خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مهلت 3 روزه به منطقه کردستان جهت تحویل اداره امور فرودگاه‌ها ، تاکید حیدر العبادی بر حفظ حاکمیت ملی عراق

نخست وزیر عراق تاکید کرد هرگز از عنوان حفظ یکپارچگی و حاکمیت ملی عراق کوتاه نمی آییم.

مهلت 3 روزه به منطقه کردستان جهت تحویل اداره امور فرودگاه‌ها ، تاکید حیدر العبادی بر حفظ حاکمیت ملی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از تلویزیون العراقیه، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: هرگز از وحدت و یکپارچگی عراق صرف نظر نخواهیم کرد و بر اساس قانون اساسی اعمال قدرت خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق گفت: حکومت فدرال عراق اختیارات فدرالی خود را طبق قانون اساسی اعمال خواهد کرد. به موجب قانون اساسی بودجه فدرال باید به حکومت مرکزی بازگردد.
العبادی افزود: هشدار می دهیم که پیامدهای همه پرسی اقلیم کردستان عراق خسارت هایی را به کردستان و سراسر عراق وارد می کند. حکومت مرکزی عراق عزت و کرامت هیچ شهروندی به خاص شهروندان کرد را مورد تعرض قرار نمی دهد.
نخست وزیر عراق افزود: از کارها بعضی از مقامات کردستان در نفرت پراکنی بین هموطنان تعجب می کنم. رهبران منطقه کردستان به خواست های محلی و منطقه ای و بین المللی در خصوص همه پرسی غیر قانونی گوش ندادند، ما نیز به هیچ عنوان بر سر نتیجه های همه پرسی گفتگو نخواهیم کرد. منابع مالی منطقه کردستان به دور از هرگونه نظارتی در حال گردش است و به حساب‌های شخصی در خارج از کشور واریز می شود.
العبادی همچنین خاطر نشان کرد: همه پرسی فرآیند یک جانبه و فردی بود که در برگزاری آن نظر شرکا یا خواست بین المللی محترم شمرده نشد.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی به نقل از نخست وزیر عراق اعلام کرد منطقه کردستان عراق سه روز مهلت دارد تا اداره امور فرودگاه ها را به دولت مرکزی تحویل دهد.
او افزود: کابینه تصمیم گرفت در صورتی که دولت محلی منطقه کردستان اداره امور فرودگاه‌ها را تا سه روز آینده تحویل دولت مرکزی در بغداد ندهد پروازهای بین المللی به منطقه کردستان و از این منطقه را لغو کند.
حیدر العبادی خاطرنشان کرد: کابینه عراق همچنین تصمیم گرفت کنترل و اداره گذرگاه های مرزی منطقه کردستان عراق تحویل دولت مرکزی عراق داده شود.

انتهای پیام/

احتمال لغو پروازهای بین المللی منطقه کردستان عراق از سوی دولت مرکزی

واژه های کلیدی: قانون اساسی | فرودگاه | قانونی | کردستان | فرودگاه | مرکزی | اداره | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *