خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران در نشست آتی شرکت ملل زیر ذره‌بین می‌رود / رویترز

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت مخالفت ترامپ با توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران باعث مواجه شدن آن با آزمونی سخت در نشست آتی شرکت ملل می‌شود.

توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران در نشست آتی شرکت ملل زیر ذره‌بین می‌رود / رویترز

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: از آنجایی که اروپایی‌ها تلاش می‌کنند رئیس‌جمهور آمریکا را که به توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران بدبین هست، جهت حفظ آن متقاعد کنند، این توافق در هفته جاری در (حاشیه نشست مجمع عمومی) شرکت ملل متحد با آزمونی سخت مواجه هست. این در حالی است که اسرائیل جهت تحت فشار گذاشتن رقیب منطقه‌ای خود (تهران) لابی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، که باید تا اواسط ماه اکتبر تصمیمی راجع به توافق هسته‌ای ایران بگیرد؛ روز پنج‌شنبه بار دیگر گفت کشور عزیزمان ایران روح برجام را نقض کرده هست. برجام توافق میان کشور عزیزمان ایران و کشورهای قدرتمند دنیا است که بر اساس آن تحریم‌های کشور عزیزمان ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای این کشور لغو می‌شود.

ترامپ توافق هسته‌ای را که در دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» منعقد شده است بود، «بدترین توافقی که تاکنون به مذاکره گذاشته شده» توصیف می‌کند.

توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران در نشست آتی شرکت ملل زیر ذره‌بین می‌رود / رویترز

رویترز در ادامه نوشت: از آنجاییکه دنیا در حال حاضر با بحران هسته‌ای دیگری در کره شمالی مواجه است و نگرانی از توسعه موشک‌های بالستیک زیاد کردن یافته، احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران موجب نگرانی متحدان مهم واشنگتن که در شکل‌گیری برجام ایفای نقش کرده‌اند، شده است است.

یکی از مقامات ارشد اروپایی که در روند 18 ماهه مذاکرات هسته‌ای کشور عزیزمان ایران حضور داشت، گفت:«همه ما در نگرانی آمریکا در خصوص نقش بی‌ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در منطقه شریک هستیم، ولی نمی‌توانیم همه چیز را به هم بریزیم. این خطر وجود دارد که همه چیز را از دست بدهیم».

ترامپ باید در ماه اکتبر پایبندی یا پایبند نبودن کشور عزیزمان ایران به برنامه جامع اقدام یکسان (برجام) را تایید کند. اگر ترامپ پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید نکند، کنگره 60 روز وقت دارد تا راجع به اعمال مجدد تحریم ها بر ضد کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد.

رهبر معظم جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روز یکشنبه هشدار داد پایتخت کشور عزیزمان ایران به هر حرکت اشتباه واشنگتن راجع به توافق هسته‌ای شدیداً تصویر العمل نشان خواهد داد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت مخالفت ترامپ با توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران باعث مواجه شدن آن با آزمونی سخت در نشست آتی شرکت ملل می‌شود.

ترامپ که مانند رئیس‌جمهور فرانسه جهت نخستین بار روز دوشنبه در مجمع عمومی شرکت ملل شرکت می‌کند، با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، (که مخالف سرسخت برجام است) دیدار می‌کند.

نتانیاهو که در چند روز گذشته به آمریکای لاتین سفر کرده هست، سه‌شنبه گذشته راجع به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران گفت: «موضع ما کاملاً مشخص و صریح هست. این یک توافق بد هست. یا آن را درست کنید یا لغوش کنید. این موضع اسرائیل است». مقامات رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند ممکن است نتانیاهو نگرانی تل‌آویو از آنچه زیاد کردن حضور نظامی کشور عزیزمان ایران در سوریه می‌خواند و نقش پایتخت کشور عزیزمان ایران در سوریه بعد از آخر جنگ را تکرار کند.

گفته می‌شود اسرائیل به دنبال زیاد کردن دوره 10 ساله توقف برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران و حتی تعلیق دائم آن هست. اسرائیل همچنین به جای توقف عملکرد سانتریفیوژها، خواستار نابود شدن آنها است.

انتهای پیام/

گزارش رویترز از بررسی توافق هسته‌ای کشور عزیزمان ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی شرکت ملل

واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | اسرائیل | نتانیاهو | تحریم ها | برنامه | آمریکا | اسرائیل | توافق | ایران | رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *