خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ردپای مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان همه‌پرسی جدایی کردستان عراق

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد پال منافورت تابستان امسال در سفر به عراق، به مقامات اقلیم کردستان راجع به همه‌پرسی جدایی این منطقه مشاوره داده است.

ردپای مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان همه‌پرسی جدایی کردستان عراق

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منشتر شدن مطلبی در پایگاه اینترنتی خود فاش کرد پال منافورت، مدیر سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، تابستان امسال طی چندین سفر به عراق به مقامات اقلیم کردستان راجع به همه‌پرسی جدایی این منطقه مشاوره داده هست. این روزنامه همچنین به نقل از وزارت دادگستری آمریکا، فاش کرد مقامات کردستان عراق در سال‌های اخیر، به لابی‌های بانفوذ در دو حزب موکرات و جمهوری‌خواه آمریکا جهت جلب حمایت از همه‌پرسی جدایی این منطقه میلیون‌ها دلار –از جمله 1.5 میلیون دلار در 3 سال گذشته– رشوه داده‌اند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است منافورت در همکاری با متحدان مسعود بارزانی، مدیر اقلیم کردستان عراق، جهت اجرایی کردن همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق تلاش کرده هست. این در حالی است که آمریکا در ظاهر مخالف برگزاری این همه‌پرسی بود و وزارت خارجه این کشور روز گذشته با صدور بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی‌ خود منتشر کرد، از برگزاری این همه‌پرسی ابراز تأسف کرد و هشدار داد این اقدام مقامات اقلیم کردستان عراق باعث زیاد کردن بی‌ثباتی در این منطقه و شدت یافتن پرسشها مردمش خواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است مقامات منطقه کردستان عراق تاکنون میلیون‌ها دلار به لابی‌های بانفوذ در دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پرداخت کرده‌اند. گزارش وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد مقامات کردستان عراق تنها در سه سال اخیر حدود یک و نیم میلیون دلار جهت جلب حمایت محافل سیاسی آمریکا هزینه کرده‌اند. منابع آگاه از این تماس‌ها همچنین می‌گویند مقامات اقلیم کردستان همچنین در تلاش بوده‌اند تا حمایت نخبگان و اندیشکده‌های سیاسی آمریکا را نیز درخصوص برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق کسب کنند.

ردپای مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان همه‌پرسی جدایی کردستان عراق

در ادامه گزارش به نقل از دو مقام آگاه آمده است پال منافورت چند ماه پیش بعد از چندین تماس مسرور بارزانی، پسر مسعود بارزانی، موافقت می‌کند به مقامات اقلیم کردستان راجع به روند برگزاری همه‌پرسی کمک کند. منافورت از آن زمان، چندین بار به منطقه کردستان سفر کرده هست. یکی از معاونان منافورت در اربیل عراق، زمینه را جهت برگزاری همه‌پرسی مهیا کرده است.

برخی گزارش‌های تأییدنشده حتی حاکی از آن است که مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ احتمالاً روز همه‌پرسی در عراق بوده است.

گزارش نیویورک تایمز می‌افزاید یکی از سخنگوهای مسرور بارزانی -که اکنون مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان (منطقه تحت کنترل پدرش) است- تأیید کرده است منافورت جهت برگزاری همه‌پرسی و مدیریت پس‌لرزه‌های بعد از آن استخدام شده است هست. این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود از ارائه شرح زیاد در این باره و اینکه مدیر سابق انتخاباتی ترامپ در این زمینه دقیقا چه نقشی دارد، خودداری کرد. او همچنین از اعلام مبلغ دریافتی منافورت جهت این همکاری سر باز زد.

نگارنده مطلب سپس تصریح می‌کند کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا تاکنون، راجع به اینکه آیا منافورت آن‌ها را راجع به نقش خود در برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق در جریان قرار داده هست، اظهارنظر نکرده‌اند.

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد پال منافورت تابستان امسال در سفر به عراق، به مقامات اقلیم کردستان راجع به همه‌پرسی جدایی این منطقه مشاوره داده است.

انتهای پیام/

ردپای واشنگتن در توطئه همه‌پرسی جدایی کردستان عراق

واژه های کلیدی: ستاد انتخاباتی ترامپ | مسعود بارزانی | دونالد ترامپ | وزارت خارجه | نیویورک | دادگستری | آمریکایی | آمریکا | کردستان | برگزاری | جدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *