسة» ، سرخوردگی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، آخرین خبرهای دریافتی از عملیات گسترده «محمّدرسول اللّه» نیروهای بسیج مردمی عراق در منطقه تلعفر حاکی از آن است که یکی از گردان های حشدالشعبی موفق شد روستاهای «هزیل» و «تل حانط» را در شرق ناحیه القیروان و روستای «محمد زید» را در جنوب این ناحیه آزاد کند.
*پیشروی 5 کیلومتری حشدالشعبی در شمال منطقه «القیروان»

عبارات مهم : تروریست های داعش – عملیات آزادسازی


اما مرحله دوم از عملیات بزرگ محمّد رسول اللّه که دومین روز خود را به سر می برد، از صبحگاه امروز با حرکت نیروهای حشدالشعبی و همکاری جنگنده های نیروی هوایی عراق به سمت اهداف از پیش تعیین شده است شروع شد.
به نقل از اعلام الحربي؛ در این مرحله نیروهای حشدالشعبی با پیشروی به سوی القیروان توانستند روستای «تل عزو» را در جنوب شرق این منطقه به کنترل خود درآورند.
منابع میدانی اعلام کردند که نیروهای ظاهر حضرت علی اکبر(ع) وابسته به ظاهر یازدهم بسیج مردمی با حضور گسترده هواپیماهای ارتش موفق به انجام یک پیشروی به طول 5 کیلومتر در شمال منطقه عملیاتی آزادسازی القیروان شوند.
*سرخوردگی؛ تنها ره آورد داعش در القیروان/ هجوم تروریست ها به غرب موصل فروشکست


نیروهای حشدالشعبی عراق هجوم تروریست های داعش را در ناحیه القیروان در غرب موصل ناکام گذاشتند.
این حمله عنصرهای تکفیری که با ناامیدی تمام از سوی تروریست ها همراه بود در جهت تلاش جهت کاستن از فشار به وجود آمده علیه داعش صورت گرفت که درنهایت به شکست انجامید.
به علاوه تروریست های داعش با به کارگیری 20 خودروی بمب گذاری شده است و استفاده از عنصرهای کلیدی و پشتیبانی هوایی پهپادهای اطلاعاتی، حمله گسترده ای را در بخش غربی موصل صورت دادند.
اما در مقابل، نیروهای بسیج مردمی عراق با استفاده از انواع تسلیحات سبک و سنگین، مسیر هجوم تروریستها را سد کرده و حمله آنان را خنثی کردند.
لازم به ذکر است که استفاده از موشک های حرارتی در عملیات حشدالشعبی علیه تروریست ها، نقش به سزایی در شکست دادن حملات تکفیری ها داشت.
در آخر نیز شمار زیادی از تروریست های مهاجم به هلاکت رسیده و 10 عدد از خودروهای بمب گذاری شده است آنان منهدم شد. فشردگی آتش موشک های هدایت شونده نیروهای بسیج عراق به حدی بود که موجب شد تا عنصرهای باقیمانده داعش مجبور به فرار از این منطقه شوند.
*کشف انبار موشک های هوشمند داعش در «حاوي الکنیسة»


به نقل از بیانیه وزارت دفاع عراق؛ مرکز اطلاعات نظامی در ظاهر سوم از لشکر شانزدهم ارتش موفق شدند یک انبار وسیع وابسته به تروریست های داعش را در منطقه «حاوي الکنیسة» از سمت راست موصل که حاوی موشک های هوشمند بود، کشف و ضبط کنند.
منابع میدانی اعلام کردند که یگان موشکی ظاهر 12 حشدالشعبی از شروع عملیات آزادسازی القیروان تا این لحظه توانسته بیش از 150 قبضه موشک با توانایی انفجاری وسیع را جهت شلیک راه اندازی کند.
مرکز پشتیبانی لجستیکی حشدالشعبی تمامی نیروهای در دسترس را جهت تامین نیازهای عملیات محمّد رسول اللّه اعم از تجهیزات، اقلام غذایی و ادوات نظامی بسیج کرده است.
*اهتزاز پرچم عراق در محله «الاصلاح الزراعي» نینوا


عبدالامیر رشید یارالله فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوی) اعلام کرد: نیروهای مقابله با تروریسم موفق شدند بخش دوم از محله «الاصلاح الزراعي» را به طور کامل آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز یکی از ساختمان های این منطقه به اهتزاز درآورند.
گفتنی است در این عملیات، تروریست های داعش مجبور خسارات سنگینی در زمینه نفرات و ادوات نظامی شدند.
این روزها و با شروع مرحله تازه عملیات «محمّد رسول اللّه» نیروهای بسیج مردمی عراق در منطقه تلعفر، شاهد موفقیت های گسترده میدانی از سوی رزمندگان عراقی در مناطق غرب و جنوب غربی موصل هستیم؛ به گونه ای که بر اساس آمارهای اعلام شده است به طور میانگین هر روز چندین دِه و ناحیه استراتژیکی از لوث وجود عنصرهای تکفیری آزاد و پاکسازی می شود.
با محدودتر شدن حصار میدانی تکفیری های داعش در سمت غربی موصل که منزوی تر شدن تروریست ها را به همراه دارد، شاهد محدودیت عملیات های تروریست ها در یک باریکه جغرافیایی در ساحل چپ این شهر هستیم.
آزادسازی این باریکه که در اطراف مسجد جامع النوري و منارة الحدباء موصل متمرکز شده است هست، به علت بعضی شرایط اقلیمی و استفاده تکفیری ها از سپرانسانی تاکنون به تعویق افتاده است.
ادامه روند فعلی نیروهای ارتش، پلیس فدرال و حشدالشعبی می تواند این سد متزلزل و نیمه فروریخته داعش را شکسته و به حضور تروریست ها در موصل آخر دهد.
گزارش از: وحید امیدی موحد
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تروریست های داعش | عملیات آزادسازی | تروریست ها | استفاده | تروریست | داعش | حشدالشعبی | ارتش عراق

تنها ره‌آورد داعش در القیروان, کشف انبار موشک‌های هوشمند تکفیری‌ها در «حاوی الکنیسة» ، سرخوردگی

تنها ره‌آورد داعش در القیروان, کشف انبار موشک‌های هوشمند تکفیری‌ها در «حاوی الکنیسة» ، سرخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *