خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عصاره رذالت آمریکایی در خطر استیضاح ، زنگ خطر جمهوریخواهان علیه ترامپ نواخته شد

موسسه پژوهشی «پابلیک پالیسی پولینگ» نتیجه های نظر سنجی تازه‌ای را منتشر کرده که در آن 48 درصد از شرکت کنندگان ترامپ را سزاوار استیضاح دانستند.

عصاره رذالت آمریکایی در خطر استیضاح ، زنگ خطر جمهوریخواهان علیه ترامپ نواخته شد

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ ورود دونالد ترامپ به بازی سیاست آمریکا از روز اول با استقبال همراه نبود. او بیش از این که یک سیاست مدار باشد، یک تاجر با سابقه جنجالی بود، لذا حضورش در کاخ سفید همواره با ولی و اگرها در افکار مواجه بوده هست. از توئیت های جنجالی و سخنان نسنجیده گرفته تا بی اعتنایی به جایگاه رهبری آمریکا که در خروج اخیر واشنگتن از توافق اقلیمی پاریس بیش از هر موقعیت دیگری نمود داشت و یا بحث مداخله روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 همگی شبهاتی را بر سر صلاحیت دونالد ترامپ جهت ادامه ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده تا جائیکه بحث استیضاح وی نیز مطرح شده است است.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – ایالات متحده

پیش بینی استیضاح ترامپ در گام نخست
هنوز مُهر ریاست جمهوری ترامپ خشک نشده بود که «آلان لیچمن» استاد تاریخ آمریکایی که پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آینده نگری کرده بود، از استیضاح وی خبر داد. وی اظهار داشت: من آینده نگری می کنم که حزب جمهوریخواه در کنگره او را استیضاح می کند. آنها ترامپ را نمی خواهند، آیا که نمی توانند وی را کنترل کنند. او غیر قابل آینده نگری هست.


هشدار جمهوریخواهان به عصاره رذالت آمریکایی
لیندسی گراهام از جمهوری خواهان افراطی به ترامپ هشدار داد ممکن است تبدیل به نخستین مدیر جمهور تاریخ آمریکا شود که دولتش به خاطر حرف های نامناسبش راجع به تبانی با روسیه «نابود» می شود. وی در یک برنامه تلویزیونی به دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا هشدار داد: «حرف های او می تواند کشتی کاخ سفید را که او سکاندارش است غرق کند.» گراهام درگیری ترامپ با جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی را به یک «مسابقه کشتی» تشبیه کرد و راجع به اینکه چطور ترامپ به باعث یک «جنگنده، اخلال گر و یک زیرورو کننده واشنگتن» گزینش شد، صحبت کرد.
در همین حال نتیجه های یک نظرسنجی نشان داد که نزدیک به نیمی از شهروندان آمریکا معتقدند مدیر اخراج شده است اف بی آی در مقایسه با مدیر جمهوری کشورشان صادق تر و قابل اعتمادتر هست.
«برد شرمان» نماینده کنگره آمریکا اخیرا گفته بود که امسال کنگره آمریکا ممکن است مسئله استیضاح دونالد ترامپ، مدیر جمهور این کشور را پیش بکشد. در همین حال فشارها در داخل حزب جمهوریخواه هم بر روی ترامپ در حال زیاد کردن است.
جمهوری خواهان آمریکا از ترامپ خواسته اند تا چنانچه نوارهایی از مکالمات شخصی خود با جیمز کومی دارد به کنگره تحویل دهد. در غیر اینصورت جهت او احضاریه صادر می شود. در همین حال تحقیقات سنا راجع به همدستی تیم انتخاباتی ترامپ با روس ها و یا «مانع تراشی در روند اجرای عدالت» به کابینه ترامپ کشیده شده است هست. در پی شهادت جیمز کومی، مدیر اخراجی اف بی آی در جلسه سنا فشارها بر دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا زیاد کردن یافته و تصویر العمل عصبی ترامپ را به همراه داشت.
مردم آمریکا چه نظری در مورد مدیر جمهور منتخبشان دارند؟
موسسه پژوهشی «پابلیک پالیسی پولینگ» روز پنجشنبه نتیجه های نظر سنجی تازه ای را منتشر کرده که در آن 48 درصد از شرکت کنندگان گفته اند ترامپ سزاوار استیضاح است و فقط 41 درصد این استیضاح را رد کرده اند. موسسه مذکور یادآور شده است است که درصد کسانی که خواستار استیضاح ترامپ هستند بویژه در هفته گذشته و بعد از اخراج جیمز کومی رییس اف بی ا ی که تحقیقات در مورد روابط ترامپ با مقامات دولت روسیه در طول انتخابات این کشور را دنبال می کرده، رو به زیاد کردن بی سابقه ای گذاشته است.
همزمان با زیاد کردن کسانی که خواستار استیضاح ترامپ شده است اند بیش از 54 در صد از آمریکایی ها عملکردهای او در این مقام را نادرست و زیانبار دانسته اند و 45 در صد از مردم این کشور آینده نگری کرده اند که ترامپ قادر به حفظ این مقام تا آخر دوره اول ریاست جمهوری خود نخواهد بود.
شکایت دادستان های ایالتی از سو استفاده مالی ترامپ
در آمریکا، دادستان های مریلند و واشنگتن دی سی از دونالد ترامپ شکایت کرده اند. آنها می گویند مدیر جمهوری آمریکا قانون اساسی را زیر پا گذاشته و در قالب فعالیت های تجاری اش، از دولت های خارجی پول می گیرد. شاکیان به بندی از قانون اساسی ایالات متحده استناد کرده اند که می گوید هیچ مقام دولت فدرال نباید از دولت های خارجی، هدیه یا پول بگیرد. تمرکز آنها از جمله روی هتل ترامپ است که بین کاخ سفید و کنگره واقع شده است و ظاهرا بعضی دولت های خارجی توجه خاصی به آن پیدا کرده اند.
کارل رسین دادستان کل واشنگتن دی سی در این باره گفت: «ما اطلاع داریم که دولتهای خارجی در هتل ترامپ و در دولت واشگنتن پول خرج می کنند تا لطف ریاست جمهوری ایالت متحده را جلب کنند ،یک مثال آن، پادشاهی عربستان سعودی است که دولتش مراوادات تجاری و سیاسی با مدیر جمهور دارد تا هم اکنون صدها هزار دلار در هتل ترامپ خرج کرده»
شاکیان در این باره می گویند با چنین وضعی مسابقه منصفانه با سایر هتلداران غیرمنصفانه شده است آنها همچنین خواستار دست یابی به مدارک مالیاتی دونالد ترامپ شده است اند که با وجود فشار رسانه ها هنوز حاضر نشده آنها را انتشار دهد و این بر خلاف رویه روسای جمهوری در نیم قرن گذشته هست.


اتهام رشوه ذلت ترامپ از سوی مردم آمریکا
سه هفته پیش معترضان با انداختن نوری بر روی هتل ترامپ نوشتند رشوه ترامپ را اینجا بپردازیم به غیر از چنین اعتراض هایی قبلا هم یک شرکت غیردولتی شکایتی مشابه کرده بود وزارت دادگستری نیز در این باره اعلام کرد آیا که خود شاکیان در واقعیت لطمه ای ندیده اند آن را رد می کنیم.
سرپوش کاخ سفید بر روی فساد مالی ترامپ
شان اسپایسر سخنگو کاخ سفید در خصوص اتهامات وارده به اتهام گفت: «همان طور که قبلا هم گفته ایم منافع مالی مدیر جمهور هیچ قانونی را نقض نمی کند اصلا سخت نیست که نتیجه بگیریم شکایات امروز با انگیزه جناحی جلو رفته این دو دادستان که عضو حزب دموکرات هستند به جای اینکه کار دادگاهی کنند کنفراس خبری گذاشته اند.»
مجموعه اقتصادی ترامپ در این باره تصریح کرد درآمد به دست آمده از دولت های خارجی را به خزانه کشور می بخشد ولی منتقدان می گویند این کافی نیست چون مشتری ها می توانند نگویند نماینده دولت های خارجی هستند.
دونالد ترامپ دو ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری این هتل را افتتاح کرد.

در چه صورت کنگره می تواند ترامپ را استیضاح کند؟
با این حال مسیر استیضاح ترامپ چندان هم هموار نیست. بر اساس قانون اساسی آمریکا، جهت این که یک مدیر جمهور مجبور به ترک کارش شود، او باید استیضاح، و به جرم «خیانت، رشوه و یا سایر جرم ها» محکوم شود. در این مسیر ابتدا کنگره باید درخواست و یا مجوز تحقیقات جهت استیضاح را ارائه کند. اگر این مجوز صادر شد، مدیر جمهور استیضاح می شود و عنوان به مجلس سنا می رود تا در آنجا با توجه به قوانین دادگاهی برگزار شود.
روند محاکمه به وسیله مدیرانی از کنگره و قاضی ارشد دیوان عالی کشور نظارت می شود و سنا به عنوان هیئت منصفه عمل می کند. اگر دو سوم از رای سنا حکم به محکومیت مدیر جمهور بدهند، او از کار برکنار خواهد شد. ولی این اتفاق یعنی برکناری یک مدیر جمهور از طریق استیضاح تاکنون اتفاق نیفتاده است و در تاریخ سیاسی ایالات متحده آمریکا تا کنون تنها دو مدیر جمهور استیضاح شده است اند، ولی در همین دو مورد نیز نه «اندرو جانسون» و نه «بیل کلینتون» مجبور به ترک کاخ سفید نشده اند.
استیضاح با توجه به این واقعیت که کنگره در اختیار و کنترل جمهوری خواهان است سختتر می نماید. با این حال زنگ هشدار جمهوری خواهان علیه ترامپ همچنان با شدت بیشتری در حال نواخته شدن هست. مک کین سناتور با نفوذ جمهوری خواهان از افول جایگاه آمریکا در دوران ترامپ انتقاد کرده و خبرها از شکاف در داخل دولت آمریکا حکایت دارد. استمرار این روند می تواند هم حزبی های ترامپ را به این نتیجه برساند که جهت کنترل آسیب های ناشی از انتخابات 2016 به سراغ مایک پنس، معاون مدیر جمهور آمریکا بروند، به هر حال ترامپ هرگز گزینه آنها نبوده است.
حال با پرونده تازه ای که راجع به فعالیت های متفاوت و نادرست دونالد ترامپ مطرح شده است دست اندازهای قضایی جدیدی جهت آقای مدیر جمهور گشوده شده است و به ابهام های قضایی مدیر جمهور آمریکا افزوده است.
گزارش از فاطمه آهی
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | ایالات متحده | قانون اساسی | کابینه ترامپ | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | انتخابات | آمریکایی | آمریکا | واشنگتن | استیضاح

عصاره رذالت آمریکایی در خطر استیضاح ، زنگ خطر جمهوریخواهان علیه ترامپ نواخته شد

عصاره رذالت آمریکایی در خطر استیضاح ، زنگ خطر جمهوریخواهان علیه ترامپ نواخته شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *