خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رزمایش دریایی یکسان چین و روسیه نزدیک کره شمالی

در پی آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ، چین و روسیه یک رزمایش دریایی یکسان نزدیک کره شمالی برگزار کردند.

رزمایش دریایی یکسان چین و روسیه نزدیک کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، به دنبال آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و همچنین در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی شرکت ملل در هفته جاری در نیویورک، چین و روسیه رزمایش دریایی مشترکی نزدیک کره شمالی شروع کرده اند.

این رزمایش یکسان بین «خلیج پتر کبیر» در دریای ژاپن – نزدیک شهر بندری «ولادی‌وستوک» روسیه و با فاصله اندکی از مرز روسیه و کره شمالی– تا شمال ژاپن برگزار می‌شود.

رزمایش دریایی یکسان چین و روسیه نزدیک کره شمالی

این دومین رزمایش دریایی یکسان روسیه و چین در امسال میلادی هست. نخستین رزمایش نظامی دو کشور در ماه ژوئیه در دریای بالتیک انجام شد.

این رزمایش نظامی یکسان در حالی برگزار می شود که چین و روسیه بارها خواستار مذاکره و یافتن یک راهکاری صلح آمیز جهت حل بحران کره شمالی بوده اند.

«شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، هم روز گذشته (یکشنبه) در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد: جامعه بین المللی باید متحد باقی بماند و بخاطر این آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم ها تحت فشار قرار دهد. اینگونه آزمایش ها نقض قطعنامه های شورای امنیت شرکت ملل است و نشان می دهد که هم اکنون پیونگ یانگ این توانایی را دارد که آمریکا و اروپا را نشانه قرار دهد.

حدود یک هفته پیش، شورای امنیت شرکت ملل یک قطعنامه دیگر جهت اعمال تحریم علیه کره شمالی به منظور مقابله با برنامه های موشکی و هسته ای این کشور تصویب کرد. این نهمین قطعنامه شورای امنیت علیه پیونگ یانگ از سال 2006 محسوب می شود.

در پی آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ، چین و روسیه یک رزمایش دریایی یکسان نزدیک کره شمالی برگزار کردند.

کره شمالی روز جمعه یک موشک دیگر بر فراز ژاپن شلیک کرد. این دومین آزمایش کره شمالی در سه هفته گذشته محسوب می شود. پیونگ یانگ همچنین سوم سپتامبر امسال میلادی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و اعلام کرد که این یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده است که توانایی بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دو روز پیش هم اعلام کرد که نشانه نهایی پیونگ یانگ دستیابی به توازن قوا با آمریکاست تا سران دیگر کشورها جرأت نکنند درخصوص گزینه نظامی صحبتی به میان آورند.

انتهای پیام/

برگزاری رزمایش دریایی یکسان چین و روسیه

واژه های کلیدی: پیونگ یانگ | کره شمالی | کره شمالی | تحریم ها | میلادی | دریایی | قطعنامه | روسیه | امنیت | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *