خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فلسطین به عنوان یک اولویت مطرح است/ اگر بعضی لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر بعضی از حماقت ها و لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن است در آتش بسوزد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ حسین رویوران کارشناس پرسشها غرب آسیا ، محمد باقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور و صباح زنگنه سفیر اسبق کشور عزیزمان ایران در شرکت همکاری اسلامی امشب 9 شهریور ماه با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی جنگ های داخلی دنیا اسلام پرداختند.

رویوران در ابتدا در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه اطراف پشت صحنه موضوع تروریست تکفیری گفت : جنگی که از سال ۹۰ شروع شد شش سال و نیم از آن می گذرد به طوری که جنگ بسیار گسترده ای است که نشانه آن محور مقاومت بود.

وی با بیان اینکه با ویترین های متفاوت مذهبی، قومی و سیاسی این جنگ شروع شد اظهار داشت: کشورهای زیادی در این جنگ همچون آمریکا ،کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه ای حضور داشتند به گونه ای که با حمایت‌های مالی بسیار گسترده ای روبه رو بودند.

فلسطین به عنوان یک اولویت مطرح است/ اگر بعضی لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن

این کارشناس پرسشها غرب آسیا با اشاره به اینکه این جنگ در چند سطح تعریف شده است بود ادامه داد: مشمول بر سطح های میدانی، رسانه ای و مذهبی بود که در حوزه رسانه ای و مذهبی بسیار سنگین بود.

رویوران با بیان اینکه بازیگران این جنگ از بازیگران جنگ تحمیلی زیاد بودند اظهار داشت : بازیگران نیز از امکانات بسیار زیادی برخوردار بودند به طوری که سطوح درگیری نسبت به گذشته زیاد کردن داشت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با آزسازی حلب و موصل شاخص های پیروزی خود را به نفع محور مقاومت نشان می داد گفت: تا آخر جنگ فاصله زمانی وجود دارد، در یک سال گذشته هیچ حمله ای در عراق و سوریه انجام نشد مگر اینکه این جنگ‌ها به پیروزی ختم ‌شد.

فلسطین اولویت اول دنیا اسلام است

وی با اشاره به اینکه قطعاً فلسطین به عنوان اولویت اول دنیا اسلام مطرح خواهد شد اظهار داشت: باید جهت این مهم تلاش های بیشتری صورت گیرد.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر بعضی از حماقت ها و لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن است در آتش بسوزد.

این کارشناس ارشد پرسشها غرب آسیا با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین می‌توانند امیدوارانه تر به مبارزات خود ادامه دهند بیان کرد : علارغم اینکه جنگ ادامه دارد، مردم قدس به تنهایی رژیم صهیونیستی را به زمین درآوردند.

جنگ هنگامی که به اتمام برسد رژیم صهیونیستی قطعا دچار بحران می شود

وی با اشاره به اینکه جامعه غیرمسلح ، مظلوم و تحت اشغال توانست اراده خود را بر دشمن تحمیل کنند خاطرنشان کرد: این نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت میدانی است ، این جنگ هنگامی که به اتمام برسد رژیم صهیونیستی قطعاً دچار بحران می‌شود.

عبارات مهم : بیداری اسلامی – انقلاب اسلامی
صباح زنگنه سفیر اسبق کشور عزیزمان ایران در شرکت همکاری اسلامی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه همچنان ارزش های درون منطقه ای در حال حرکت و تحول است گفت: گرایش به حل پرسشها با کمترین آسیب نشانه محور مقاومت است ولی صرفا مقابله از طریق نظامی نیست بلکه تلاش در جهت راه حل های سیاسی است .

زنگنه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش و پیگیری مستمر توانست در دو مرحله شاخص های روشنی را برقرار کنند که یکی از آن محورها اجلاس آستانه بود اظهار داشت: تحولات عربستان آثار و نتیجه های متعدد و متنوعی داشته است ، اگر عربستان به تصمیم جدی برسد که حمله خود را علیه مردم یمن متوقف کند گام مهم و ارزشمندی محسوب خواهد شد که می تواند به صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا منجر شود.

زنگنه با اشاره به ابعاد مینیاتوری شرح نقشه درگیری ها در مهمترین کشورهای دنیا اسلام افزود: این نقشه مینیاتوری محصول کشور های منطقه ای و قدرتهای بزرگ است به طوری که درسطح کشورهای منطقه ای کشورهایی مانند عربستان، اردن، ترکیه، امارات و کشورهای دیگر درگیر هیزم آوردن جهت آتشی بودند که در منطقه شعله‌ور شده است است.

وی با اشاره به اینکه قدرت های بزرگ در سطح موثر و مهمی قرار دارند خاطرنشان کرد : همه امکانات کشور های اسلامی مانند ترکیه یا عربستان در دنیا اسلام هنگامی که درگیر جنگ گسترده در سطح سوریه و عراق می شوند یعنی از سرمایه‌های دنیا اسلام هزینه صورت می‌گیرد به گونه ای که بر اعتبار دنیا اسلام در خارج از منطقه تحمیل می شود.

فلسطین به عنوان یک اولویت مطرح است/ اگر بعضی لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن

اگر درگیری ها نباشد ، دنیا اسلام می تواند به مسئله فلسطین بپردازد

اين سفیر اسبق کشور عزیزمان ایران در شرکت همکاری اسلامی با اشاره به اینکه دولت‌ها به علت محاسبات غلط یا بنا به دلایل متفاوت دست به کارهایی می زنند افزود: دولت‌های منطقه در درجه اول به وسیله آمریکا هدایت و راهنمای می شوند تا دست به اقداماتی بزنند ، عملاً دنیا اسلام درگیر پرسشها داخلی خود است به طوری که فلسطین در کنار این کشورها به فراموشی سپرده شده است است ، اگر درگیری ها نباشند دنیا اسلام می تواند به مسئله فلسطین بپردازد.

محمد باقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اگر بعضی از حماقت ها و لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن است در آتش بسوزد افزود: جبهه مقاومت باید موفقیت نظامی خود را در عرصه سیاسی هم به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه فلسطین به عنوان مسئله اول کشور ها متاسفانه به حاشیه رانده شده است است خاطرنشان کرد: این منطقه آبستن دو پدیده ی دموکراسی و اسلام سیاسی است.

خرمشاد تصریح کرد: از حدود ۲۰ سال قبل کارشناسان منطقه غرب آسیا به این جمع‌بندی رسیده بودند که به دلایل عدیده ای این منطقه آبستن دو پدیده دموکراسی و اسلام سیاسی خواهد بود به طوری که نظام های مردم سالاری به جای نظام های پادشاهی و تک رایی قرار گرفتند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر بعضی از حماقت ها و لجاجت ها ادامه پیدا کند منطقه ممکن است در آتش بسوزد.

خرمشاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران از پدیده جنبش های اسلامی صحبت می کرد به طوری که بعد از آن نیز اسلام سیاسی مطرح شد گفت: لذا این عنوان در پارادایم تفکر غرب قریب بود ولی در کشور عزیزمان ایران هم انقلاب شود و هم حکومت تشکیل شد .

وی با اشاره به اینکه اسلام سیاسی دارای موتور محرکه جدی به نام مردم سالاری دینی بود اظهار داشت : آمریکایی‌ها و غربی‌ها از قبل برنامه داشتند و به دنبال وقت جهت پیاده‌سازی اهداف خود بودند لذا ما هم نیز به دنبال پیاده کردن اهداف خود بودیم و بنابراین بیداری اسلامی شروع شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: بیداری اسلامی | انقلاب اسلامی | کشورهای دیگر | منطقه شعله | عربستان | عربستان، | فلسطین | برنامه | سیاسی | ایران | اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *