خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اقدام خصمانه استونی روابط دوجانبه را بغرنج‌تر می‌سازد / روسیه

مسکو اعلام کرد اقدام خصمانه استونی در اِخراج دیپلماتهای روس روابط دوجانبه را بغرنج تر می سازد.

اقدام خصمانه استونی روابط دوجانبه را بغرنج‌تر می‌سازد / روسیه

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که اقدام خصمانه مقامات استونی در اِخراج دیپلماتهای روسیه تنها روابط دوجانبه را پیچیده و بغرنج تر می نماید؛ روابطی که در حال حاضر نیز از سوی مقامات استونی به بن بست رسیده است.

عبارات مهم : وزارت امور خارجه – استونی
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «ما این اقدام مقامات تالین را وسوسه برانگیز و بی پایه و اساس می دانیم. مسلماً این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند. این اقدام آشکارا خصمانه مقامات استونی تنها روابط دوجانبه را بغرنج تر خواهد ساخت؛ روابطی که در حال حاضر به دست مقامات تالین به بن بست رسیده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «به نظر می رسد که فرد یا افرادی خواهان وخیم تر ساختن اوضاع در مناطق مرزی با روسیه هستند تا افسانه ترساندن روسیه را در تمامی تجلیات خود زنده نگه دارند و بدهید ترتیب سیاست روسیه هراسی مقامات استونی و برنامه مهار روسیه را توجیه نمایند».

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که «این تحولات نمونه دیگری از سیاست مخرب دولت استونی است که در تقابل با منافع بلندمدت برخاسته از روابط میان این دو کشور همسایه است و مسئولیت پیامدهای این اقدام بر گردن مقامات استونی خواهد بود».

گفتنی است که در ساعات اولیه روز جمعه، یک سخنگوی وزارت امور خارجه استونی به خبرگزاری رسمی روسیه- تاس- گفت که این کشور حوزه بالتیک کنسول ارشد روسیه در شهر ناروا به نام «دیمیتری کازینوف» و همچنین کنسول «آندری سورگائف» را از خاک استونی اِخراج خواهد کرد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | استونی | سیاست | روسیه | تالین | بیانیه | بین الملل | روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *