خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

در فاصله سالهای ۹۰ تا ۹۵ هر سال حدود ۹۵۰ هزار نفر به جمعیت کشور اضافه شده است ا

موضوع «روند کاهشی جمعیت» امشب در برنامه گفتگوی خاص خبری با حضور معاون مرکز آمار کشور عزیزمان ایران و مدیر کمیته جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

در فاصله سالهای ۹۰ تا ۹۵ هر سال حدود ۹۵۰ هزار نفر به جمعیت کشور اضافه شده است ا

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ «روند کاهشی جمعیت» عنوان امشب پنج شنبه ۱۱ خرداد گفتگوی خاص خبری شبکه دو سیما بود که علیرضا زاهدیان معاون مرکز آمار کشور عزیزمان ایران و محمد جواد محمودی مدیر کمیته جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث اطراف آن پرداختند.

عبارات مهم : انقلاب – سرشماری
در ابتدای این بحث زاهدیان معاون مرکز آمار کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: بر اساس سرشماری ساز ۱۳۹۵ جمعیت کشور به ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است.

وی افزود: در فاصله سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ هر سال حدود ۹۵۰ هزار نفر به جمعیت کشور اضافه شدن است که این رقم در مقایسه با دوره ۵ سالن قبلی حدود ۹۳۰ هزار نفر بوده هست، بنابراین در حال حاضر اوضاع جمعیتی خوبی داریم.

زاهدیان بیان داشت: رشد جمعیت در فاصله سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ حدود ۱/۲۹ بوده است که این رقم در فاصله سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ به ۱/۲۴ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید کشور سرشماری به سرشماری منتظر دریافت دیتابیس های کشور باشد گفت: بر این اساس مرکز آمار طرحی را تحت عنوان طرح جامع ثبت های آماری کشور عزیزمان ایران به تصویب رسانده که تصریح دارد تمام دیتابیس های کشور باید به مرکز آمار کشور عزیزمان ایران وصل شوند تا این مرکز بتواند هر سه ماه یا یک ماه یکبار اطلاعات دقیقی دریافت کند.

معاون مرکز آمار کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری همه دستگاه هایی است که اطلاعات آماری در اختیار دارند.

زاهدیان با بیان اینکه رشد باروری تا سرشماری ۱۳۹۰ به ۱/۸ رسیده است که باید حداقل ۲/۱ باشد گفت: آینده نگری های جمعیتی مان نشان می دهد اگر می خواستیم با قیمت رشد باروری ۱/۸ درصدی جلو برویم تا سال ۱۴۲۰ قیمت رشد صفر را تجربه می کردیم.

وی افزود: قیمت رشد جمعیت ما الان ۱/۲ است که در فاصله سال های ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۰ به زیر نیم درصد خواهد رسید لذا نگرانی ها جهت آینده است.

محمد جواد محمودی مدیر کمیته جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار داشت: قبل از انجام سرشماری ما نیز مثل همه موسسات آینده نگری هایی را در خصوص قیمت رشد جمعیتی داشتیم که بر اساس آن اعتقاد بودیم قیمت رشد جمعیت کشور عزیزمان ایران کاهشی باشد.

وی با بیان اینکه نرم باروری زیر حد جایگزینی است گفت: تا مادامی که قیمت باروری زیر حد جایگزینی باشد قطعا به قیمت رشد جمعیتی صفر می رسیم.

رئیس کمیته جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از نخستین عواقب کم شدن قیمت باروری این است که ساختار سنی به سمت سالخوردگی خواهد رفت و تعداد افراد در سن کار کم خواهد شد اظهار داشت: در سرشماری ۱۳۹۰ تعداد افراد در سن کار ۷۱ درصد بود که در سال ۹۵ این رقم به ۷۰ درصد رسید.

محمودی افزود: جالب این است که اگر افراد دارای سن ۱۵ تا ۲۹ سال ده درصد کم شده است است و از آن طرف هم به افراد ۳۰ تا ۶۴ ساز ۱۰ درصد اضافه شده است است بنابراین ساختار سن کار در حال پیر شدن است.

وی با بیان اینکه میانه سنی ما حدود ۳۰ سال است اظهار داشت: الان می توانیم بگوییم که یک کشور میانسال هستیم که به سمت سالخوردگی می رویم.

این خبر در حال تکمیل است…

واژه های کلیدی: انقلاب | سرشماری | جمعیت | ایران | اخبار سیاسی | گفتگوی خاص خبری | مرکز آمار | جمعیت کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *