خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رسیدن به اشتغال ۹۰۰ هزار نفری نیازمند سرمایه گذاری کلان است

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اگر می‌خواهیم به اشتغال ۹۰۰ هزار نفری برسیم باید سرمایه گذاری کلان داشته باشیم.

رسیدن به اشتغال ۹۰۰ هزار نفری نیازمند سرمایه گذاری کلان است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اسدالله قره‌خانی نماینده علی آباد کتول بعد از گزارش بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت راجع به قرارداد با توتال اظهار داشت: از ریاست مجلس به باعث تدبیراشان که فرصتی را در اختیار وزیر و نمایندگان قرار دادند تا نقطه نظرات خود اطراف قراردادی که اخیرا با کنسرسیومی متشکل از شرکت توتال، پتروپارس و.. منعقد شده است را بیان کنند، تقدیر می‌کنم.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: خوشحالم که امروز مجلس و نمایندگان نقش نظارتی خودشان نسبت به پرسشها مهم کشوررا اعمال می‌کنند و وزیر نیز این وقت را پیدا کرده تا توضیحاتی راجع به جزییات این قرارداد را ارائه کند.

وی تصریح کرد: روز گذشته وزیر در جلسه کمیسیون به بعضی ابهامات توضیحاتی دادند و اعضای کمیسیون سوالات و نگرانی‌های خودشان راجع به این قرارداد را مطرح کردند و امروز وی به این دغدغه‌ها پاسخ داد.

رسیدن به اشتغال ۹۰۰ هزار نفری نیازمند سرمایه گذاری کلان است

قره‌خانی با بیان اینکه بخشی از نگرانی‌ها مربوطه به رازداری و محرمانگی قرارداد‌ها بود که وزیر نفت در این باره صحبت کرد، افزود: قرار است در طول این قرارداد علاوه بر بحث زیاد کردن تولید، انتقال تکنولوژی و دانش فنی هم صورت بگیرد و به شرکت پتروپارس ماموریت این کار داده شد.

نماینده علی آباد کتول با اشاره به اینکه استفاده از حداکثر توان و تولید داخلی نیز از جمله مباحث مهم در طول اجرای این قرارداد است تا با توجه به ورود این شرکتها، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی و عنوان ایجاد اشتغال هم در دستور کار باشد، گفت: قرار است ۷۰ درصد از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی و توان مشاورتی و پیمانکاری دست دوم و همچنین استفاده از تجهیزات ساخت داخل استفاده شود.

وی با بیان اینکه نگرانی راجع به مناقصه هم مطرح شد، عنوان کرد: توصیه دیگر مربوط به اعمال نظارت بر این قرارداد‌ها بود. این شرکتها، شرکت‌های حرفه‌ای به لحاظ حقوقی، فنی و مدیریتی هستند بنابراین ما باید تدابیر مورد نیاز را در طول اجرای این قرارداد داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی بیان داشت: شورای عالی منابع هیدروکربنیک که متشکل از دادستان کل کشور، روسای کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه از مجلس و وزیر و سایر اعضای دولت هست، در طول قرارداد باید نظارت دقت نظر داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اگر می‌خواهیم به اشتغال ۹۰۰ هزار نفری برسیم باید سرمایه گذاری کلان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما به دانش فنی و تکنولوژی روز نیاز داریم، خاطرنشان کرد: قطر در حال حاضر صادرات ۳۰ درصد گاز دنیا دارد و سهم ما از این صاردرات یک درصد است.

قره‌خانی با بیان اینکه بحث سرمایه گذاری و تکنولوژی علت عقب ماندن ما در صادرات گاز هست، گفت: علی‌رغم اینکه خط لوله صلح جهت هند و پاکستان کشیدیم، آن‌ها قدمی برنداشتند و قطرجایگزین ما شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه بیانات خود گفت: آیا می‌دانید عراق در چند روز گذشته چاه نفتی را در نزدیکی ما دایر کرده و در جزی ه. مجنون روزانه ۵۶۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند!

نماینده علی آباد کتول افزود: در حال حاضر ۵۰-۶۰ واحد پتروشیمی زمین گیر شده است داریم که به ۵۰ میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد، اگر می‌خواهیم به اشتغال ۹۰۰ هزار نفری برسیم باید سرمایه گذاری کلان داشته باشیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | تکنولوژی | استفاده | کمیسیون | قرارداد | انرژی | اشتغال | کمیسیون انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *