خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رفتنی‌ها و ماندنی‌های کابینه دوازدهم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: شریعتمداری و نهاوندیان گزینه های وزرات صنعت و اقتصاد هستند.

رفتنی‌ها و ماندنی‌های کابینه دوازدهم

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمد رضاباهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جامعه مهندسین با اشاره به قرارداد توتال اظهار داشت: قرارداد توتال سر و صدای زیادی را در اینترنت کشور به پا کرد و در جلسات شخصی و علنی مجلس بارها به این مساله پرداخته شد و امید است که بتوانیم بر اساس منافع کشور تصمیم بگیریم .

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه بزرگترین خبری که این روزها شنیده می شود، ترکیب کابینه دولت دوازدهم هست، اظهار داشت: البته شایعات بسیاری در رابطه با این مساله وجود دارد و خبرهایی که ما نیز امروز می‌دهیم به این شایعات می‌افزاید، ولی تجربه نشان داده که از دل همین شایعات و اخبار غیر موثق خبرهای موثقی به دست خواهد آمد.

باهنر بیان داشت: معاون اول مدیر جمهور، وزیر خارجه، وزیر ارشاد، وزیر اطلاعات، ورزش و برنامه و بودجه جز ماندنی های کابینه هستند.

رفتنی‌ها و ماندنی‌های کابینه دوازدهم

وی ادامه داد: تعدادی از وزارتخانه‌ها دچار اختلاف‌های بسیاری هستند که این امری طبیعی تلقی میشود، ولی بعضی وزراء با توجه به این مساله که رییس جمهور منتخب، خواهان ماندن آنها در کابینه دولت دوازدهم هست، تمایلی به این امر نشان نمی‌دهند.

باهنر تاکید کرد: به عنوان مثال آقای زنگنه از جمله وزیرانی است که تمایلی جهت ماندن در کابینه دوازدهم از خود نشان نمی‌دهد و طی صحبتی که بنده در پنج الی شش روز پیش با او داشتم، اعتقاد بود که فشارهای زیادی بر وی تحمیل شده است و دیگر توان مقابله را نخواهد داشت.

دبیر کل جامعه مهندسین افزود: زنگنه اگرچه حامی منافع ملی است و بر سر مواضع کارشناسی خود می‌ایستد، ولی دیگر علاقه ای جهت ابقا در کابینه دوازدهم ندارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: شریعتمداری و نهاوندیان گزینه های وزرات صنعت و اقتصاد هستند.

باهنر اظهار داشت: از دیگر وزیرانی که جز رفتنی‌های کابینه هستند، می‌توان به حجتی اشاره کرد، اگرچه روحانی بر ماندن او اصرار دارد ولی او به علت کسالت خبر از نماندن در کابینه را به ما داده است.

وی شریعتمداری را گزینه وزیر صنعت، واعظی را مدیر نهاد ریاست‌جمهوری و نهاوندیان را وزیر اقتصاد عنوان و گفت: احتمالاً کابینه بعد از مراسم تحلیف تقدیم مجلس می شود.

باهنر با اشاره به این که رییس جمهور منتخب گفته که کابینه ای فراجناحی تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: اخیرا سوی رییس جمهور گفته که مدیران ارشد باید با خواست 24 میلیون رای دهنده به وی همخوانی داشته باشند.

وی ادامه داد: در اقتصاد کلان سه پست وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شرکت برنامه و بودجه باید هماهنگ باشند و دنبال یک سیاست باشند در غیر این صورت، وقت رئیس‌جمهور را جهت پیگیری به امور مهم خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به روحانی این است که نام دولت دوازدهم، تدبیر و اقدام باشد افزود: دولت گذشته اقدام نداشت، ولی در بعضی پرسشها تدبیر خوبی از خود نشان داد، البته اقدام نیاز به دلیری دارد.

باهنر تصریح کرد: مطالبات مردم کاملا مشخص است و همه جناح‌ها میدانند که مطالبات مهم پیش رو رکود و اشتغال هست. کارهای عمرانی و مسکن نیز راکد شده است است که این صدها رشته صنعتی را بدون کار می‌کند و اگر پیشران‌های اقتصادی تحول پیدا نکنند به مسئله خواهیم‌خورد.

رفتنی‌ها و ماندنی‌های کابینه دوازدهم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سیاست‌های غیرمعقول ترامپ در آخر خاطر نشان کرد:ترامپ به مسئولین سیاست خارجه‌ آمریکا دستور داده که در طی سه ماه آینده گزارشی مبنی بر عدم پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام آماده کنند.

وی در آخر خاطر نشان کرد اگرچه کمیسیون امنیت ملی به دنبال تدابیر و کارها متقابل در برابر تحریمهای تازه هست، ولی بسته تحریمی جدید، سبد سنگینی است که روح و متن برجام را تحت الشعاع قرار میدهد.

با هنر در حاشیه نشست ماهانه جامعه مهندسین به سوالات حاضرین در پرسشها متفاوت پاسخ داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: شریعتمداری و نهاوندیان گزینه های وزرات صنعت و اقتصاد هستند.

دبیر کل جامعه مهندسین راجع به درآمد های نفتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که ما به درآمد های نفتی وابستگی نداشته باشیم، بلکه باید درآمدهای حاصل از نفت را به سرمایه قابل استفاده تبدیل کنیم و با این کار سهم توسعه صندوق توسعه ملی را زیاد کردن دهیم.

وی با اشاره به بعضی پرسشها در رابطه با علت اختلاف تولید نفت در سال ۵۸ و وقت کنونی گفت: در حال حاضر دستگاهاهی بهره برداری از چاههای نفت فرسوه شده است و هنوز هم بازسازی نشده اند.

باهنر با بیان اینکه تجهیزات امروز در حوزه نفت با تجهیزات گذشته کشور در این حوزه قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: حرف بعضی منتقدان مثل این است که بگوئیم آیا کیفیت ماشین های کشور عزیزمان ایران ماشین خوب نیست؟ پاسخ این است که هنگامی که ۳۰سال از سرمایه گذاری در صنعتی می‌گذرد و کار جدیدی معرفی نمی‌شود، نمیتوانیم توقع داشته باشیم پروژه ای با سرمایه تازه تعریف شود. آیا که عده ای با سرمایه گذاری در تکنولوژی تازه مخالف هستند در حالیکه ما ناچاریم جهت گذر از برنامه ششم توسعه، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار را به سرمایه گذاری تازه تخصیص داده شده است دهیم .

رفتنی‌ها و ماندنی‌های کابینه دوازدهم

باهنر با تاکید بر اینکه در حال حاضر دایره ایجاد کار در کشور بسیار گسترده هست، بیان داشت: هرکس که در داخل کشور پول داشته باشد، جهت او کار وجود دارد و مسئولان حوزه های متفاوت با او قرارداد می‌بندند و در این اقدام اولویت با هموطنان ایرانی هست. ولی این به آن معنا نیست که از قرار داد بستن با خارجی ها صرفه نظر کنیم.

دبیر کل جامعه مهندسین خاطر نشان کرد: نیاز ما به سرمایه گذاری کشورهای خارجی و همچنین نیاز کشورهای خارجی به همکاری و سرمایه گزاری ما یک نیاز و تعامل دو طرفه است.

وی با اشاره به نواصولگرایی که اخیرا در بعضی مجامع مطرح شده است هست، گفت: گویا بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هنوز بعد از آخر انتخابات به علت تجربه شکستی تلخ در انتخابات روی فرم نیامده اند. به هرحال انتخابات همین است یکی مثل روحانی پیروز شده است و دیگری بازنده هست. ولی بعضی کماکان به دنبال حاشیه هستند.

با هنر با بیان اینکه بعضی به دنبال این هستند که ملاقات روحانی با سپاهیان چگونه ارزیابی میشود، اظهار داشت: این عده با متلک‌پرانی در صدد تخریب ارتباطی هستند که دوباره برقرار شده است است و امیدواریم به روزرسانی نامزدهای شکست خورده سریعتر صورت پذیرد و جریان سازی در این حوزه آخر بگیرد.

انتهای پیام/

معاون اول مدیر جمهور، وزیر خارجه، وزیر ارشاد، وزیر اطلاعات، ورزش و برنامه و بودجه جز ماندنی های کابینه هستند

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | سرمایه گذاری | سرمایه گزاری | جامعه اسلامی | رییس جمهور | سیاست خارجه | انتخابات | برنامه | اقتصاد | اقتصادی | اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *