خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

روسیه شش ناو هواپیمابر می سازد

همزمان با زیاد کردن تنش های سیاسی-نظامی بین روسیه با آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مسکو از برنامه ساخت شش ناو هواپیمابر خبر داد.

روسیه شش ناو هواپیمابر می سازد

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه روز دوشنبه با اعلام این خبر، گفت: در آینده نزدیک ساخت شش ناو هواپیمابر شروع خواهد شد.

کلینتسویچ در شبکه تلویزیونی روسیه یک گفت: این کشور ناوگان ناوهای هواپیمابر خود را تقویت خواهد کرد.

ولادیمیر کورولوف فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز به تازگی از برنامه گسترش ناوگان ناوهای هواپیمابر این کشور جهت انجام ماموریت های دریایی در مناطق متفاوت دور از این کشور خبر داد.

روسیه شش ناو هواپیمابر می سازد

در حال حاضر، روسیه فقط یک ناوهواپیمابر به نام آدمیرال کوزنتسوف دارد که از اتحاد شوروی سابق به ارث رسیده هست، در حالی که شمار ناوهای هواپیمابر فعال آمریکا بر پایه گزارش ها 12 فروند است.این ناو هواپیمابر که سال گذشته در عملیات ضدتروریستی در سواحل سوریه شرکت داشت، در حال حاضر در حال تعمیر و نوسازی جنگ افزاری قرار دارد.

در همین حال دیمیتری راگوزین معاون دفاعی نخست وزیر روسیه اعلام کرد برنامه تسلیحاتی این کشور تا سال 2025 در پاییز آینده تایید خواهد شد.راگوزین در مصاحبه با روزنامه کامسامولسکایا پراودا چاپ مسکو خاطرنشان کرد در برنامه تسلیحاتی تازه روسیه، ساخت ناوهای هواپیمابر آینده نگری خواهد شد.

اطلاعات بیشتری از این برنامه هنوز منتشر نشده، ولی با توجه به برنامه روسیه جهت تقویت نیروی دریایی، انتظار می رود این بخش بیش از هر لحظه مورد توجه قرار گیرد. این گسترش برنامه دفاعی در شرایط بروز تنش های بی سابقه میان مسکو و غرب شکل می گیرد، لیکن ناتو به عنوان بازوی نظامی کشورهای غربی به پیشگامی آمریکا، حضور نظامی گسترده ای در مرزهای اروپایی روسیه دارد.

در چهار سال گذشته ناتو در چارچوب طرح عنوان تهدیدهای مسکو علیه غرب، حضور گسترده ای نزدیک خاک روسیه و حتی هم مرز این کشور پیدا کرده و در حال زیاد کردن آن هست. اکنون نیروهای این پیمان و آمریکا به صورت همیشگی یا زمانبندی شده است در شرق اروپا از جمله لهستان و رومانی و همچنین لیتوانی، لتونی، استونی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری سابق شوروی حضور دارند که بارها باعث اعلام هشدارهای مسکو شده است هست، ولی این روند همچنان گسترش می یابد.

همزمان با زیاد کردن تنش های سیاسی-نظامی بین روسیه با آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مسکو از برنامه ساخت شش ناو هواپیمابر خبر داد.

انتهای پیام/

ساخت ناوهای هواپیمابر در دستور کار مسکو قرار دارد

واژه های کلیدی: ناو هواپیمابر | نیروی دریایی | دریایی | برنامه | آمریکا | روسیه | اخبار بین الملل | روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *